Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De förlängde avtalet till 2021. Gick ut ett pressmeddelande igår.Och kommentatorerna för F1 TV visar sig vara Brundle och Croft, alltså samma sändning som Sky F1. Hoppas, hoppas, hoppas att Liberty Media inte förnyar avtalet med Viasat så att vi kan få bra, lättillgänglig och billig F1-bevakning i Sverige också.
Men VARFÖR köper Liberty Media rättigheterna för att sedan sälja dem vidare till amatörer istället för att erbjuda oss de professionella sändningar som finns tillgängliga på andra marknader? Jag skulle gärna betala 2-300 i månaden för bara Sky F1 men är inte ett dugg intresserad av Viasats egen produktion 400 spänn, dessutom bundlad med en massa sporter jag inte vill se eller betala för.De förlängde avtalet till 2021. Gick ut ett pressmeddelande igår.
För mästerskapets skull hoppas man ju på Ferrari 1-2, men det är så små marginaler mellan Mercedes och Ferrari att det kan svänga åt båda hållen. Vore kul om Kimi fick vinna ett race den här säsongen.Ok,
Nu har man som Räikkönen supporter hunnit svära av sig efter Monza och det börjar snart dra ihop sig för Singapore.
Vad tror ni? Smäller de röda igen eller blir det att plocka poäng denna vända?
Lider med dig, men satan vilket bra race det var. Satt på helspänn från start fram till dess att Hamilton tog ledningen. Hoppas att både Kimi och Bottas får med sig åtminstone en förstaplats var innan säsongen är över.Ok,
Nu har man som Räikkönen supporter hunnit svära av sig efter Monza och det börjar snart dra ihop sig för Singapore.
Vad tror ni? Smäller de röda igen eller blir det att plocka poäng denna vända?
Lider med dig, men satan vilket bra race det var. Satt på helspänn från start fram till dess att Hamilton tog ledningen. Hoppas att både Kimi och Bottas får med sig åtminstone en förstaplats var innan säsongen är över.
Jag utgår från att Ferrari inte presenterade den bland tifosis populäre Räikkönen senast vid helgens GP i Italien för att Leclerc redan är klar för stallet genom en överenskommelse med Marchionne. Nu gäller det att hitta ett sätt att presentera nyheten att Räikkönen inte får fortsätta och det gör de hellre på lite avstånd från hemmaplan. Hamilton har inget emot att bli utbuad av Ferrarifans men Ferraricheferna har inte samma inställning.Oklart om Leclerc i Ferrari.
Jag utgår från att Ferrari inte presenterade den bland tifosis populäre Räikkönen senast vid helgens GP i Italien för att Leclerc redan är klar för stallet genom en överenskommelse med Marchionne. Nu gäller det att hitta ett sätt att presentera nyheten att Räikkönen inte får fortsätta och det gör de hellre på lite avstånd från hemmaplan. Hamilton har inget emot att bli utbuad av Ferrarifans men Ferraricheferna har inte samma inställning.
Bra nyheter för Grosjean som annars rimligen fått avstå sin plats i Haas till Leclerc i väntan på befordran till Ferrari om Haas inte bestämmer att de behöver en erfaren och populär förare och Räikkönen är intresserad av att fortsätta ett par år till i F1 i ett stall som kan vara på väg upp. I Sauber ersätts Leclerc av Giovinazzi. Ingen av dessa kommer naturligtvis heller att presenteras förrän Ferrari meddelat vilka som kör där.
Tråkigt förresten att det inte verkar finnas någon naturlig plats för Ocon. Jag hade hoppats att han skulle ligga bättre till än Perez men Perez ryktas ju vara klar för Force India bredvid Stroll nästa år. Ocon förtjänar förstås en plats i Williams men det kräver väl någon form av finansiering från Mercedes, men de kanske vill att han ska fortsätta utvecklas för att vara redo när Hamilton eller Bottas någon gång lämnar.
Javisst, men jag tror som sagt inte att det är någon fråga längre. Hade det varit det hade Räikkönen bekräftats senast den gångna helgen på Monza. Den nya ledningen hade hellre behållit honom vilket betyder att det finns ett kontrakt med den gamla ledningen vilket då innebär Marchionne.Att släppa nyheten på hemmaplan hade varit PR mässigt självmord. Utöver Kimis prestationer så verkar han nuförtiden komma bättre överens med den sittande ledningen än tidigare, något jag tror tas med i beräkningarna med Leclerc.
Perez kör redan för Force India och är sannolik men vad jag sett inte bekräftad ännu. Det blir i alla fall inget med Perez i McLaren som var en annan spekulation.Är det spikat med Perez flytt tillForce India, och hur tror ni Norris kommer prestera i McLaren nästa säsong?
Inte direkt. Håller lite extra på Ericsson men jag kollar främst på det för att det är en fantastisk sport.Ja verkligen, ska bli kul att se hur dom lägger upp planen under nästa runda. Har du något stall/förare du följer mer än andra?
Surt? Det är svårt att tänka sig någon som platsar så lite som Räikkönen. Han har inte vunnit sedan i mars 2013 (i nuvarande Renault) trots snart fyra säsonger i ett toppstall. Räknar man från senaste segern för Ferrari på Spa 2009 har han kört mer än fem säsonger för dem utan att vinna ett enda lopp. Sedan 2015 har han kört tillsammans med Vettel som vunnit 13 lopp medan Räikkönen alltså vunnit 0 i samma material.Fan verkar som att Leclerc kliver in, surt!
