• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musik!

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Men vad säger ni då om årets platta? Det är iofs en bit kvar i december, men för mig är Norman Fucking Rockwell! med Lana Del Ray den solklara nummer 1.

Top 3-låtar:

1. The Greatest. I klass med Ride, (andra halvan av den första videon, ca 4.20min).
2. Venice Bitch. Ballad som övergår till "psykedelisk drönrock" för att citera en av recensionerna.
3. Mariners Apartment Complex.

Bubblare:

Doing Time. Sublimes-cover.




Missat att hon släppt nytt. Som tur var ramlade jag in här och lyssnade lite pga utnämningen av ”årets platta”. Riktigt många låtar i min smak. Venice bitch är grym. Gillar verkligen att låten är lång och psykedelisk drönrock låter ju ballt. Tycker annars Bartender är en av de bättre på plattan!
 
Missat att hon släppt nytt. Som tur var ramlade jag in här och lyssnade lite pga utnämningen av ”årets platta”. Riktigt många låtar i min smak. Venice bitch är grym. Gillar verkligen att låten är lång och psykedelisk drönrock låter ju ballt. Tycker annars Bartender är en av de bättre på plattan!
Intressant.
Hoppas det faller mig mer i smaken än en annan ”årets platta”, Nick Cave & Bad Seeds.
Den tyckte jag var mer än lovligt seg.
 

idagtisdag

Cartier
Jesus vilken bantning! Ja det är samma kille! Tror han gjorde något som begränsade magsäcken. Nästan ohälsosamt snabb förändring på exakt 2 år?
 
Senast ändrad:

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Beady Eye var väldigt underskattade i min mening. Liam Gallaghers nya skivar är visserligen också bra men Beady Eyes Be är minst lika bra i mitt tycke.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tips!
15844469858583701578565650303324.jpg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Delar med mig av 3 låtar som i många år konstant varit en del av mina playlists. Rätt deprimerande låtar månne, för var och en att döma.

Sabacs - When the lights go out matchar väl ganska mkt stämningen/oron i världen just nu, känner jag speciellt efter att ha råkat hamna i den sanslöst underhållande prepperstråden. Clancys version av The parting glass tycker jag är den allra vackraste, fastän jag måste erkänna att Taubes är riktigt fin den med.
Rugged Mans Uncommon Valor har hängt med för att den helt enkelt är perfektion (I genren).

God kväll



 

Pictor

Audemars
Delar med mig av 3 låtar som i många år konstant varit en del av mina playlists. Rätt deprimerande låtar månne, för var och en att döma.

Sabacs - When the lights go out matchar väl ganska mkt stämningen/oron i världen just nu, känner jag speciellt efter att ha råkat hamna i den sanslöst underhållande prepperstråden. Clancys version av The parting glass tycker jag är den allra vackraste, fastän jag måste erkänna att Taubes är riktigt fin den med.
Rugged Mans Uncommon Valor har hängt med för att den helt enkelt är perfektion (I genren).

God kväll



Clansy är född in i sin musik. Synkoperar instrumenten med sitt blod.
 

Reverso

Panerai
Låtar som jag lyssnar på i princip dagligen och rekommenderar starkt:

Billy Joel - Piano man
Pink Floyd - High Hopes
Pink Floyd - Comfortably numb
Pink Floyd - Coming back to life
Pink Floyd - Have a cigar
Neil Diamond - Cracklin' Rosie
Neil Diamond - Sweet Caroline
Rod Stewart - Maggie May
Billy Ocean - Carribean queen
Stevie Wonder - Superstition
Michael Jackson - Human nature
Bonnie Tyler - Total eclipse of the heart
Kool & the gang - Fresh
Sammy Davis Jr - Mr Bojangles
Cool James & Black teacher - Dr Feelgood
Mel Tormé - Comin home baby
Frank Sinatra - something stupid
Gerry Rafferty - Baker Street
Edward Sharpe & the magnetic zeros - Home
Tom Jones - Delilah
Tom Jones - She's a Lady
Willie Nelson - Highwayman
Peter LeMarc - Håll om mej!
Mikael Wiehe - Flickan och kråkan
Elton John - Rocket man
Sisters of mercy - some kind of stranger
Cher - Walking in Memphis
Etc etc etc
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En mycket härlig samling av talanger och en helgrym introduktion till en galet bra konsert.
B.B. King, Stevie Ray Vaughan, Eric Clapton, Albert King, Phil Collins, Etta James med flera
 
Topp