Ja det har du rätt i..Det är som med allt annat man kan ”uppgradera”. Vissa är känsliga för skillnader, andra inte. Beror nog på hur/var man kör också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det har du rätt i..Det är som med allt annat man kan ”uppgradera”. Vissa är känsliga för skillnader, andra inte. Beror nog på hur/var man kör också.
Budget? Användningsområde?Har precis fastnat för landsvägscykling, men sambons systers man har skaffat mtb och pratade om det. Nu blev jag ju sugen på det också...
Tips på bra nybörjarcykel?
Runt 10k vore väl fint. Begagnat funkar. Tänker mig stig och grusväg, lite osäker på vad Stockholm erbjuder.Budget? Användningsområde?
Begagnat är en djungel, lycka till! Jag hade letat efter en hardtail med BOOST fram och bak och minst 120mm fram, max 68*HA och en OK gaffel. Borde gå med lite tur.Runt 10k vore väl fint. Begagnat funkar. Tänker mig stig och grusväg, lite osäker på vad Stockholm erbjuder.
Finns det något vettigt nytt runt 10k plus/minus att kika på?Begagnat är en djungel, lycka till! Jag hade letat efter en hardtail med BOOST fram och bak och minst 120mm fram, max 68*HA och en OK gaffel. Borde gå med lite tur.
Beror på vad man har för ambitioner. Du är mitt mellan säsonger nu, nyheterna trillar ner om någon månad. Men läs på lite om Kona Honzo, Nukeproof Scout och Vitus Sentier.Finns det något vettigt nytt runt 10k plus/minus att kika på?
Fina cyklar allihopa men samtliga har sram-växlar. Det jag finner märkligt är att växla både upp och med med tummen.Beror på vad man har för ambitioner. Du är mitt mellan säsonger nu, nyheterna trillar ner om någon månad. Men läs på lite om Kona Honzo, Nukeproof Scout och Vitus Sentier.
Du vänjer dig med sram inom fem mil! Jag har en cykel med varje och tänker inte ens på det när jag byter mellan dem...Fina cyklar allihopa men samtliga har sram-växlar. Det jag finner märkligt är att växla både upp och med med tummen.
Möjligt att man vänjer sig fort men jag personligen söker efter shimano så jag kan växla upp med pekfingret.
Sneglat åter igen på den kona mahuna jag länkade till förut. Ska man buda 5k? Han kommer säkerligen be mig stoppa upp dom någonstans där solen inte skiner men 5k lär den väl vara värd medan jaf fortsätter leta den helrätta cykeln tänker jag.
Jag har haft SRAM på båda mina hojar. Förstår inte problemet alls faktiskt. Pekfingret ska man ju ändå ha på bromsen så man slipper dö. Låter fullständigt ologiskt att behöva använda just pekfingret till att växla.Fina cyklar allihopa men samtliga har sram-växlar. Det jag finner märkligt är att växla både upp och med med tummen.
Möjligt att man vänjer sig fort men jag personligen söker efter shimano så jag kan växla upp med pekfingret.
Sneglat åter igen på den kona mahuna jag länkade till förut. Ska man buda 5k? Han kommer säkerligen be mig stoppa upp dom någonstans där solen inte skiner men 5k lär den väl vara värd medan jaf fortsätter leta den helrätta cykeln tänker jag.
Jag har haft SRAM på båda mina hojar. Förstår inte problemet alls faktiskt. Pekfingret ska man ju ändå ha på bromsen så man slipper dö. Låter fullständigt ologiskt att behöva använda just pekfingret till att växla.
Jag har haft SRAM på båda mina hojar. Förstår inte problemet alls faktiskt. Pekfingret ska man ju ändå ha på bromsen så man slipper dö. Låter fullständigt ologiskt att behöva använda just pekfingret till att växla.
Haha ni har en poäng där. Dock som jag förstått det kan man även växla shimano (iaf deore) med tummen likt sram.Word!
Allt annat än fingrar för broms och tumme för växlar är vansinne.
Haha ni har en poäng där. Dock som jag förstått det kan man även växla shimano (iaf deore) med tummen likt sram.
Men man kanske vänjer sig som ni säger. Då öppnas det upp lite nya cyklar att jaga. Perfekt!
Bussgods! Har kört det när jag sålt cyklar och funkar väldigt smidigt till rimlig peng.https://happyride.se/annonser/ad.php?id=124136
Jäkla synd att man inte bor i Norrbotten. Denna prickar ju alla boxar för vad jag söker + extra godis!
Har också använt bussgods nångång tidigare, då fick jag hem en krossad hatthylla tyvärr.Bussgods! Har kört det när jag sålt cyklar och funkar väldigt smidigt till rimlig peng.
Jag ska till Sälen (Stöten) nästa vecka. Planerar att cykla runt Rörbäcksnäs. Någon som varit i området och vill tipsa om en specifik stig? Gärna något barnvänligt då mina tvillingpojkar på snart 8 år och deras fatbikes ska med.
Inspiration (hittad på youtube)
Nice! Fullastat. Upp med alla droppers är väl ett bra tips?Mot Järvsö
Min dämpare tar max 350psi.Kör vi me rejält tryck i bakdämparen
Denna tar max 450 psi, har negative och positivt tryck, ej riktigt med på hur dämparen funkarMin dämpare tar max 350psi.
https://m.pinkbike.com/news/To-The-Point-Cannondales-Dyad-Pull-shocks-2013.htmlDenna tar max 450 psi, har negative och positivt tryck, ej riktigt med på hur dämparen funkar
Inget ska va enkelt, tror den ligger på 2800 å serva måste skickas till Fox för service.https://m.pinkbike.com/news/To-The-Point-Cannondales-Dyad-Pull-shocks-2013.html
Verkar sjukt avancerat. Säkert gratis att serva.