• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Var snälla nu, han håller ju på att jobba upp tekniken. :) Behövs ju en hel bildserie för att kunna analysera, typ:
06663741-0527-4F23-A42B-7213FF48E638.jpeg
Jag är snäll :) har ju inte droppat ifrån någonting alls själv som jag sagt så @gab är klart uppkäftigare än jag :p ville bara hänvisa till en video som jag tycker beskriver rätt bra vad man ska tänka på.

Denna
 
Prydligt!
Ja, det är svårt att veta vad som hänt mellan bild 1 och 2, om det bara är överrotation vid droppet, eller bakhjulet hunnit studsa
Jag skulle säga att det vanligaste generella felet vid drops är att folk behandlar det som ett hopp och drar i styret istället för att försöka minimera själva hoppandet och behandla det som ett drop.

Övning ger dock färdighet och att våga är första steget. Första gången jag satte ett större drop så välte jag ett träd. Har fortfarande ont i axeln från det.
 
Prydligt!
Ja, det är svårt att veta vad som hänt mellan bild 1 och 2, om det bara är överrotation vid droppet, eller bakhjulet hunnit studsa
Största felet var farten, jag tvekade i en sekund någon meter innan rampen och hade inte tillräckligt med fart vilket gjorde att det blev svårt att hålla nosen uppe :) Ska öva lite mer och testa igen nästa gång jag kommer upp till Göteborg
 
Största felet var farten, jag tvekade i en sekund någon meter innan rampen och hade inte tillräckligt med fart vilket gjorde att det blev svårt att hålla nosen uppe :) Ska öva lite mer och testa igen nästa gång jag kommer upp till Göteborg
Tur att han inte har torra träbitar till ben som du, sa min fru när jag visade bilderna. :) Just nu.. konverterar bakhjul till slanglöst. Verkar geni-bra.
6EEB959B-E553-46DA-8EF8-66B3DB14E6E9.jpeg
 
Största felet var farten, jag tvekade i en sekund någon meter innan rampen och hade inte tillräckligt med fart vilket gjorde att det blev svårt att hålla nosen uppe :) Ska öva lite mer och testa igen nästa gång jag kommer upp till Göteborg
Jag kan coacha. Är mycket bra på att crasha nämligen så jag vet exakt hur man inte ska göra. :D

3909F595-BCBA-471D-9E67-DDF94A039C88.jpeg

Från dagens runda. Tur att thaiboxningen har dödat all känsel i smalbenen. :D
 
Jag kan coacha. Är mycket bra på att crasha nämligen så jag vet exakt hur man inte ska göra. :D
3909F595-BCBA-471D-9E67-DDF94A039C88.jpeg

Från dagens runda. Tur att thaiboxningen har dödat all känsel i smalbenen. :D
Haha :D Coacha vet jag att du kan, du lyckades ju få ner mig från typ 03:55 till 03:08 på preachers på endast en guidad tur ;)
 
Behöver nog nya sulor.....mkt stig, rötter....stenigt framför fart. Grepp är nog prio. Vad köper man? 27,5 är dimensionen....
 
D4E333F2-966C-45C9-AC63-1A15D19F262F.jpeg


Fan vet jag :)
Står bara Schwalbe HS425 på däcket.....inte en siffra till....typ. Fick dem får några år sen och då var de inte nya....26 tum ska det va
D629E6F6-F4A7-491B-8F9C-DAD54B871BCC.jpeg
Inga spec som säger något på de fotona. :D
Om jag ska tolka det rätt så är 2.3” max-bredd. Du kan ju mäta nuvarande bredd i tum med ett skjutmått.
 
D4E333F2-966C-45C9-AC63-1A15D19F262F.jpeg


Fan vet jag :)
Står bara Schwalbe HS425 på däcket.....inte en siffra till....typ. Fick dem får några år sen och då var de inte nya....26 tum ska det va
D629E6F6-F4A7-491B-8F9C-DAD54B871BCC.jpeg
Jag grävde vidare lite. De enda mavic-fälgarna som inte har förstärkta ekerhål som slutar på "17" är XM117, som är 22mm breda.
Schwalbe HS425 är "Rapid Rob" som finns i 2,1 eller 2,25" (54 eller 57mm). Båda är helt rimliga bredder. Generellt ger bredare bättre grepp, men blir också svajjigare på smala fälgar. Jag hade hållit mig närmare 2,1" än 2,25.
 
Jag grävde vidare lite. De enda mavic-fälgarna som inte har förstärkta ekerhål som slutar på "17" är XM117, som är 22mm breda.
Schwalbe HS425 är "Rapid Rob" som finns i 2,1 eller 2,25" (54 eller 57mm). Båda är helt rimliga bredder. Generellt ger bredare bättre grepp, men blir också svajjigare på smala fälgar. Jag hade hållit mig närmare 2,1" än 2,25.
Tack.......står Rapid Ralph på sdorna.....
 
Jag har varit ett tag på klocksnack men inte tänkt på att kika in i denna tråden där det snackas drops och gummiblandningar!
Ska börja hänga lite här också tror jag samt att dra ut på en runda med min xc raket som stått och samlat damm tyvärr!!
Ha en fortsatt bra måndag klock/cykel entusiaster :)
 
Tillbaka
Topp