• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musik!

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Så här är det mina Herrar, världen behöver bara ett band -> Pearl Jam.

Jag har lyssnat, funderat och lyssnat ännu mer, nu sedan 1991.
Och jag kan än idag inte bli less, katalogen är iofs ganska stor men ändå :D

Och ja, jag har sett dem många gånger live, bäst i NJ 2006 än så länge, Rom 2018 kan nog bli best ever :cigar:

Sen like och citat, men ja! PJ är och förblir bästa (nu aktiva) bandet. Det enda bandet som jag faktiskt ”följer” numera. Annars blir det mest gamla klassiker.
Vad tycker du om nya släppet ”Can’t deny me”? Låter mycket ”Lightning Bolt”, men jag gillar verkligen versen!

Sugen som f-n på att försöka få tag på plåtar till Italien i sommar. Några tips?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Stort fan sen barnsben här, har dock bara sett live en gång. Var på Friends Arena 2013, när dom spelade hela Born to Run från första till sista låt live för första gången! Magiskt!
Hoppas att du ges möjlighet att se honom live igen. Trots hans ålder är det jävlar i det inte många andra artister som lyckas förmedla den nivån av energi från scen. Jag är själv helt förlorad i hans musik och karaktär. Från ett hotellrum i Mumbai tidigare i år lyckades jag, trots dålig uppkoppling, komma över biljetter till en av hans föreställning på Broadway i slutet av denna månaden, vilket är helt osannolikt. Kommer droppa en wristshot därifrån när det är dags!
 

Psykel

Patek
Hoppas att du ges möjlighet att se honom live igen. Trots hans ålder är det jävlar i det inte många andra artister som lyckas förmedla den nivån av energi från scen. Jag är själv helt förlorad i hans musik och karaktär. Från ett hotellrum i Mumbai tidigare i år lyckades jag, trots dålig uppkoppling, komma över biljetter till en av hans föreställning på Broadway i slutet av denna månaden, vilket är helt osannolikt. Kommer droppa en wristshot därifrån när det är dags!
Grymt, hoppas det blir bra! Speciellt hans musik från 70-talet är fantastisk. Born to Run är min absoluta favoritskiva, men finns en del mindre kända guldkorn på dom första skivorna också. 4th of july, Asbury Park (Sandy) är en favorit trots den fruktansvärt klumpiga titeln. :D
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Sen like och citat, men ja! PJ är och förblir bästa (nu aktiva) bandet. Det enda bandet som jag faktiskt ”följer” numera. Annars blir det mest gamla klassiker.
Vad tycker du om nya släppet ”Can’t deny me”? Låter mycket ”Lightning Bolt”, men jag gillar verkligen versen!

Sugen som f-n på att försöka få tag på plåtar till Italien i sommar. Några tips?
PJ är överlägsna, fyfan vilka konserter - kollar lite då o då inspelningar på youtube o man får fan gåshud o börjar böla :) Var sugen att kolla på dem i Portugal till sommaren, får se om jag hinner med det. http://nosalive.com/en/pearl-jam-confirmed-nos-alive-2018/
 

Molgan

Cartier
Sen like och citat, men ja! PJ är och förblir bästa (nu aktiva) bandet. Det enda bandet som jag faktiskt ”följer” numera. Annars blir det mest gamla klassiker.
Vad tycker du om nya släppet ”Can’t deny me”? Låter mycket ”Lightning Bolt”, men jag gillar verkligen versen!

Sugen som f-n på att försöka få tag på plåtar till Italien i sommar. Några tips?

Jag är inte så förtjust i den nya singeln tyvärr, vi får se hur skivan blir, hade föredragit om soundet gått tillbaka till säg PJ-PJ.
Kanske det finns ett italienskt blocket? Det är nog enda lösningen.
 

Molgan

Cartier

Det där är från soloturnen förra året. Några veckor innan det där spelades in var jag på Eventim Apollo i London, den 7 Juni närmare bestämt, Eddie körde Black den kvällen och det var beyond magiskt, det var väldigt tydligt att Eddie var väldigt tagen av Chris död under hela konserten, men det var vi nog alla..fördjävla tragiskt.

Ps. Modigt att våga plocka upp mobilen och filma, det gjorde en man den kvällen på Eventim Apollo också, musiken avbröts, lyset tändes och han som höll i mobilen blev utkastad, Eddie har förvarnat att foto/film var förbjudet..
 

WBergdahl

Panerai
Swedish House Mafia återförenade på Ultra inatt - riktigt kul att se!
8f95f229678821.55ff204c9ef79.jpg

62888064-swedish-house-mafia-wallpapers.jpg
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Mycket, mycket tråkigt.
https://www.svd.se/artisten-avicii-ar-dod

Jag tyckte (behöver naturligtvis inte stämma) att Tim såg stundtals mycket nedstämd ut i dokumentären [https://www.svtplay.se/video/17478602/avicii-true-stories]. Att han helt enkelt inte mådde bra. Även läst om uppbrott med flickvän. Om nu detta stämmer och i kombination med att må dåligt även psykiskt, så bådar det inte bra...

Tråkigt, men jag tycker vi håller oss borta från att gissa dödsorsak och låter familjen få sörja i fred.
 
