Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara jag som tycker att detta är lite dåligt skött? Har admins ingen egen testsida de kan testa att leka med Google Ads på så de ser hur det ser ut? Hade de gjort det och det sedan bara ploppat upp en eller två annonser i rimlig storlek tror jag inte att lika många skulle klaga.Tycker många är hårda mot admin här. Ha tålamod så löser saker o ting sig. Om inte, då kan ni klaga.
@Hook, har ni inte planer på att ta betalt för annonser? En klockannons på blocket kostar 40kr, antar ni måste ligga under det. Kanske 20kr, där 5kr går till välgörenhet tex?
Nej det kommer det inte. Jag hoppas ledningen tar till sig av kritiken , skiter i reklamen och ser över andra möjligheter att täcka kostnaderna, tex en medlemsavgift .Med det sagt lämnar jag denna tråd. Tror säkert att detta kommer bli jättebra på sikt!
Risken är väl att folk adblockar nu istället och då blir det inte en krona i annonsintäkter.Herreguud vilket gnäll Tror detta kommer bli bra och eftersom jag oftast surfar på datorn så stör det mig inte nämnvärt och tycker inte sidan har varit seg.
Det kostar både pengar och en hel del tid för ledningen av detta forum och att dom då väljer att ta in lite annonser för att underlätta, precis som typ alla andra sidor, så är väl det inte konstigt?
Att folk sen föreslår att det ska skänkas pengar från annonser till BCF och sen klagar för att man ska ha in pengar känns ju jävligt bakvänt.
Ni som kör Adblocker kan ju vara snälla och pausa adblockern då och då för att klicka på lite annonser så att sidan får in lite pengar iaf
Ja absolut. Men det är ju inte det som är grejen. Vi önskar att ni ser över det hela och funderar på om det finns en bättre lösning än Google-ads.Vi utvädrar denna lösning, tar till oss av kritiken och har den med i fortsatta arbetet framåt med KS.
Hoppas ni förstår att det finns rätt många personer bakom KS som lägger mycket tid för att det här ska funka, de betalas av annonsintäkterna.
Och hur många av alla nuvarande medlemmar tror du skulle vara kvar och betala detta? Tror inte att ägarna är intresserade av det eftersom antalet medlemmar inte speglar antalet användare. Men visst låter det bra med 28000 medlemmar...Till alla er som säger att forumet är dyrt i drift och därför måste reklamen till:
jag skulle tro att 95% av alla medlemmar fattar att det kostar och är beredda att betala på något sätt. Det vi reagerar på är ju den bedrövliga reklamen. Inte kostnaden.
Ta hellre in en medlemsavgift av alla medlemmar.
Många tror jag. Flertalet medlemmar. Men det är ju bara vad jag tror.Och hur många av alla nuvarande medlemmar tror du skulle vara kvar och betala detta? Tror inte att ägarna är intresserade av det eftersom antalet medlemmar inte speglar antalet användare. Men visst låter det bra med 28000 medlemmar...
Kanske är så. Vet inte vad kostnaden är för forumet men med en medlemsavgift på 200kr så landar ju 5,8 milj in....Många tror jag. Flertalet medlemmar. Men det är ju bara vad jag tror.
Hittills har det inte stämt alls in på mig.Ni som klagar på innehållet i annonserna kan ju ha i åtanke att de styrs av er egna surfhistorik om ni inte stängt av den funktionaliteten (vilket jag förutsätter att få har gjort, för då hade man förstått att man inte kan klaga). Får man dejtingsidor och alkohol så beror det på att ens webbhistorik innehåller just sådant, inte för att KS aktivt valt att visa skit för dig...
Stämmer inte.Ni som klagar på innehållet i annonserna kan ju ha i åtanke att de styrs av er egna surfhistorik om ni inte stängt av den funktionaliteten (vilket jag förutsätter att få har gjort, för då hade man förstått att man inte kan klaga). Får man dejtingsidor och alkohol så beror det på att ens webbhistorik innehåller just sådant, inte för att KS aktivt valt att visa skit för dig...
Är väl hur bra som helst att annonserna täcker kostnaderna och mer där till så att ägarna degar in en del också!Nej det kommer det inte. Jag hoppas ledningen tar till sig av kritiken , skiter i reklamen och ser över andra möjligheter att täcka kostnaderna, tex en medlemsavgift .
Stämmer inte helt. De enda alkoholrelaterade sidor jag medvetet varit på är NA och AA, som alltså ska hjälpa folk att hålla sig drogfria.Ni som klagar på innehållet i annonserna kan ju ha i åtanke att de styrs av er egna surfhistorik om ni inte stängt av den funktionaliteten (vilket jag förutsätter att få har gjort). Får man dejtingsidor och alkohol så beror på att ens webbhistorik innehåller just sådant, inte för att KS aktivt valt att visa skit för dig...
