Även om jag är en glad och tacksam typ så är väl "bildkavalkad" att ta i med en bild i postenSorry Grafton fel dykare, trodde du refererade till posten innan din.
Verkligen en grym zenith MacRulez4ever, grattis till en udda pjäs!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Även om jag är en glad och tacksam typ så är väl "bildkavalkad" att ta i med en bild i postenSorry Grafton fel dykare, trodde du refererade till posten innan din.
Även om jag är en glad och tacksam typ så är väl "bildkavalkad" att ta i med en bild i posten, men det känns skönt att vi redde ut det här eriksson!
Sorry Grafton fel dykare, trodde du refererade till posten innan din.
Skön böna! Likadant boett som min Intra, kommer bli grymt med tropicDen här lilla sköna kom från Turkiet idag. Väldigt nöjd. Ett automatisk ETA-verk och en rostfri boett som luktar lite Squale. Ska pressa på ett fint Tropic Star från eriksson850 i väntan på en oysterlänk. Längtat efter nåt med silvertavla och stålbezel så nu får ni välkomna denna skönhet till mögeldykarklubben.![]()
Den här lilla sköna kom från Turkiet idag. Väldigt nöjd. Ett automatisk ETA-verk och en rostfri boett som luktar lite Squale. Ska pressa på ett fint Tropic Star från eriksson850 i väntan på en oysterlänk. Längtat efter nåt med silvertavla och stålbezel så nu får ni välkomna denna skönhet till mögeldykarklubben.![]()
Fin! 70-80-tal skulle jag tro. Min säger hej!Första vintageklockan!![]()
City automatic med härlig patina. Vattentät till 20 ATM enligt baksidan så då bör den platsa bland mögeldykarna. Känns dock lite liten tycker jag, men då jämför jag med Breitling B1:an som används till vardags..
Någon som vet när dessa tillverkades, 60- eller 70-talet?
Fin! 70-80-tal skulle jag tro. Min säger hej!
![]()
Tänkte säga 60-70 tal, men skulle gissa tidigt 70.
Trevliga dykare båda två!![]()
Som eriksson850 skrev, tidigt 70-tal. Väldigt fin och välkommen in i vintageklubben.
Okej, tack! Trodde inte att de var så gamla, trevligt. Blev av någon outgrundlig anledning fäst vid just City-dykarna i början av karriären. Har haft svårt att hitta någon info om dem, dock. Prova att googla "City watches"...![]()
Okej, tack! Trodde inte att de var så gamla, trevligt. Blev av någon outgrundlig anledning fäst vid just City-dykarna i början av karriären. Har haft svårt att hitta någon info om dem, dock. Prova att googla "City watches"...![]()
Tack igen! Du är en encyklopedi, Eriksson! Hade fått för mig att City var något slags in-house brand hos någon svensk urmakarkedja, så då var jag inte helt felinformerad.Svenskt märke likt Lagonda, Tärnan etc.
![]()
Tack igen! Du är en encyklopedi, Eriksson! Hade fått för mig att City var något slags in-house brand hos någon svensk urmakarkedja, så då var jag inte helt felinformerad.
Nejdå, men rätt bra på att söka
Tycker jag har sett J-P Brandt i samband med Omega (någon plåtask för reservdelar), så kanske var det en urmakarkedja, juvelerare eller importör för flera olika märken.
Härlig patina! De där är lätta att bli förälskad iKanske inte så super-udda, men möglig dykare iaf. Den här blev en "instant favourite" och har suttit på handleden varje dag sedan jag fick hem den i tisdags...
![]()
Dagen val, Nivada taravana quartz från 80 talet, lite småmöglig men ganska tjock och cool![]()
![]()
Ja ibland blir man extremt överraskad över vad man lyckas buda hem från ebay för kaffepengarJäkligt ball dinka! Aldrig sett förut! Vinklar högt å lågt på den ju. Gärna lite mer bilder!
Här kommer ett ruffigt exempel uppraggat i den dammigaste av klocklådorna![]()
Sorry fel av mig, det blev 4 nyanser av brunt, jag gräver vidareHär kommer ett ruffigt exempel uppraggat i den dammigaste av klocklådorna![]()