Varför ska andra betala samtidigt som du slipper? Trodde du var vuxnare än så.Som sagt, så länge de tillåter AdBlock, så är det en ickefråga för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför ska andra betala samtidigt som du slipper? Trodde du var vuxnare än så.Som sagt, så länge de tillåter AdBlock, så är det en ickefråga för mig.
Man får betalt i visningar också, inte endast klick. Men det är inga jättesummor om man säger så.@Per Vad det har med vuxen att göra vet jag inte.
Får ägarna intäkter av att jag tittar på en sida med en annons på KS, knappast? Måste jag inte klicka in på annonsen? Hur mycket får de för att jag klickar på en annons? Eller är det först om jag handlar hos den jag klickat in mig hos som KS får pengar för att jag kom via KS? Undrar om det är vanligt att det blir affär direkt? Om man återbesöker hos t ex Mollstedts så kanske man går direkt och inte via KS och då blir det väl inga pengar? Eller betalar annonsörerna rakt av för annonsplatsen? Kan för lite om detta även om det är intressant.
Tog bort AdBlock för KS och såg inget störande. Kanske kunde en del annonser vara mindre och funka lika bra. Detta reder nog Höök och Leben ut.
Inga annonser som intresserar mig så det blir nog AdBlock på när stormen lagt sig. Jag tror inte att ägarn.a kommer att missa några intäkter på det.
Använder AdBlock på WUS men får se annonser ändå, så det är kanske delvis en plattforms/programmeringsfråga?
Givetvis genererar annonserna intäkter. Annars så skulle de inte vara där. Rent krasst så betalar de som nås av annonsen för innehållet som konsumeras. Vare sig de klickar, köper eller något annat. Exakt hur mycket och vem som betalar är omöjligt din eller min sak. Att däremot tycka det är okej att vissa ska konsumera reklamen medan du slipper är en väldigt konstig inställning. Lite som att låta bli att betala skatt och ändå förvänta sig välfärd.@Per Vad det har med vuxen att göra vet jag inte.
Får ägarna intäkter av att jag tittar på en sida med en annons på KS, knappast? Måste jag inte klicka in på annonsen? Hur mycket får de för att jag klickar på en annons? Eller är det först om jag handlar hos den jag klickat in mig hos som KS får pengar för att jag kom via KS? Undrar om det är vanligt att det blir affär direkt? Om man återbesöker hos t ex Mollstedts så kanske man går direkt och inte via KS och då blir det väl inga pengar? Eller betalar annonsörerna rakt av för annonsplatsen? Kan för lite om detta även om det är intressant.
Tog bort AdBlock för KS och såg inget störande. Kanske kunde en del annonser vara mindre och funka lika bra. Detta reder nog Höök och Leben ut.
Inga annonser som intresserar mig så det blir nog AdBlock på när stormen lagt sig. Jag tror inte att ägarn.a kommer att missa några intäkter på det.
Använder AdBlock på WUS men får se annonser ändå, så det är kanske delvis en platforms/programmeringsfråga?
When somebody clicks on one of the Google AdSense ads displayed on your website the AdWords advertiser is charged for that click. Google then pays you a percentage of the click, and the rest is profit for Google.@Per Vad det har med vuxen att göra vet jag inte.
Använder AdBlock på WUS men får se annonser ändå, så det är kanske delvis en plattforms/programmeringsfråga?
Om det enbart är AdSense. Det är troligtvis programmatiska annonser och då kan du utan problem få betalt för varje sidvisning. Dock är pengen förmodligen låg då forum generellt sett är ganska dåligt ställe att annonsera på med många sidvisningar för typ samma besökare.When somebody clicks on one of the Google AdSense ads displayed on your website the AdWords advertiser is charged for that click. Google then pays you a percentage of the click, and the rest is profit for Google.
Så det kräver bara klick
Att du gärna agerar parasit när någon annan än du ska få betala för att du ska kunna använda forumet?@Per Ditt inlägg ovan kommenterar sig självt.
Ja. Om man väljer att köra AdBlock.Och nu blev en användare av forumet parasit - jaja.
