• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Psykel

Patek
Blev lite inspirerad av @eriksson850 och slängde på min Candino MRP SA idag.
00A8E8FE-CC3E-47D3-84EB-C876506F97C2.jpeg

Vore för övrigt intressant med nån slags sammanställning av dom olika boetterna MRP SA tillverkade på den tiden, samt kanske en kort lista över märken som använde dem?
Eller kanske tillochmed en egen MRP SA-tråd? Finns väl en EP SA-tråd?
 

DrKlocka

Audemars
Renoverat den här gamla Dogma 200m. Tanken från början var att bara justera visarfriktionen, men konstruktionen på verket tillät inte en enkel sådan som det vanligtvis är. Istället måste man demontera löpverket då friktionen sitter på transporthjulet innanför löpverksbryggan. Så den fick sig en helservice. Annars ett väldigt bra AS verk av kaliber 1913. Väldigt bra precision. Synd bara att de sparade in på boettmaterialet och gjorde den i fulmaterial.
IMG_20190315_174545.jpg
IMG_20190315_174523.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har förslag på passande länk till denna sköningen? Köpte den till min sambo men det har växt i mina ögon, så jag lånar den en stund.
5C6ED438-C658-41B0-B929-709D604047D8.jpeg
Cool! Spontant skulle jag säga presidentliknande. Vad är det för luggbredd på den? Har eventuellt någon Tissotmärkt länk, som skulle kunna passa, om du är intresserad?
 
Topp