Surt? Det är svårt att tänka sig någon som platsar så lite som Räikkönen. Han har inte vunnit sedan i mars 2013 (i nuvarande Renault) trots snart fyra säsonger i ett toppstall. Räknar man från senaste segern för Ferrari på Spa 2009 har han kört mer än fem säsonger för dem utan att vinna ett enda lopp. Sedan 2015 har han kört tillsammans med Vettel som vunnit 13 lopp medan Räikkönen alltså vunnit 0 i samma material.
Men objektivt måste väl du också se att han inte längre är konkurrenskraftig? Av de sex förarna i toppstallen har han och Vettel den bästa bilen just nu. Trots det är hans svit utan segrar runt 100 vid det här laget. Näst längst svit utan segrar av de sex toppstallsförarna har Bottas med 14. Hans senaste var säsongsavslutningen 2017 men han har också haft ordentligt med otur. Båda Red Bull-förarna har vunnit lopp i år trots en rätt mycket långsammare bil.Ja surt. Det säger sig själv att jag önskar att han skulle stanna hos sf då han är en av de förare jag följer och således vill att han har ett bra stall i ryggen.
Men objektivt måste väl du också se att han inte längre är konkurrenskraftig? Av de sex förarna i toppstallen har han och Vettel den bästa bilen just nu. Trots det är hans svit utan segrar runt 100 vid det här laget. Näst längst svit utan segrar av de sex toppstallsförarna har Bottas med 14. Hans senaste var säsongsavslutningen 2017 men han har också haft ordentligt med otur. Båda Red Bull-förarna har vunnit lopp i år trots en rätt mycket långsammare bil.
Någon gång måste han sluta och hellre förr än senare.
Och där blev Leclerc presenterad för Ferrari. Samtidigt meddelas att Räikkönen avslutar (?) karriären där den började. Märkligt beslut och lite tråkigt att han tar upp en plats där en yngre förare kunde fått utvecklas men möjligen är det bra för Sauber. Intressant att se vad det betyder för Ericssons möjligheter att stanna.
http://www.skysports.com/f1/news/12...rc-replaces-kimi-raikkonen-at-ferrari-in-2019
Är väl rätt solklart att han endast är kvar pga av pengar nu. Trist, man ska avsluta när man är på topp, inte gammal, långsam och i ett dåligt stall.Läste precis nyheten, är tudelad kring hur jag känner för detta. Hur pass mycket kommer Sauber kunna erbjuda i bilväg inför nästa säsong och är tanken att giovinazzi ska agera tvåa längre fram?
Är väl rätt solklart att han endast är kvar pga av pengar nu. Trist, man ska avsluta när man är på topp, inte gammal, långsam och i ett dåligt stall.
Tycker dock det var helt rätt av Ferrari att plocka bort honom, hade gärna sett det tidigare. Han är en ikon men har ju inte farten längre.
Är väl rätt solklart att han endast är kvar pga av pengar nu..
Å andra sidan tjänar Marcus, enligt vad jag har läst, "bara" 2-3 miljoner kronor om året, vilket gör anledningen att stanna kvar för pengarna väldigt konstig.Tror faktiskt också att Marcus är kvar för pengarna.. Kraschar ofta, kvalar sällan ut sin stallkamrat. Givet, han är inte i den bästa bilen men skulle verkligen tro att Hamilton, Verstappen och Vettel skulle kunna klara att ta poäng i en Sauber. Tror även att LeClerk kan bli farlig i Ferrari men han måste vara 100% redo på att han kommer vara tvåa efter Vettel. Tror inte att Verstappen fasoner håller i Ferrari som alltid haft en väldigt strikt syn på hierarki och alltid haft en första och andra förare.
Jag tror att andemeningen är tvärtom att Marcus tyvärr endast ”tillåts” vara kvar då han för med sig sponsorpengar i den större skalan. Det i ett stall som Sauber kombinerat med att han förhoppningsvis tillför en del erfarenhet som gagnar stallet under försäsong och utvärdering av bil mm gör att han kunnat hänga kvar. Han har fått ett antal år utan att överglänsa sina stallkamrater gör att hans plats generellt hade gått vidare till annan med högre utvecklingspotential.Å andra sidan tjänar Marcus, enligt vad jag har läst, "bara" 2-3 miljoner kronor om året, vilket gör anledningen att stanna kvar för pengarna väldigt konstig.
Håller med dig helt och hållet. Kul som svensk med en F1-plats men det känns samtidigt som en "bortkastad" plats. Nu när Kimi är klar för Sauber känns det som att det kan bli svårt för Ericsson att stanna kvar, men det har man dock sagt tidigare, och ändå är han kvar i sporten.Jag tror att andemeningen är tvärtom att Marcus tyvärr endast ”tillåts” vara kvar då han för med sig sponsorpengar i den större skalan. Det i ett stall som Sauber kombinerat med att han förhoppningsvis tillför en del erfarenhet som gagnar stallet under försäsong och utvärdering av bil mm gör att han kunnat hänga kvar. Han har fått ett antal år utan att överglänsa sina stallkamrater gör att hans plats generellt hade gått vidare till annan med högre utvecklingspotential.
Jag menar alltså pengarna som hans sponsorer (eller sponsor) puttar in i teamet, inte vad han plockar utÅ andra sidan tjänar Marcus, enligt vad jag har läst, "bara" 2-3 miljoner kronor om året, vilket gör anledningen att stanna kvar för pengarna väldigt konstig.