• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Hej! Nu är det äntligen dags för mig att köpa MTB som komplement till landsvägcyklingen. Jag är ute efter någon slags heldämpad allround hoj med fokus på skog, stigar och även lite grusväg. Jag kommer främst cykla i Hellas men vill ha något som funkar även lite överallt. Det kan även bli lite turar till fjällen men då fokus på stigcykling på fjället.. Har kikat lite på modellerna nedan - input? :D
  • Canyon Neuron 6 el 7
  • Canyon Spectral 5
  • Rose Ground Control 2
  • Trek Fuel EX 5
  • Cannondale Habit 5

Hej! Nu är det äntligen dags för mig att köpa MTB som komplement till landsvägcyklingen. Jag är ute efter någon slags heldämpad allround hoj med fokus på skog, stigar och även lite grusväg. Jag kommer främst cykla i Hellas men vill ha något som funkar även lite överallt. Det kan även bli lite turar till fjällen men då fokus på stigcykling på fjället.. Har kikat lite på modellerna nedan - input? :D
  • Canyon Neuron 6 el 7
  • Canyon Spectral 5
  • Rose Ground Control 2
  • Trek Fuel EX 5
  • Cannondale Habit 5
Det är ju ganska olika stuk på de modellerna. Har du kollat vilka av dem som finns tillgängliga?

Ja, jag försöker sakta men säkert sätta mig in i denna värld. När jag läser beskrivningar känns Neuron och Ground hill som de vettigaste alternativen för mig!
Fundera på hur platt terräng du kommer vilja/kunna cykla. Det är inte kul/säkert att köra nedför på en XC-hoj. En trailhoj kan däremot kännas överkurs/tung om du ska cykla mycket platt. Om du inte orkar sätta dig in i geometri så kolla vilka däck som sitter på cykeln. Det brukar säga en hel del om hur den är tänkt att användas.

Från 40mm till 33mm.
Att några få millimetrar kan göra så mkt alltså :) jag har funnit ett tillfälligt lugn efter jag fick på nya greppen och testade nya skorna igår. Nu finns inte några ursäkter på kontaktpunkterna på cykeln iaf.

Satan vilket grepp de var med freerider på pedalerna. Fattar vad ni menar med att skor gör stor skillnad nu

E3C4DB65-A75C-417D-8E55-1E52411B6698.jpeg
153AF0C7-4D52-47DE-9B03-DBC99BF66624.jpeg
EF1AAC60-94F5-4ACE-AFA5-1DF47DB64DED.jpeg
A3716502-316A-4ADC-B8D3-5C859E82BF53.jpeg
1349DF55-399E-49BD-ACDA-9BEC860EE961.jpeg

EA130FC8-0616-47E5-A6D2-10AFED9FF9DE.jpeg

Om någon av er funderar på MTB-klocka.

Kan man cykla utan framstänka så räknas underlaget som torrt. 😛
Jag väntar på en framstänkskärm från Tyskland, karbon i exakt samma gula nyans som fox-logon. Är förstås medveten om att cykeln är oanvändbar i nuvarande skick och vet inte vad som flög i mig när jag tog en bild av den, än mindre när jag faktiskt gav mig ut och cyklade på den. Ska skärpa mig.

Du borde byta från maxxis ventilhatt till continental för att matcha färgsättningen...
Finns säkerligen i massa kul färger. Bak har jag DT Swiss för att det kom en ventil och ventilhatt med fälgen. Fram cushcore för att ventilen gick sönder och en kompis hade en över. Är inte riktigt nere på sådan detaljnivå och grejar. :)

Tillbaka
Topp