• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Psykel

Patek
Håller med:D
Tavlan är brutal i sitt helblanka skick och med det fina övergripande skicket är den riktigt trevlig.
Har haft ett gäng kromade boetter under åren men med denna stör jag mig inte alls på det, bär och känns som en skin diver i samma format med stålboett.
Nä, det är väl lugnt så länge kromet är intakt. Har en Oris Super (som jag betalade mindre för än vad kopiorna går för på tratten...) i ganska slitet skick. Vore skoj att få igång den nån gång! Kanske köra en liten fuling och byta till stålboett... :p
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
IMG_20181106_141724.jpg

Ovanligt "möglig" för att vara jag...
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Vet inte om det redan avhandlats redan, men jag uppskattar om någon har svar på den här frågan eller kan peka mig mot svaret.
Jag har sett många skindivers från 60-70 talet med i stort sett identiska case, det är det här caset det rör sig om:
det är c:a 38mm och har en 19mm mellan bandhornen.
Rare-vintage-Jumbo-skin-Diver-Arda-watch-38mm-_1.jpg
Rare-vintage-Jumbo-skin-Diver-Arda-watch-38mm.jpg
post-236-1259771551.jpg
s-l1600 (1).jpg
s-l1600.jpg

Det måste vara samma tillverkare?
Samma text på locket, ungefär samma urverk som sitter i / passar, likadan boett, snarlika tavlor, mm.
 

nocount66

Cartier
Vet inte om det redan avhandlats redan, men jag uppskattar om någon har svar på den här frågan eller kan peka mig mot svaret.
Jag har sett många skindivers från 60-70 talet med i stort sett identiska case, det är det här caset det rör sig om:
det är c:a 38mm och har en 19mm mellan bandhornen.
Rare-vintage-Jumbo-skin-Diver-Arda-watch-38mm-_1.jpg
Rare-vintage-Jumbo-skin-Diver-Arda-watch-38mm.jpg
post-236-1259771551.jpg
s-l1600 (1).jpg
s-l1600.jpg

Det måste vara samma tillverkare?
Samma text på locket, ungefär samma urverk som sitter i / passar, likadan boett, snarlika tavlor, mm.
Jag har också undrat. Finns det nåt nickname för den boettformen?
 
Topp