• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Beo

Patek
Jo den boett modellen kallas för Albatros men har ett modell nr som jag nu inte kommer ihåg och den urtavlan tack vare att det ser ut som ett hårkors på den så omnämns den som sniper dial,verket är utan datum och det står antimagnetic och 17 juveler på tavlan så jag antar det är ett handjagat 2409 verk i den:),mycket trevlig klocka:D!
 
Senast ändrad:

Tony C.

Omega
RodD2.jpg
 
Jo den boett modellen kallas för Albatros men har ett modell nr som jag nu inte kommer ihåg och den urtavlan tack vare att det ser ut som ett hårkors på den så omnämns den som sniper dial,verket är utan datum och det står antimagnetic och 17 juveler på tavlan så jag antar det är ett handjagat 2409 verk i den:),mycket trevlig klocka:D!
Kul, tack för att du berättar.
Den har dessutom en inskription på ryska på baklocket som lyder typ: Till Major Solomko från GSGR styrkorna.
Ganska trevligt med lite proveniens.
 
  • Like
Reactions: Beo

bluesdog

Cartier
DCD06322-0BCA-4C71-A2B7-BF1B02CE7C9D.jpeg
B7D52200-E8B9-4FFD-8640-D3F215747291.jpeg
3106F110-3D53-4B70-B8C8-E2357D5B1081.jpeg
Min skindiver Venus med ETA verk
Som jag köpt beggad på pantbank 1967 men inte gått sedan 1969. för att glaset fick en rejäl spricka och det kom in fukt, så den har ej fungerat sen dess, men tack vare KS medlem ”Fadershan” som hjälpt till med rengöring, service och nytt glas så går den perfekt nu efter 50 år!!!
Ett stort tack till dig Fadershan för behövlig hjälp!
 

MrBeam

Cartier
Vad anser ni om byte av bezel på vintage? Jag själv föredrar när det inte är bytt men är intresserad av vad ni tycker.
 
Senast ändrad:
Topp