• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Vågar man göra ett nytt försök? Ingen kioskvältare precis, men när man börjar rota...
image.jpg
Är det riktigt mögel på bandet?! :woot::wtf:
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
En gammal Tudorsub hade varit nice men har som sagt sjukt dålig koll så det finns säkert annat intressant :)
Finns massa vackra kronografer också.
Tudorsub är ett jäkligt bra val!
Se till att hitta en med framförallt bra tavla och case, kostsamt och knöligt att hitta i efterhand.
No-date är ett säkert kort.
Välkommen till vansinnet:)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Plöjt igenom hela tråden efter att jag stötte på en gammal bekant (och KS medlem) på krogen som hade en fin Buler dykare. Insett att jag måste gå på jakt jag med, lutar mot en Sicura.

Har någon erfarenhet av att skada tavlan och visarna själv? Typ lösa i aceton och pilla bort lumen på visarna så de blir skelett? Tänker mig en budget variant av Dalas ghost sub hehe.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Plöjt igenom hela tråden efter att jag stötte på en gammal bekant (och KS medlem) på krogen som hade en fin Buler dykare. Insett att jag måste gå på jakt jag med, lutar mot en Sicura.

Har någon erfarenhet av att skada tavlan och visarna själv? Typ lösa i aceton och pilla bort lumen på visarna så de blir skelett? Tänker mig en budget variant av Dalas ghost sub hehe.
Sicura är riktigt lågpris, sikta lite högre så får du mer klocka för pengarna.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för heads up och tipset. Är Buler lika kasst? Hade fått för mig att Sicura ändå höll någolunda kvalité iom. kopplingen till Breitling, men litar på er.
Buler har jag ingen koll på, men efter lite ebaysök så får jag intrycket att det är samma skräp :)

Breitlingkopplingen till sicura är enbart ägarförhållanden. Som att säga att swatch är en billig omega.
 

Hartig

Breitling
Mer "udda" än "vintage" kanske, Vostok NVCh-30, Amphibia specialtillverkad för sovjetiska flottan:

P7190101.JPG
nvch.png




Andra utgåvan/varianten från 80-talet... Konsesus på internet är att samtliga av denna variant med "pil och svärd-visare" är från 1986 (baserat på de papper som funnits) och extremt sällsynta. Efter det gjorde Vostok någon tredje, ännu mer sällsynt variant... Sen gick Sovjet under och Vostok la ner militärklockorna. :cool:
 
Senast ändrad:
Topp