Givetvis genererar annonserna intäkter. Annars så skulle de inte vara där. Rent krasst så betalar de som nås av annonsen för innehållet som konsumeras. Vare sig de klickar, köper eller något annat. Exakt hur mycket och vem som betalar är omöjligt din eller min sak. Att däremot tycka det är okej att vissa ska konsumera reklamen medan du slipper är en väldigt konstig inställning. Lite som att låta bli att betala skatt och ändå förvänta sig välfärd.
Jag trodde mer om dig. Svagt är bara förnamnet.
@Per Ditt inlägg ovan kommenterar sig självt.
When somebody clicks on one of the Google AdSense ads displayed on your website the AdWords advertiser is charged for that click. Google then pays you a percentage of the click, and the rest is profit for Google.
Så det kräver bara klick
@Hook Citatet var ju inte mitt, men spelar mindre roll. Menar du att jag i mina 1800 inlägg gör reklam för TTT. Det är så fall ett absurt påstående som du gärna får förtydliga med exempel. Eller vi struntar i vilket.
Jag sätter på AdBlock igen och så går livet vidare...
Det känns som att tråden spårat ur lite. Folk börjar bli griniga...
Ja eller så bygger man en sajt som ser vettig ut och går att använda. Nu menar jag inte att KS räknas dit men vissa sajter är ju närmast oanvändbara utan adblock. Då har man tänkt fel i grunden.Det finns ju siter som blockerar oss som använder AdBlock - det kanske är en väg att gå? Man får en vänlig fråga om man vill avaktivera AB för att kunna titta vidare.
Det skulle kunna göras på ett finare sätt dock. Det vi såg igår var nästan som att man kom in på en sketchy rysk porrsida med en fet annons rakt i nyllet på mobilen i säljes, och som min bild igår som visade att typ hela skärmen var fylld av annonser. Nu har Hook sagt att det inte ska vara så här i framtiden, så det är bra. Blir det lite mer stilrent och inte så "in your face" så har jag inga problem med annonserna. Hade man gjort det rätt från början hade inte denna tråd väckt så mycket oro och känslor. Därför har jag också som tips i framtiden att admins skapar en dold testsida bara för dem själva att leka med hur olika funktioner fungerar osv, den behöver inte vara offentlig. Helt enkelt bara så att admins själva ser hur det ser ut och ändrar tills det att de blir nöjda, för att sedan officiellt uppdatera den offentliga sidan.Det är väl bara att scrolla förbi annonserna? Hur svårt och tidskrävande är det egentligen...?
Om det bidrar till intäkter och hjälper sajten i stort så gör jag det mer än gärna.
Jag måste ha missat något under trådens gång?!. I den första posten i tråden skriver @Hook "Klocksnack testar en ny annonsplattform i vårt fortsatta arbete att utveckla KS som plattform och locka till oss nya samarbetspartners, av den anledningen kommer det nu vara annonser på nya delar av KS där det inte tidigare varit några banners" Utifrån detta rackar du ner på 90talister och kallar andra för parasiter samtidigt som de som inte gillar läget kan dra vidare? Är detta ett beslut som du varit med att fatta eller är du uppväxt i Kina? Eftersom tråden startades samtidigt som förändringen genomfördes fanns givetvis frågetecken och kommentarer ifrån de som inte varit delaktiga i beslutet. Om det nu är så att det skrivs in i reglerna för forumet att ad-blockers inte är tillåtna få alla som vill vara medlemmar förhålla sig till det, innan dess måste väl ordet vara fritt även för de som inte tänker som du? Att du och jag som medlemmar är själva värdet för forumet verkar du helt förtränga, vi ska alla bara vara otroligt tacksamma att vi får vara här gratis? Nej, tänk till lite, det måste gå åt båda håll. Allting blir säkert jätte bra när det är klart, men under tiden kan ju härskartekniker och personangrepp stanna utanför tangentbordetJa. Om man väljer att köra AdBlock.
Det är väl bara att scrolla förbi annonserna? Hur svårt och tidskrävande är det egentligen...?
Om det bidrar till intäkter och hjälper sajten i stort så gör jag det mer än gärna.
Att du gärna agerar parasit när någon annan än du ska få betala för att du ska kunna använda forumet?