Också intresserad av tips på adblock till chrome. Förstår att man behöver få intäkter men det här blev långt ifrån smakfullt tyvärr. Kommer nog minska min aktiviviet på forumet om jag inte hittar en bra adblock lösning. Är hellre med och betalar lite mer som premium om jag kan slippa detta.Är det någon vänlig själ som har tips på en bra Adblocker till Android?
Kräv premium eller mini-premium för att annonsera då. Jag ser inget problem med att man får gå med en hel månad när man ska posta en annons. Så många tior borde det inte behöva kosta och man stödjer ju sitt favoritforum. Då får man väl passa på att annonsera ut hela klocksamlingen den månaden om man är så snålVi utvärderar andra möjligheter med, problemet är plattformen inte har den möjligheten att ta betalt för annonser t.ex.
Man kan ta betalt för Premium t.ex månadsvis men inte styckvis som skulle krävas för annonser, men vi har utvärderat att utveckla den funktionen.
Som sagt vi tar till oss av er feedback och vet att medlemmarna är det viktigaste KS har.
Stämmer inte.
För att ta exemplet, har aldrig varit på nån dejtingsida i hela mitt liv, inte heller nåt liknande, lik förbaskat kommer gigantisk reklam om det upp. Etcetera.
Är väl hur bra som helst att annonserna täcker kostnaderna och mer där till så att ägarna degar in en del också!
Du klickar väl bort reklamen när du tittar på vuxensidor
@Hook först och främst tack för ett bra forum! Jag ska försöka komma med lite konstruktiv kritik och hoppas du och övriga forumledningen kan ta det på rätt sätt. Jag har själv varit med och tagit fram en app med >100k användare och vet vilka gnällspikar användare är. Särskilt när man försöker ta betalt, allt på internet ska vara gratis och 10kr är helt plötsligt en förmögenhet i de flestas ögon. Förstår ert dilemma.
Jag tror transparens skulle underlätta enormt, och framförallt att berätta innan förändringen sker för att slippa försvara den efteråt. Själva grundproblemet verkar vara att ni behöver få in pengar. Starta då en tråd med frågeställningen hur ni kan finansiera KS och lägg alla kort på bordet. Vad kostar driften? Vad är det för nya funktioner ni behöver utveckla?
När "varför" är förklarat är det dags att fundera på "hur".
Kanske kan någon hjälpa till med finansieringen och någon annan kan koda gratis. Någon annan kanske har tänkt ut en smart idé som tidigare i den här tråden att alla ska betala för sina annonser. Eller så går det inte och reklam är ett måste, men då har i alla fall användarna en mycket större förståelse när förändringen sker.
Som tidigare sagts har ni inte någon form av test-sida? Lägg ut lite experiment på beta.klocksnack.se och starta en feedback-tråd för att involvera användarna. Är det för dyrt/jobbigt med en separat domän kan ni feature-toggla på annat sätt. Sätt en flagga på vissa användare eller gör något så fult som att kolla om en query-parameter finns (klocksnack.se/?feature=enable-test-ads).
Jag tror personligen att den här typen av reklam är helt fel väg att gå. Ni kommer generera väldigt lite pengar i förhållande till den bad-will de skapar. Känns inte som det är modernt alls och passar inte forumets profil. Vi hänger på ett forum där folk köper lyxklockor för 100-tals gånger högre pris än vad det skulle behöva kosta. Betalningsviljan/-kraften borde finnas här på ett eller annat sätt.
Risken är att det stjälper mer än hjälper? Om fördelarna med att bli medlem och premiummedlem inte framgår tydligt.Kan man inte lägga löjligt mycket annonser för lurkers som inte är inloggade? Skämt åsido, men ändå en viss grad allvar i det.
Som en stege;
ej inloggad - mycket reklam
inloggad - mindre reklam
inloggad premium - ytterst lite
En av de svåraste sakerna för verksamheter är att ta/få betalt. Om detta är ett sätt att låta forumet vara tillgängligt för alla kostnadsfritt är detta upplägg man får vänja sig vid. Jag tar inte för givet att något här i världen är gratis och förväntar mig inte det.Vi utvärderar andra möjligheter med, problemet är plattformen inte har den möjligheten att ta betalt för annonser t.ex.
Man kan ta betalt för Premium t.ex månadsvis men inte styckvis som skulle krävas för annonser, men vi har utvärderat att utveckla den funktionen.
Som sagt vi tar till oss av er feedback och vet att medlemmarna är det viktigaste KS har.