Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade koll på den men tyckte den stack lite för mycket i pris.Någon här som klippte denna?
https://www.tradera.com/item/341996/332189199/sandoz-dykare-diver-eta-klocka
Någon här som klippte denna?
https://www.tradera.com/item/341996/332189199/sandoz-dykare-diver-eta-klocka
Hade koll på den men tyckte den stack lite för mycket i pris.
Mmm, jag vågar knappt tvätta händerna med mina gamla dykare på .Hm...”...har dykt med den i Sydostasien...” Borde antagligen rivas och rengöras omedelbart.
Hm...”...har dykt med den i Sydostasien...” Borde antagligen rivas och rengöras omedelbart.
Mmm, jag vågar knappt tvätta händerna med mina gamla dykare på .
Fejkpatinerad och väldigt ny?Just att den var var så saltig var ju anledningen att jag var sugen, men jag den började bli litta dyr!
kan vara, gillade dock utseendet, men som sagt var lite väl dyr.Fejkpatinerad och väldigt ny?
Byggt en själv, ge det gärna ett försök. Rätt kul som projekt. Körde både en Panerai-kopia och en big crown-kopia från ebay.kan vara, gillade dock utseendet, men som sagt var lite väl dyr.
Varit inne på att hitta en billigare SKX i mindre strl 38-40mm och patinera lite, skx007/9 är för stora för migByggt en själv, ge det gärna ett försök. Rätt kul som projekt. Körde både en Panerai-kopia och en big crown-kopia från ebay.
013?Varit inne på att hitta en billigare SKX i mindre strl 38-40mm och patinera lite, skx007/9 är för stora för mig
möjligt, har du något som ligger?
Finns med länk på creationwatches för <2000. 38mm, bärs betydligt mindre än storebror. Har ingen själv för att jag inte gillar kronans placeringe.möjligt, har du något som ligger?
Jag har saknat min skx009 sedan jag sålde den för några år sedan men den var om sagt för stor.
Skitfin!Tog den här bilden häromdagen. Riktigt mysig patina på denna tycker jag.
Ser ut och ha jobbat ordentligt. Spår av ett fint bruksur, helt i min smak !Tog den här bilden häromdagen. Riktigt mysig patina på denna tycker jag.
Services semidykare.
Tung!Services semidykare.
Vet inte om det redan avhandlats redan, men jag uppskattar om någon har svar på den här frågan eller kan peka mig mot svaret.
Jag har sett många skindivers från 60-70 talet med i stort sett identiska case, det är det här caset det rör sig om:
det är c:a 38mm och har en 19mm mellan bandhornen.
Det måste vara samma tillverkare?
Samma text på locket, ungefär samma urverk som sitter i / passar, likadan boett, snarlika tavlor, mm.
SuperDatomatic-texten är ju makalös!Mortima på gammalt tropic som luktar mögel, men det ska tydligen vara ett bra tecken om man ska tro den stora tråden om just vintage tropic... ”Unbreakable spring” är heller inte dumt!
Det känns tryggt!100% waterproof