De har förmodligen nämnts tidigare i tråden (hoppas jag) men Ghost är det enda jag lyssnar på för tillfället. En kort introduktion för dem som inte hört dem än. Ghost är alltså ett svenskt, teatraliskt pop-rock-metal-band. Frontmannen och låtskrivaren Tobias Forge har rötterna i death metal men har även sysslat med, vad jag skulle beskriva som "The Killers"-poprock. Ghost är på ett sätt någonstans mitt emellan men ändå inte. Jag tänker att ni får lyssna och bilda er en egen uppfattning. Som hjälp på vägen ska jag länka "hiten" från varje album och sedan försöka hålla det till två av mina egna favoriter.

"Opus Eponymous"
0003273643.jpg

Hiten: Ritual
Favoriter: Ritual och Elizabeth

"Infestissumam"
bsi_gits71.jpg

Hiten: Per aspera ad inferi
Favoriter: Year Zero och Monstrance Clock fast jag vill egentligen lägga till nästan alla låtar.

"Meliora"
CS629497-01A-BIG.jpg

Hiten: He is
Favoriter: Cirice och From the pinnacle to the pit

"Popestar" (EP)
GHOST-Popestar-MLP-BLACK.jpg

Hiten: Square Hammer
Favoriter: Square Hammer och Bible (cover på Imperiet)

"Prequelle"
Ghost_-_Prequelle_(album).jpg

Hiten: Dance Macabre
Favoriter: See the Light och Witch Image men även här skulle jag vilja lägga in nästan alla låtar.

Jag fastnade totalt för dem genom andra albumet "Infestissumam", som förövrigt har ett av de snyggaste omslagen någonsin.
Jag diggar hela konceptet med glimten-i-ögat-satanismen och det teatraliska. Men framförallt är musiken så jävla bra! Frontmannen Tobias Forge verkar även vara en hyvens kille.
 
Hoppas att du ges möjlighet att se honom live igen. Trots hans ålder är det jävlar i det inte många andra artister som lyckas förmedla den nivån av energi från scen. Jag är själv helt förlorad i hans musik och karaktär. Från ett hotellrum i Mumbai tidigare i år lyckades jag, trots dålig uppkoppling, komma över biljetter till en av hans föreställning på Broadway i slutet av denna månaden, vilket är helt osannolikt. Kommer droppa en wristshot därifrån när det är dags!
Hur var det på Broadway? Måste säga att jag är rätt avis trots att jag sett honom 15-20 gånger genom åren både i sverige och utomlands.
 
Hur var det på Broadway? Måste säga att jag är rätt avis trots att jag sett honom 15-20 gånger genom åren både i sverige och utomlands.
Det var bäst. Bruce blandade humor med glädje och sorg i en otroligt intim kontext. Jag hade inte de bästa platserna, men det till trots kändes det som att han hela tiden sjöng och pratade till mig och endast mig. Har du möjlighet att åka och lyckas komma över biljetter så åk, du kommer aldrig någonsin ångra dig. Ett av de absolut starkaste ögonblicket var när han tog några steg bort från micken och sjöng Promised Land rakt ut till oss i publiken. Stort ha hört hans sång på riktigt, och inte genom någon högtalare eller PA-system. Mycket kretsade i övrigt kring historier från hans liv, så har du läst Born to Run så har du inte missat något på den fronten.

10/10
 
De har förmodligen nämnts tidigare i tråden (hoppas jag) men Ghost är det enda jag lyssnar på för tillfället. En kort introduktion för dem som inte hört dem än. Ghost är alltså ett svenskt, teatraliskt pop-rock-metal-band. Frontmannen och låtskrivaren Tobias Forge har rötterna i death metal men har även sysslat med, vad jag skulle beskriva som "The Killers"-poprock. Ghost är på ett sätt någonstans mitt emellan men ändå inte. Jag tänker att ni får lyssna och bilda er en egen uppfattning. Som hjälp på vägen ska jag länka "hiten" från varje album och sedan försöka hålla det till två av mina egna favoriter.

"Opus Eponymous"
0003273643.jpg

Hiten: Ritual
Favoriter: Ritual och Elizabeth

"Infestissumam"
bsi_gits71.jpg

Hiten: Per aspera ad inferi
Favoriter: Year Zero och Monstrance Clock fast jag vill egentligen lägga till nästan alla låtar.

"Meliora"
CS629497-01A-BIG.jpg

Hiten: He is
Favoriter: Cirice och From the pinnacle to the pit

"Popestar" (EP)
GHOST-Popestar-MLP-BLACK.jpg

Hiten: Square Hammer
Favoriter: Square Hammer och Bible (cover på Imperiet)

"Prequelle"
Ghost_-_Prequelle_(album).jpg

Hiten: Dance Macabre
Favoriter: See the Light och Witch Image men även här skulle jag vilja lägga in nästan alla låtar.

Jag fastnade totalt för dem genom andra albumet "Infestissumam", som förövrigt har ett av de snyggaste omslagen någonsin.
Jag diggar hela konceptet med glimten-i-ögat-satanismen och det teatraliska. Men framförallt är musiken så jävla bra! Frontmannen Tobias Forge verkar även vara en hyvens kille.

Prequelle rullar 24/7 här hemma
 

Roxny

Omega
Några andra som gillar Nick Cave här? En av mina absoluta husgudar som jag hade förmånen att, tack vare min fru, se i Victoria Park i London som 40-årspresent. En konsert under vilket det här hände. Sjukt stort!
(Inte jag som filmat, men vi stod på ungefär samma plats som den som gjort det):
 
Topp