Du målar med en väldigt bred pensel nu min vän, återigen svart eller vitt. Jag förstod att du inte trodde att det var ett lyxmärke, det tror jag ingen på KS tror om city. Att märken använde delar som fanns hemma i vissa batcher är inget konstigt och det finns, som du definitivt vet, fler exempel på det, jag kommer inte klä skott för det jag fått återberättat för jag kan ju inte annat än antingen välja tro på det eller ej. Men när man tittar på dykarmodellen har jag sett lite olika uppsättningar av visare, tavlor och boetter. Det kan såklart delvis innebära att det byttes vid service, kanske tom lämnades in till Jp Brandt där dom tog det som passade vid en service. Men det parat ihop med vad jag hört av urmakare som jobbade på Jp Brandt och även urmakare som fick delar levererade av dem, får mig att tro att det finns en viss sanning bakom mitt påstående.Har aldrig sagt att det är ett lyxmärke, ställde mig dock tveksam till din benämning på lågprissegmentet (samma sak som budget imo) och vad det lät som, slängde ihop klockorna lite på en höft av blandade delar under kafferasten. Vet inte vad summan var för en city under 70-80 talet, men jag tror inte att det var något billigare gemene man spontanköpte?
Jag tror att svaret ligger någonstans mittemellan, jag tror inte det fanns bara ett låg och högprissegment på den tiden, de hade fler, men kanske inte så många som man kanske upplever att det finns idag.