• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Har letat efter sådana butiker i Stockholm. Nada. Kanske beror på mig... Utbudet just nu är för övrigt klent. Mycket klent. :(

Vilka butiker i Göteborg?
Dropinbikes i STHLM har testcyklar enligt hemsidan. De som hyr ut cyklar och samtidigt säljer cyklar lär ha testcyklar. Det kan vara så enkelt att de inte annonserar det utan att man måste efterfråga; ”Jag är sugen på en... har ni en man kan låna och testa”?

MTB-Store i GBG har testcyklar, tror Trekstore har det också.

Edit: Hittade en till i STHLM. Tigg till dig test av en Stumpjumper, tror den är nice.
https://m.scsstockholm.se/sv/testcyklar

Senast ändrad:
Dropinbikes i STHLM har testcyklar enligt hemsidan. De som hyr ut cyklar och samtidigt säljer cyklar lär ha testcyklar. Det kan vara så enkelt att de inte annonserar det utan att man måste efterfråga; ”Jag är sugen på en... har ni en man kan låna och testa”?

MTB-Store i GBG har testcyklar, tror Trekstore har det också.

Edit: Hittade en till i STHLM. Tigg till dig test av en Stumpjumper, tror den är nice.
https://m.scsstockholm.se/sv/testcyklar
Dropin verkar ha semesterstängt. Cykelhuset erbjöd provcykling runtom men ingen längre stund. Man kan hyra via Hygglo annars!

Dropin verkar ha semesterstängt. Cykelhuset erbjöd provcykling runtom men ingen längre stund. Man kan hyra via Hygglo annars!
Du gör ju som du vill men jag hade varit snål nog att ringa runt och fråga om jag kunde vänta. Jag är ju så rastlös så jag köper allt otestat.

Vid en riksgräns nära dig.
466E3FE5-1F2B-4BBB-BAA6-460CB64AE7EB.jpeg

Vad har du för mått?? Inte bara längd, utan hart du förhållandevis korta ben tex?

Jag kör L, är 181 men med korta ben. Skulle lika gärna kunna ha XL
Skulle väl kalla mig själv för normalbyggd. Är 182cm lång och tror jag mätte till 83-84cm på insida ben.

Såg nu att den cykeln kostar 10k ny, blandade ihop den med VR modellen.

Tänkte väl skriva och fråga vad de finns för prutmån. Skulle han släppa den för 8500kr skulle det kännas ok. Den har 50mm styrstam så går att korta reachen något om jag skulle vilja som Yonsson skrev tidigare.

Fördelen med sentier över nucleus är att jag får boost även bak samt genomgående axel. Bättre framgaffel med 130mm slag.

40mm räcker väl? Annars finns 33mm och 35mm, kolla R2, bikecomponents, Bikester.
Tack för infon! Får lagra den eftersom cykeln vart såld nyss :(

Kollar FB, blocket och happy dagligen efter rätt objekt. Nu får de även kosta 10k istället för 8k om allt är rätt.

Har fattat att det är en stor fördel med genomgående axlar (säger man så?) med boost från start. Det betyder att ramen är tillräckligt modern och går att uppgradera på samtliga punkter framåt i tiden om så skulle behövas. Troligen bättre andrahandsvärde om jag skulle ruttna dessutom.

Så nu är ribban satt vid den enklaste vitus sentier, 10k ny.

Tack för infon! Får lagra den eftersom cykeln vart såld nyss :(

Kollar FB, blocket och happy dagligen efter rätt objekt. Nu får de även kosta 10k istället för 8k om allt är rätt.

Har fattat att det är en stor fördel med genomgående axlar (säger man så?) med boost från start. Det betyder att ramen är tillräckligt modern och går att uppgradera på samtliga punkter framåt i tiden om så skulle behövas. Troligen bättre andrahandsvärde om jag skulle ruttna dessutom.

Så nu är ribban satt vid den enklaste vitus sentier, 10k ny.
Lite sen på bollen, har du testat heldämpat och jämfört med hardtail? Även om du är "ny" så säger experterna att rätt cykel efter vad du ska cykla betyder mycket.

Du är på rätt väg, avvakta ytterligare.. med denna takten får du en fin heldämpad i slutet av sommaren :D
Hahaha :D
Lite sen på bollen, har du testat heldämpat och jämfört med hardtail? Även om du är "ny" så säger experterna att rätt cykel efter vad du ska cykla betyder mycket.
Cyklar alldeles för lite och för milt för att en heldämpad ska kunna motiveras. Priset blir för högt.

Tillbaka
Topp