Tror allmän tidsbrist. Har haft en klocka där i nästan 2 år också.Trist, är delar svårt få tag till modellen? Väldigt cool iaf. Hoppas den blir värd väntan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror allmän tidsbrist. Har haft en klocka där i nästan 2 år också.Trist, är delar svårt få tag till modellen? Väldigt cool iaf. Hoppas den blir värd väntan
Tokfet! Grattis
Tackar!Tokfet! Grattis
Fin . Finns några såna på forumet . Din är nog den finaste även om minuten tappat lite av färg .Nilax Quartz
Tack, gillar den mycket. Den har några år på nacken så är glad att den är i relativt bra skickFin . Finns några såna på forumet . Din är nog den finaste även om minuten tappat lite av färg .
Det där är min gamla. Du har skruvat på den vid något tillfälle.Fin . Finns några såna på forumet . Din är nog den finaste även om minuten tappat lite av färg .
Knappt att den där platsar bland "mögliga dykare" i det skicketRoundex Super-Submarino
Nä, den ser rätt ny ut i skicket, undrar hur gammal den är. Har inte lyckats hitta någon likadan heller. Udda är den i varje fall.Knappt att den där platsar bland "mögliga dykare" i det skicket
Jag försökte googla den nyss men går inte att hitta just nånting om den förutom här på Klocksnack. Såg då även att den har quickset! Låter som en ultimat vintagedykare för mig med datumOCD då andra sällan har detta. Som sagt, hör av dig om den ska lämnaNä, den ser rätt ny ut i skicket, undrar hur gammal den är. Har inte lyckats hitta någon likadan heller. Udda är den i varje fall.
Har hittat en likadan (troligen samma?) På instagram men det är det enda. https://www.instagram.com/p/BKOB7sNjC49/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1pshjdfz25s1dJag försökte googla den nyss men går inte att hitta just nånting om den förutom här på Klocksnack. Såg då även att den har quickset! Låter som en ultimat vintagedykare för mig med datumOCD då andra sällan har detta. Som sagt, hör av dig om den ska lämna
Hur lyder måtten förutom 39mm. Kan tänka mig att den sväljer 20mm nato? Tjocklek och lugg till lugg?
Fast det funkar väl oftast att ändra datum mellan dessa klockslag?Har hittat en likadan (troligen samma?) På instagram men det är det enda. https://www.instagram.com/p/BKOB7sNjC49/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1pshjdfz25s1d
Hade missat testa quick-set funktionen. Den har inte traditionell qs genom att man drar ut kronan ett snäpp utan man får vrida visarna fram och tillbaka mellan 21 och 01 så ändrar datumet. Kul detalj med det röda datumet och cyklopen under plexit.
En annan kul detalj är att det är lume på pilen, 15, 30 och 45 på insertet. Insertet går förövrigt i grå/blått, inte så lätt att se på bild. Lumen lyser svagt en kort stund.
Lugbredd är 19 men det går bra att klämma dit ett 20 nato. Lug2lug är 47mm och höjd är ca 13mm.
Det har du fan rätt i. Prövade nu på calypsomaticen och det funkar! Här har man hållit på och snurrat sig fördärvad sen 2012Fast det funkar väl oftast att ändra datum mellan dessa klockslag?
Det skadar inte verket på något vis? Jag har undvikit vintage med datum av just den anledningen att det är för jobbigt att ställa rätt helt i onödan annarsFast det funkar väl oftast att ändra datum mellan dessa klockslag?
Nog bäst du frågar i meckartråden. Beror ju på hur mekanismen ser ut. Men så länge den byter datum helt borde det inte vara något problem.Det skadar inte verket på något vis? Jag har undvikit vintage med datum av just den anledningen att det är för jobbigt att ställa rätt helt i onödan annars
Ganska modern men moderata storlek. Gillas! är det klick på vridningen?Har hittat en likadan (troligen samma?) På instagram men det är det enda. https://www.instagram.com/p/BKOB7sNjC49/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1pshjdfz25s1d
Hade missat testa quick-set funktionen. Den har inte traditionell qs genom att man drar ut kronan ett snäpp utan man får vrida visarna fram och tillbaka mellan 21 och 01 så ändrar datumet. Kul detalj med det röda datumet och cyklopen under plexit.
En annan kul detalj är att det är lume på pilen, 15, 30 och 45 på insertet. Insertet går förövrigt i grå/blått, inte så lätt att se på bild. Lumen lyser svagt en kort stund.
Lugbredd är 19 men det går bra att klämma dit ett 20 nato. Lug2lug är 47mm och höjd är ca 13mm.
Alright. Har läst om vissa urverk som har vad det kallats semi-quickset vilket är just de du beskriver. Jag har då antagit att klockor som inte benämns så kan ta skada. Men det är helt min egen spekulation som jag hoppas är felaktig i de flesta fall. Öppnar dörrar för fler klockor dåNog bäst du frågar i meckartråden. Beror ju på hur mekanismen ser ut. Men så länge den byter datum helt borde det inte vara något problem.
Grymt snyggt med mörkgrönt tropic sport på den där. Jag har också ett par tropicband från cheapest natostraps som jag är nöjd med. Finns ett grått oanvänt tropic sport över om nån behöver.Tog fram denna godbit idag. Tycker att Tropicbanden från cheapest nato straps är helt ok för pengarna. Kul färger finns det också.
Vill inte ta ansvar om ni nu sliter ut verk, själv har jag inte så många med datum och brukar inte ställa på dem som har.Alright. Har läst om vissa urverk som har vad det kallats semi-quickset vilket är just de du beskriver. Jag har då antagit att klockor som inte benämns så kan ta skada. Men det är helt min egen spekulation som jag hoppas är felaktig i de flesta fall. Öppnar dörrar för fler klockor då
Inga klick på vridningen. Friktionsvridning som går att vrida åt båda hållen.Ganska modern men moderata storlek. Gillas! är det klick på vridningen?
Nej självklart inte men då kan jag forska vidare i det själv beroende på vilket urverk det gäller.Vill inte ta ansvar om ni nu sliter ut verk, själv har jag inte så många med datum och brukar inte ställa på dem som har.