• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Musik!

Muse - Drones, den har så många dimensioner..
Den växer på nått sätt efter varje varv, och det blir några vändor fram till skivspelaren innan hel-varvet är runt, lite älska/hata förhållanden med 2xlp utgåvorna, men i slutändan är det ändå värt de många svängarna fram till skivspelaren :)

Måste varit bergslagsrocken, halva släkten bor i fagersta!
Då ska jag kolla in det! Blir paradise lost i oktober iaf
Vad tusan säger du människa, jag kommer ifrån Norberg !
Fast de flesta i min släkt bor i Fagersta :) och visst var det på bergslagsrocken !!!
8/11 Göteborg, 9/11 Stockholm är höstens turnédatum.
Du borde komma hit nästa år och hänga med på Eistnaflug, så heter festivalen de spelade på.
Det är i en fiskeby med typ 1500 invånare och en helg om året i juli, invaderas den av metalheads :)
Edit: Ta isåfall flyget från Kastrup till Rvk, jag bangar inte. Vore ju helfestligt att 2 KS:are drar på metal mayhem !!

Vad tusan säger du människa, jag kommer ifrån Norberg !
Fast de flesta i min släkt bor i Fagersta :) och visst var det på bergslagsrocken !!!
8/11 Göteborg, 9/11 Stockholm är höstens turnédatum.
Du borde komma hit nästa år och hänga med på Eistnaflug, så heter festivalen de spelade på.
Det är i en fiskeby med typ 1500 invånare och en helg om året i juli, invaderas den av metalheads :)
Edit: Ta isåfall flyget från Kastrup till Rvk, jag bangar inte. Vore ju helfestligt att 2 KS:are drar på metal mayhem !!
Hahaha alla är på seco ;)
Hade varit sjukt kul, Rolle och Death metal :D

Svenska Principe Valiente har snurrat en del hemma på sistone. Kan rekommenderas om man gillar alternativ rock/post punk.

Jag såg dem på Getaway. Förbaskat b!

En annan genre och stil, men samma orubbliga förmåga att rycka tag i en.
Wayne Cochran.

Edit: Kombinerade två inlägg istället för att spamma tråden.
De är grymma live! Såg dem förra året på malmöfestivalen och ska väl se dem på kb i höst i samband med nya skivsläppet.
Får kolla in Wayne!

5 episka album som formade mig som barn och som ungdom och som alltid fanns där i soundtracket om mitt liv på något sätt. Vänner som jag kunde spisa i vått och torrt. Det fanns alltid en låt, en stämning en textrad som kunde spegla mina känslor, kort sagt mina vinylterapeuter.

1. The Clash - The Clash, mitt första album någonsin, annekterade den av min bror i tidig ålder med en ytterst hetsig ordväxling som resultat, jag vann den då jag hotade att skvallra till mamma och pappa att brorsan hade smygrökt.
220px-The_Clash_UK.jpg

2. U2 - A Celebration, min första skiva/singel jag köpte själv på House of Kicks, dyr och ovanlig redan då. Minns att det ilade i magen på vägen hem på tunnelbanan när jag bara var minuter från att lägga den på tallriken och lyssna.
ladda ned (1).jpg

3. AC/DC - High Voltage, Episk rockplatta, finns inte ett spår jag inte älskar. Ett av få riktigt stora album. Vet inte hur många timmar jag spenderat framför en spegel och låtsasspelat gitarr till låtarna. Pinsamma men ack så kära minnen.
acdctodayoct14_0.jpg

4. Guns'n'Roses - Appetite for Destruction, väljer att inte kommentera denna skiva då den lite som Zlatan låter spelande tala för sig själv.
appetite.jpg

Slutligen då........
Skivan som släpptes året efter det klassiska skivsläppsåret 1991... Jag buntar ändå in den i 91' eran för jag vill tro och känna att den även på pappret är episk.

5. Screaming Trees - Sweet Oblivion, den totala definitionen av hela grungevågen, både början och slutet. 11 spår som är så kanonstarka att man knappt kan fatta det. En Mark Lannegan som är i sådan hysteriskt bra form röstmässigt att man baxnar. Det bästa med denna skiva är att den håller stenhårt även idag och varje dag. Ni som inte haft nöjet att höra den..... KÖP! Eller hitta på Spotify som kidsen gör idag.
Screaming_Trees_Sweet_Oblivion.jpg
Mycket bra, ffa 1 och 5!

Tillbaka
Topp