• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

stigge

Omega
2-Faktor
Blev en sväng idag oxå:)
3C15F14F-052E-4864-AE45-E0BD9CEA1F61.jpeg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Trailforks är smidigt om/när man har hyfsat välavgränsade områden (mao inte allemansrätt och/eller en avsaknad av sura markägare med hagelbössa...), men gör ibland att långa/fria/obundna stigar helt enkelt inte syns.

I Halmstad rekommenderar jag att dra milen österut till Skedala/Ön/Torvsjön/Toftasjön, där du med hjälp av Stravas heatmap/segment explorer nog kan hitta det mesta som är vettigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gott! Då kan du trycka en påse chips ikväll!
Hehe, ja, det är definitivt planen. Var inte ute efter viktbesparing, gjorde det för att få högre POE. bara byte av kassett hade kunnat spara mig 200g för 1200kr. Kul dock att väga eftersom det var omöjligt att hitta vikten på originalfälgen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
EE2584E4-7208-4FC8-BA83-21911617AFF1.jpeg
4E564C59-582C-474C-BE6B-5D7069484B35.jpeg
5A9212B3-A640-458F-BC46-60686DF9087E.jpeg

Första gången jag tyckt att Mtb varit tråkigt. Väldigt platt, kändes som en cyklocross-bana största delen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
F9479F4F-D0E8-4D0A-A335-D9F6FEEEE3A4.jpeg

Märkte helt klart skillnad på det nya bakhjulet. Mycket kvickare respons och inget störande glapp vid påtryckning. Hojen kändes lite rappare. Vete fan dock om jag skulle rekommendera det till någon annan, känns lite överkurs, inte första uppgraderingen man bör göra. För 4500kr får man ju både nya bromsar, nya bromsskivor och nytt styre.

Det ska bli kul att testa skillnaden på brantare stigningar och nedförsåkning.
 
Topp