jo jag vet, men eftersom det stod black hos tillverkaren och Spoke Wrenchn är black så tänkte jag att det kanske är samma storlek?
Jag använder en liten skiftnyckel.. funkar för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
jo jag vet, men eftersom det stod black hos tillverkaren och Spoke Wrenchn är black så tänkte jag att det kanske är samma storlek?
Kan ha spårat ur lite och jag kikar nu på Orbea Occam H20.Beror på vad man har för ambitioner. Du är mitt mellan säsonger nu, nyheterna trillar ner om någon månad. Men läs på lite om Kona Honzo, Nukeproof Scout och Vitus Sentier.
Bra där! H20 och H30 verkar grymma.Kan ha spårat ur lite och jag kikar nu på Orbea Occam H20.
Onekligen! Ska försöka hyra något i Stockholmstrakten för att prova på först om det går. Gillar ju att cykla landsväg men det är ju en jävla skillnadBra där! H20 och H30 verkar grymma.
Alla seriösa MTB-butiker i GBG har testcyklar man kan låna några timmar, borde vara likadant i STHLM.Onekligen! Ska försöka hyra något i Stockholmstrakten för att prova på först om det går. Gillar ju att cykla landsväg men det är ju en jävla skillnad
Ska gräva djupare i det! Tack!Alla seriösa MTB-butiker i GBG har testcyklar man kan låna några timmar, borde vara likadant i STHLM.
Har letat efter sådana butiker i Stockholm. Nada. Kanske beror på mig... Utbudet just nu är för övrigt klent. Mycket klent.Alla seriösa MTB-butiker i GBG har testcyklar man kan låna några timmar, borde vara likadant i STHLM.
Dropinbikes i STHLM har testcyklar enligt hemsidan. De som hyr ut cyklar och samtidigt säljer cyklar lär ha testcyklar. Det kan vara så enkelt att de inte annonserar det utan att man måste efterfråga; ”Jag är sugen på en... har ni en man kan låna och testa”?Har letat efter sådana butiker i Stockholm. Nada. Kanske beror på mig... Utbudet just nu är för övrigt klent. Mycket klent.
Vilka butiker i Göteborg?
Dropin verkar ha semesterstängt. Cykelhuset erbjöd provcykling runtom men ingen längre stund. Man kan hyra via Hygglo annars!Dropinbikes i STHLM har testcyklar enligt hemsidan. De som hyr ut cyklar och samtidigt säljer cyklar lär ha testcyklar. Det kan vara så enkelt att de inte annonserar det utan att man måste efterfråga; ”Jag är sugen på en... har ni en man kan låna och testa”?
MTB-Store i GBG har testcyklar, tror Trekstore har det också.
Edit: Hittade en till i STHLM. Tigg till dig test av en Stumpjumper, tror den är nice.
https://m.scsstockholm.se/sv/testcyklar
Du gör ju som du vill men jag hade varit snål nog att ringa runt och fråga om jag kunde vänta. Jag är ju så rastlös så jag köper allt otestat.Dropin verkar ha semesterstängt. Cykelhuset erbjöd provcykling runtom men ingen längre stund. Man kan hyra via Hygglo annars!
Försöker downsiza och inte köpa prylar jag inte kommer att använda. Försöker. Vi får se vart det slutar.Du gör ju som du vill men jag hade varit snål nog att ringa runt och fråga om jag kunde vänta. Jag är ju så rastlös så jag köper allt otestat.
En inte helt ovanlig strategi. Ungefär lika vanlig som motsatsen, att köpa prylar för att skapa ett behov.Försöker downsiza och inte köpa prylar jag inte kommer att använda. Försöker. Vi får se vart det slutar.
Inga Coronavakter i sikte?Vid en riksgräns nära dig.
Haha, årets bild! Jag antar att det gick bra?
Titta mamma, jag flyger!
Haha, årets bild! Jag antar att det gick bra?
Det gick fint. Tur att jag är så sjuuukt smidig.
Som en kattunge, smidig och följsam
Nytt smeknamn är nu Ninja-Yonsson! Tuck and roll!Det gick fint. Tur att jag är så sjuuukt smidig.
Inte en kotte i sikte.Inga Coronavakter i sikte?
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=124422
Enligt @yonsson borde jag åka och köpa denna men vet inte om XL kommer lira. Tänkte därför tipsa här iaf om någon längre än mig söker liknande spec.
Skulle väl kalla mig själv för normalbyggd. Är 182cm lång och tror jag mätte till 83-84cm på insida ben.Vad har du för mått?? Inte bara längd, utan hart du förhållandevis korta ben tex?
Jag kör L, är 181 men med korta ben. Skulle lika gärna kunna ha XL
40mm räcker väl? Annars finns 33mm och 35mm, kolla R2, bikecomponents, Bikester.@yonsson var hittar du kort styrstam? Jag hittar som kortast 40mm.
Här är spec på hojen
https://vitusbikes.com/products/sentier-29-bike-deore-1x10
Tack för infon! Får lagra den eftersom cykeln vart såld nyss40mm räcker väl? Annars finns 33mm och 35mm, kolla R2, bikecomponents, Bikester.
Nu får de även kosta 10k istället för 8k om allt är ok
Lite sen på bollen, har du testat heldämpat och jämfört med hardtail? Även om du är "ny" så säger experterna att rätt cykel efter vad du ska cykla betyder mycket.Tack för infon! Får lagra den eftersom cykeln vart såld nyss
Kollar FB, blocket och happy dagligen efter rätt objekt. Nu får de även kosta 10k istället för 8k om allt är rätt.
Har fattat att det är en stor fördel med genomgående axlar (säger man så?) med boost från start. Det betyder att ramen är tillräckligt modern och går att uppgradera på samtliga punkter framåt i tiden om så skulle behövas. Troligen bättre andrahandsvärde om jag skulle ruttna dessutom.
Så nu är ribban satt vid den enklaste vitus sentier, 10k ny.
HahahaDu är på rätt väg, avvakta ytterligare.. med denna takten får du en fin heldämpad i slutet av sommaren
Cyklar alldeles för lite och för milt för att en heldämpad ska kunna motiveras. Priset blir för högt.Lite sen på bollen, har du testat heldämpat och jämfört med hardtail? Även om du är "ny" så säger experterna att rätt cykel efter vad du ska cykla betyder mycket.