• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Multitools - Räddaren i nöden?

Been

Patek
2-Faktor
Mina Victorinox
Klocka och Knivar
4261D753-2F4B-46D1-B3F3-94A41A878207.jpeg
 

OddD

Panerai
2-Faktor

Agnby⌚

Rolex
Märkte också att den inte fanns på XXL's hemsida, dom hade en i butiken i Uppsala.
Classes pris var ju också bra, om man är ute efter en Leatherman som är bra o basic så är det nog bara att öppna plånboken.
Min nästa blir nog räddningstjänsten-saxen Leatherman Raptor
Jag är sugen på en Leatherman Surge. Problemet är att jag redan har en och vet inte om svart är snyggt...
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Är fantastiskt nöjd över min Sidekick, har burit den nästan varje dag från inköpstillfället och använt den mycket, mestadels knivfunktionen men även annat också!
IMG_20221129_073739370.jpg

Trodde först att jag inte skulle använda den så mycket pga att jag först tyckte den var på gränsen till för stor då jag tidigare använt en slimmad EKA-kniv.
Screenshot_20221129-074148.jpg
Med detta sagt så uppmanar jag fler att köpa en Leatherman Sidekick 😏
IMG_20221129_073715233.jpg
 

Utvisaren

Patek
Troligen bara jag som blivit sur på multitool kompromissena. Hittar aldrig ett jag vill ha. Alltid något som felar eller är det ett mindre rymdskepp att släpa med sig. Skeletool verkade verkligen helt rätt men så var det ingen sax. Stön.
Så nu får det bli platt/näbbtång med avbitare, F1 kniv, klappsåg och sen hallå skogen. Och en nagelsax i förbandskitet istället. Möjligen en machete också om man är på humör. Uselt humör alltså. 😅
 

snajgel

Panerai
Troligen bara jag som blivit sur på multitool kompromissena. Hittar aldrig ett jag vill ha. Alltid något som felar eller är det ett mindre rymdskepp att släpa med sig. Skeletool verkade verkligen helt rätt men så var det ingen sax. Stön.
Så nu får det bli platt/näbbtång med avbitare, F1 kniv, klappsåg och sen hallå skogen. Och en nagelsax i förbandskitet istället. Möjligen en machete också om man är på humör. Uselt humör alltså. 😅

Jag kände lite samma, kolla in SOG PowerPint den tycker jag är perfekt.
 
Topp