• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Nytt in idag. Första vintageklockan på ganska länge. Galet nöjd. Doxa tavla/visare i en MRP.SA boett tillsammans med ett kupat plexi är svårt att inte tycka om :happyhappy:
Kanske inte så ovanlig på KS men ovanlig sett till helhet...
Dock så verkar kronan bara gänga typ ett halvt varv, känns nästan som en bajonettfattning. @Rozzy du har väl en likadan, hur är kronan på din?
325A8707-1F1D-4E96-82FE-0BFAB067AD0F.jpeg
46160D1E-FFAC-478C-BB02-4AD2C5ABF22A.jpeg
Grattis! Älskar min. Min krona gängar in som dom brukar. Du kanske har dålig gänga?

Grattis! Älskar min. Min krona gängar in som dom brukar. Du kanske har dålig gänga?
Tack. Det var din som fick mig intresserad av dessa :)
Då är det dåligt med gänga på min. Jag har hursom tänkt ge den en service. Är det komplicerat att byta delar så den gängar ordentligt. Vet du vad det sitter för verk i dem?
-JL-

Tack. Det var din som fick mig intresserad av dessa :)
Då är det dåligt med gänga på min. Jag har hursom tänkt ge den en service. Är det komplicerat att byta delar så den gängar ordentligt. Vet du vad det sitter för verk i dem?
-JL-
Det är eta-verk och inget konstigt. Jag har köpt en likadan till en polare som vi låtit serva. Gängan/kronan var kass där med, men det går att hitta. PM:a mig så kan jag tipsa om urmakaren.

Nytt in idag. Första vintageklockan på ganska länge. Galet nöjd. Doxa tavla/visare i en MRP.SA boett tillsammans med ett kupat plexi är svårt att inte tycka om :happyhappy:
Dock så verkar kronan bara gänga typ ett halvt varv, känns nästan som en bajonettfattning. @Rozzy du har väl en likadan, hur är kronan på din?
Grattis grattis! Var så jäääävla sugen på den där. La näst högsta budet så det nådde inte fram..

Riktigt fin! Har sett denna dyka upp ett par gånger - vad är det för märke?

Riktigt fin! Har sett denna dyka upp ett par gånger - vad är det för märke?
City -svenskt märke på schweiziskt ur, de flesta från 70-talet om jag inte missminner mig. Fina klockor! Finns en del spridd info här på forumet.

Edit: registrerat redan på 30-talet, såg jag nu. Anrikt.:)
Finns i både automatisk och quartz utförande och med svart tavla. Har sett lite olika kombinationer av visare men vet inte om alla är orginal

Den är riktigt fin. Stålboett?
Behöver o_O en skindiver men vill inte ha kromat... Dessa City verkar dock än svårare att hitta. Ställer mig gärna i kö på din om/när den får gå
Äkta stål, är jag rätt säker på. Befinner mig utrikes så kan inte kolla, men @Weasel har mycket riktigt en likadan så han kan säkert bekräfta! Du har en köplats. :)

Tillbaka
Topp