• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musik!

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
De varmaste av medmänskliga känslor sänder jag till Glenn.

Mytomspunnen tv-sändning i SVT -83(?)! Kollade på Judas-giget häromdagen. Så j-la bra!

Minns det som igår när detta gick på TV och samsändes på radion. Spelade in hela skiten på C-90 band!
Kommer oxå ihåg att jag hade en skolkamrat som hade hela skiten på VHS, vilket inte var så vanligt i mitt umgänge på den tiden. Han var tyvärr lite annorlunda/mobbad hela skoltiden, men när vi ville se på hårdrock så fick han vara med.
 

Veratio

Cartier
Ramlat in i countryträsket. Såg den här killen live för ett par år Sedan... Blir tårögd av den helt galet vackra och perfekta refrängen...

Jag lyssnar mer eller mindre enbart på country sedan några år tillbaka. Känner mig ganska ensam! :D Kul att höra att andra också gillar det.

Mina två favoritlåtar just nu:


Sen finns det några sjuka guldkorn under "Grand Ole Opry".
 
Ramlat in i countryträsket. Såg den här killen live för ett par år Sedan... Blir tårögd av den helt galet vackra och perfekta refrängen...

Jag lyssnar mer eller mindre enbart på country sedan några år tillbaka. Känner mig ganska ensam! :D Kul att höra att andra också gillar det.

Mina två favoritlåtar just nu:


Sen finns det några sjuka guldkorn under "Grand Ole Opry".

Några som gå väldigt mycket här hemma.

Chris Stapleton känna ganska många till nu, väldigt bra röst.

Sen finns det några mer mindre kända som
Tyler Childers

Charles Wesley Godwin
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Men vad säger ni då om årets platta? Det är iofs en bit kvar i december, men för mig är Norman Fucking Rockwell! med Lana Del Ray den solklara nummer 1.

Top 3-låtar:

1. The Greatest. I klass med Ride, (andra halvan av den första videon, ca 4.20min).
2. Venice Bitch. Ballad som övergår till "psykedelisk drönrock" för att citera en av recensionerna.
3. Mariners Apartment Complex.

Bubblare:

Doing Time. Sublimes-cover.




 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Dags för Spotify wrapped 2019!

Vad har ni lyssnat på mest?

wrapped2019.PNG
 

bluetrain

Cartier
Kollade också min top list på spotify och blev aningen förvånad. Antingen har jag helt fel vad jag egentligen lyssnar på (en inte så trolig hypotes, åtminstone otestad) eller så kör de med knepiga algoritmer eller enkelt chansar lite och ser om det går. Jag vet inte...

I vilket fall. Kan man få fresta med lite Durströmmingspolka? Förvåna dina vänner (och kanske även dig själv!)
Perfekt till såväl AW:n som coctailpartyt.

 

Dustulator

Omega
2-Faktor
Blev mycket metal i år men antalet lyssnade minuter har tyvärr sjunkit markant sen jag blev sambo. Kan verkligen rekommendera Mgła för er som är nyfikna på lite trevlig, melodisk black metal. Albumet Excercises in futility är oerhört bra!
Screenshot_20191212-170535.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Denna låt av Albert King har något som är svårt att beskriva. En aura av något slag som man verkligen känner när solot kommer.
 

mps

Cartier
Distillers......
Underbar känsla av att de är tillbaka.
Plan för 2020: Planera semester efter deras turné.
Skall ses, helst på deras hemmaplan.
 
  • Like
Reactions: Nic
Topp