• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Sjukt cool, som sagt! :)
Har du funderat på att låta någon (som är bevisat duktig) lägga i lume i visarna? Inte helt lätt att matcha index, så klart. Och säkert inte de visare som är allra enklast att reluma, till att börja med.
Tack! Jo, jag övervägde det i samband med att jag lät klockan genomgå en välbehövlig service. Personligen kan jag störa mig väldigt mycket på när ny lume inte matchar index. Sedan är ju visarna speciella och dessutom är det radium-index så kan nog vara knivigt att få till en bra matchning. Därför bestämde jag mig för att låta visarna vara utan lume. Gillar faktiskt skelettvisarna så har inga planer på att lägga på ny lume men skulle jag få nys om någon som är duktig så kanske jag ändrar mig :)
 
Senast ändrad:

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tjock 1000m Squale :)

7DB9F83E-5C8B-4E9F-8553-CC81B8C5D6DF.jpeg
925BEEF4-A13D-4F2B-93F3-26ABB9E7DA0D.jpeg
4DEB57BD-7118-4EF1-9623-1A605A235AC2.jpeg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Äntligen är den här! Det senaste tillskottet, en Arten Squale. Har haft två Squale sedan tidigare, vilka jag saknat efter att ha sålt dem på forumet. Hittade den här salta dykaren på EBay för ett tag sedan till bra pris men med rätt dassiga bilder. Klippte till direkt, vilket visade sig vara helt rätt beslut nu med klockan på armen. :)
BD963D8A-0F75-470B-97D5-8204643877E9.jpeg
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Äntligen är den här! Det senaste tillskottet, en Arten Squale. Har haft två Squale sedan tidigare, vilka jag saknat efter att ha sålt dem på forumet. Hittade den här salta dykaren på EBay för ett tag sedan till bra pris men med rätt dassiga bilder. Klippte till direkt, vilket visade sig vara helt rätt beslut nu med klockan på armen. :)
BD963D8A-0F75-470B-97D5-8204643877E9.jpeg
Grym! Grattis!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Äntligen är den här! Det senaste tillskottet, en Arten Squale. Har haft två Squale sedan tidigare, vilka jag saknat efter att ha sålt dem på forumet. Hittade den här salta dykaren på EBay för ett tag sedan till bra pris men med rätt dassiga bilder. Klippte till direkt, vilket visade sig vara helt rätt beslut nu med klockan på armen. :)
BD963D8A-0F75-470B-97D5-8204643877E9.jpeg
Nice! Grattis!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Äntligen är den här! Det senaste tillskottet, en Arten Squale. Har haft två Squale sedan tidigare, vilka jag saknat efter att ha sålt dem på forumet. Hittade den här salta dykaren på EBay för ett tag sedan till bra pris men med rätt dassiga bilder. Klippte till direkt, vilket visade sig vara helt rätt beslut nu med klockan på armen. :)
BD963D8A-0F75-470B-97D5-8204643877E9.jpeg
Sweet! Riktigt skön patina på lumen!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Osäker, var på annons här för några månader sedan?

Riktigt bra, en favorit. Bärs lite udda och den är tjock, men tycker den är bärbar och jag har 155 mm handleder.
Förstår det. Snygg på vit gummi också. Har du någon bild med klockan på handleden? Jag har aningen större handleder så låter lovande. Koll på vart de ligger prismässigt idag?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Osäker, var på annons här för några månader sedan?

Riktigt bra, en favorit. Bärs lite udda och den är tjock, men tycker den är bärbar och jag har 155 mm handleder.
Fint! Vet att du lovordat squale som en av de "riktiga" producenterna av 70-80 tals bruksdykare, dock aldrig sett dig sporta någon. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Förstår det. Snygg på vit gummi också. Har du någon bild med klockan på handleden? Jag har aningen större handleder så låter lovande. Koll på vart de ligger prismässigt idag?
Jag trivs ju även med Ploprof, dykarur ska och får vara stora och lite klumpiga. Däremot måste de sitta rätt tight och de får inte ha kronor som gräver sig in i handen.
DED9379D-9A7F-4E64-8B59-5D7A4F1F373B.jpeg
74B4ED21-3E3F-4333-A106-52447156D44C.jpeg
51932493-4DCE-4E52-A462-8C3F6FF71C3F.jpeg
3186CEDC-3370-45EC-B2EC-46D2A660A440.jpeg
 
Topp