• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hallå där!

Lika bra att skriva några rader om mig själv. Befinner mig på ett allt mindre betryggande avstånd till 40-årsstrecket. Är gift sedan 10 år och har 2 döttrar. Bor på landet i Norrland med lite hästar, traktor, hundar och en drös veteranmoppar och så var det visst några gamla bilar också :roll:

På dagarna ägnar jag mig åt såna däringa finansaktiga grejer inom en tämligen hysch-pyschig bransch :?

I avstressande syfte tog jag av mig min gamla GUL-klocka när jag gick på semester för 10-12 år sedan och har sedan dess förlitat mig på mobiler och klockor i bilar.

Härom månaden fick jag dock ett akut klocksug, främst efter nåt vintage med liten prislapp. Jag är ju nämligen begåvad med för många hobbies så någon större klockbudget finns inte i dagsläget tyvärr. Efter några turer med budgivningar på både EBAY och Tradera sitter jag med en Seikodykare på armen och njuter av att inte behöva ha med mig mobilen överallt längre.

Perfekt bruksklocka för en låtsasbonde som jag. Har lite fler ur på ingång och jagar vidare efter nåt fräsigt vintage-ur med zontavla, och en 70-tals chronometer, och kanske nåt spejsigt digitalur och varför inte en....

Drömklockan just nu är en sån där vintage Rolexdykare med blek pepsi, vet ej vad modellen heter men ni hajjar säkert...

Dumma frågor kommer jag säkert ställa men det kommer ni ha överseende med, det räknar jag kallt med :cool:

Välkommen Carlanton och Scaramanga! Carlanton, jobbar du på Addnature? Scaramanga, du kommer få leta om du vill ha en vintage Sub med pepsi ;)

Välkomna ska ni vara, Felix, Carlanton och Scaramanga! Kul med ökande medlemsskara, ser fram mot fler inlägg och bilder!

Re: Sv: Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

Välkomna, alla nya!! Kul med den stira spridningen på intressen, yrken, ort och klockor!! :)

Spencer66 skrev:
Ok, de har väl klättringutrustning också?

Vi hade det förut, men det bortprioriterades någon gång i somras (något jag helt hade missat när jag sökte jobb där) till förmån för mer längdskidsutrustning. Jag jobbar mest med kängor och skor, det är ändå roligare än klättergrejer.

X

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    34.7 KB · Visningar: 323
  • image.jpg
    image.jpg
    116.2 KB · Visningar: 322
Senast ändrad:
Re: Sv: Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

Välkommen!! Klart Du måste vara med och lägga upp bilder, med den klockan!! :)

carlanton skrev:
Hej Klocksnack! Carl heter jag och är ny på forumet. Jag har ett gäng gamla klockor och ett par nya (Tissot Visodate och Seiko Monster). Nu har jag på allvar börjat leta något roligare (läs: Rolex), därav min registrering.
Till vardags pluggar jag något väldigt tråkigt men prestigefyllt och arbetar typ halvtid i en större outdoorbutik. Annars gillar jag att klättra och bor till och från på Teneriffa. Har även bott i London men bor nu i Stockholm. Fast egentligen är jag norrlänning!
Välkommen Carl! Ambitiöst och bra att jobba och plugga samtidigt. Vad är det för studier som är tråkiga men prestigefyllda på samma gång? :D

Välkommna till er alla 3! Ni kommer garanterat att trivas här, för detta är den absolut trevligaste forumet i Sverige. Dessutom hittar man en massa klockkunniga medlemmar. (Jag räknas dock inte till dem) :) ;)

Kan presentera mig lite jag med
Lätt dyslektisk 35årig (därav konstiga inlägg ibland) Göteborgare med förkärlek för vintage dykarklockor och andra lite mer tooliga klockor.
Ramlade in på detta med klockor för ca 4 år sedan och har konsumerat (ett allt för stort enligt min flickvän) ett antal klockar genom åren, allt ifrån trötta tradera "fynd" till Rolex'ar av senare modell

Har även byggt ett antal Seiko moddar och lite annat med som de flesta hittat ut på K&S på TTT, har en del bygg projekt som ligger och väntar på bättre att jag ska få lite tid över.

För tillfället så är klocklådorna fyllda med Seiko's, Omega'or och något hemmabygge men tanken är att sälja av det mesta för att få in lite nytt och spännande. Har just nu Rolex 5512/13 i tankarna, eller kanske en Omega Ploprof, eller kanske ... ;)

//Robert

Dags att presentera sig när man väl fick tummen ur och skapade sig ett konto :)

Rikard heter jag, 23 år och jobbar med teknisk support av marina drivsystem. Har lurkat under lång tid på TTT men sedermera gått över mer och mer till KS. Friluftsliv, bilar, datorer och film är några andra intressen.

Har väl haft intresset under rätt många år pga farsgubben som är rolexfanboy/referensrabblare av rang. Det är dock under senaste 1-2 åren tanken funnits att köpa någonting kul själv, att bestämma vad man ska ha har dock visat sig svårare än väntat (särskilt eftersom ovan nämnda farsgubbe vägrar sälja sin 16610 från mitt födelseår till mig :evil: )

Tyvärr alltså inga bilder eller annat gottis att bjuda på, hoppas dock att det kommer ändra sig inom en snar framtid!

Ha det!

Re: Presentation av mig -Asplund- (Ny medlem)

Trevligt, och välkommen! Här kommer du trivas! Men se snarast till att slänga upp en massa bilder! :)

Stabil presentation! Välkommen

Kul presentation och ännu roligare med en namne. Ser också att du pluggat till byggnadsingenjör, vilket jag för närvarande (nästan) också pluggar till :D

Välkommen!

/Asplund

Jag orkade läsa allt :D

Genomgående och intressant presentation, jag önskar dig varmt välkommen och ser fram emot bilder.

Lurkat ett tag och då och då slängt in bilder i "dagens klocka"-trådar. Hittade till TTT relativt kort innan stängning och har hängt lite på grannforumet sen dess. Före det WUS i samband med att jag halkade in i träsket med en TH Grand Carrera cal 8 för ett antal år sedan.

picture02m.jpg

picture05.jpg

picture07.jpg

Kände efterhand ett starkt behov av en dykare och efter jämförande, klämmande och kännande, främst på 16610, föll jag för PO 2500 mycket tack vare den i mitt tycke gedignare känslan, baksidan och estetiken, den behagligare prislappen var inte någon nackdel den heller.

991058E6-E785-4B44-B8A5-07B66AC3D177-1858-00000468E7B28C65_zpsae92b180.jpg

img6898e.jpg

bild2.jpg

Det hade ju kunnat räcka, men så fungerar det som bekant inte och efter att ha varit till en början underväldigad av klockan så växte den till något oemotståndligt som jag var tvungen att ha. Speedmaster Moonwatch pratar jag om och den klocka som fick flippas blev TH'n som alltså stod för finansieringen.

bild.jpg

026c54d2.jpg

Speedy_PO4.jpg

Så ser den ut för tillfället beskrivningen dårskaperna. Trodde länge att jag var nöjd med kombon PO/Speedy men senaste månaderna har suben kommit tillbaka i huvudet och den är ju trots allt bra härlig med sin smidiga storlek och sitt klassiska utseende. Får se vad 2013 ger, inte omöjligt att PO'n får stryka på foten till förmån för en sub. Speedyn är en keeper!!

Tillbaka
Topp