Jag är snällVar snälla nu, han håller ju på att jobba upp tekniken.Behövs ju en hel bildserie för att kunna analysera, typ:
![]()
Denna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är snällVar snälla nu, han håller ju på att jobba upp tekniken.Behövs ju en hel bildserie för att kunna analysera, typ:
![]()
Deras tutorials är kanon.Jag är snällhar ju inte droppat ifrån någonting alls själv som jag sagt så @gab är klart uppkäftigare än jag
ville bara hänvisa till en video som jag tycker beskriver rätt bra vad man ska tänka på.
Denna
Ja jag tycker det är intressant att se henne testa allt eftersom hon inte är ett proffs. Jag kan lättare relatera till henne jämfört med typ när Sam Pilgrim visar hur man gör nåttDeras tutorials är kanon.
Prydligt!Var snälla nu, han håller ju på att jobba upp tekniken.Behövs ju en hel bildserie för att kunna analysera, typ:
![]()
Jag skulle säga att det vanligaste generella felet vid drops är att folk behandlar det som ett hopp och drar i styret istället för att försöka minimera själva hoppandet och behandla det som ett drop.Prydligt!
Ja, det är svårt att veta vad som hänt mellan bild 1 och 2, om det bara är överrotation vid droppet, eller bakhjulet hunnit studsa
Största felet var farten, jag tvekade i en sekund någon meter innan rampen och hade inte tillräckligt med fart vilket gjorde att det blev svårt att hålla nosen uppePrydligt!
Ja, det är svårt att veta vad som hänt mellan bild 1 och 2, om det bara är överrotation vid droppet, eller bakhjulet hunnit studsa
Tur att han inte har torra träbitar till ben som du, sa min fru när jag visade bilderna.Största felet var farten, jag tvekade i en sekund någon meter innan rampen och hade inte tillräckligt med fart vilket gjorde att det blev svårt att hålla nosen uppeSka öva lite mer och testa igen nästa gång jag kommer upp till Göteborg
Jag kan coacha. Är mycket bra på att crasha nämligen så jag vet exakt hur man inte ska göra.Största felet var farten, jag tvekade i en sekund någon meter innan rampen och hade inte tillräckligt med fart vilket gjorde att det blev svårt att hålla nosen uppeSka öva lite mer och testa igen nästa gång jag kommer upp till Göteborg
HahaJag kan coacha. Är mycket bra på att crasha nämligen så jag vet exakt hur man inte ska göra.
![]()
Från dagens runda. Tur att thaiboxningen har dödat all känsel i smalbenen.![]()
2:58 var det väl?HahaCoacha vet jag att du kan, du lyckades ju få ner mig från typ 03:55 till 03:08 på preachers på endast en guidad tur
![]()
Trodde jag med, men Strava håller inte med2:58 var det väl?![]()
Jag är lite kär i continental och deras black chili gummi. Finns i många olika mönster från lättrullat till bra grepp. Jag kör och kan varmt rekommendera mountain king.Behöver nog nya sulor.....mkt stig, rötter....stenigt framför fart. Grepp är nog prio. Vad köper man? 27,5 är dimensionen....
Vad har du för bredd på fälgen och vad har du för bredd på däcken idag?Behöver nog nya sulor.....mkt stig, rötter....stenigt framför fart. Grepp är nog prio. Vad köper man? 27,5 är dimensionen....
Fan vet jagVad har du för bredd på fälgen och vad har du för bredd på däcken idag?
Inga spec som säger något på de fotona.![]()
Fan vet jag
Står bara Schwalbe HS425 på däcket.....inte en siffra till....typ. Fick dem får några år sen och då var de inte nya....26 tum ska det va![]()
Will do...tackInga spec som säger något på de fotona.
Om jag ska tolka det rätt så är 2.3” max-bredd. Du kan ju mäta nuvarande bredd i tum med ett skjutmått.
Nja, det bör stå något mer också, tex![]()
Fan vet jag
Står bara Schwalbe HS425 på däcket.....inte en siffra till....typ. Fick dem får några år sen och då var de inte nya....26 tum ska det va![]()
Jag grävde vidare lite. De enda mavic-fälgarna som inte har förstärkta ekerhål som slutar på "17" är XM117, som är 22mm breda.![]()
Fan vet jag
Jag är XC-tomte, så jag kan nog inte mäta mig mot era vurpor. I gengäld kör jag inte full-face hjälm..Jag kan coacha. Är mycket bra på att crasha nämligen så jag vet exakt hur man inte ska göra.
![]()
Från dagens runda. Tur att thaiboxningen har dödat all känsel i smalbenen.![]()
Tack.......står Rapid Ralph på sdorna.....Jag grävde vidare lite. De enda mavic-fälgarna som inte har förstärkta ekerhål som slutar på "17" är XM117, som är 22mm breda.
Schwalbe HS425 är "Rapid Rob" som finns i 2,1 eller 2,25" (54 eller 57mm). Båda är helt rimliga bredder. Generellt ger bredare bättre grepp, men blir också svajjigare på smala fälgar. Jag hade hållit mig närmare 2,1" än 2,25.
Kanske bytt namn om det är äldre däck? Ralph är ju Racing Ralph numera. Det spelar ju mindre roll vad som suttit på om du ska byta.Tack.......står Rapid Ralph på sdorna.....
Det stod racingKanske bytt namn om det är äldre däck? Ralph är ju Racing Ralph numera. Det spelar ju mindre roll vad som suttit på om du ska byta.
Klarade mitt första ordentliga hopp idag! Har fortfarande ont i kroppen från vurpan i lördags men det ska vara skitväder resten av veckan så var tvungen att passa på
![]()
![]()
Bra jobbat!Klarade mitt första ordentliga hopp idag! Har fortfarande ont i kroppen från vurpan i lördags men det ska vara skitväder resten av veckan så var tvungen att passa på
![]()
![]()
Tack!Bra jobbat!
Landningen ser lite vildvuxen ut...?
Jösses!Klarade mitt första ordentliga hopp idag! Har fortfarande ont i kroppen från vurpan i lördags men det ska vara skitväder resten av veckan så var tvungen att passa på
![]()
![]()
Ah, ser bättre ut ifrån den vinkelnTack!
Såhär ser det ut innan och mitt i hoppet
![]()
![]()