• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

Det går fortare att nöta om man får hjälp av klor och näbb.
IMG_20151209_093542.jpg

Tänk på att om du monterar dom sådär så kommer dom att blekas väldigt ojämt av solen (om du planerar att ha dom uppe över sommaren alltså).
Två tredjedelar av banden ligger mer eller mindre i skugga. :)
Jo, jag tänkte på det jag med.. Tanken är att fästa banden i balkongräcket med buntband eller liknande så att det blir jämnt slitet. Vid den här tiden på året är det inte så överdrivet mycket sol :)

Vet inte om jag har skrivit det tidigare i tråden. Men jag blötte ett och skrapade det med en vass kökskniv, vart bra som fan. Orkar inte ta bilder o grejjer men om nån vill prova så lägg upp ett par bilder också!

Vet inte om jag har skrivit det tidigare i tråden. Men jag blötte ett och skrapade det med en vass kökskniv, vart bra som fan. Orkar inte ta bilder o grejjer men om nån vill prova så lägg upp ett par bilder också!
Orkar inte!? Din late fan.
Om det nu blev bra kan du väl bjussa på några bilder och något mer utförligt än "skrapade det med en vass kökskniv".
Pretty please med socker på. ;)

Hittade en industriell kalkborttagare som var ätticksbaserad.
Varningar om frätskador på förpackningen var lovande.
Lade ett svart/neongrönt nato i lösningen i två veckor.
När bandet kontrollerades i förrgår hade något intressant hänt.
Fjädern i bandstiftet samt "flärpen" till spännet hade lösts upp.
Bandöglorna hade blivit matta och lite lätt upplösta på ytan och spännet hade blivit eloxerat till en svart yta :confused:
Spännande!

Bandöglorna hade blivit matta och lite lätt upplösta på ytan och spännet hade blivit eloxerat till en svart yta :confused:
Spännande!
Men inget hade hänt med färgen på själva bandet?

Spännande!
Bilder hade varit kul att se :)

Tittade till mina band som hängt på en gren i 1år? Lite ljusare, men jag hoppas vårsolen ska göra sitt. :)
IMG_20160314_155357_189.JPG
IMG_20160314_155250.jpg

Häng fast på buntband istället. Annars blir blekningen ojämn. Jag har gjort det misstaget förut.
Fast det gör mig inte så mycket, har snurrat lite på det till och från och tänker mig att det är utsidan som syns just nu är samma som kommer synas när jag senare bär det?

Tillbaka
Topp