• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej! Carl heter jag.
Hittade forumet nör jag gjorde efterforskning på ett armbandsur som jag ärvt, en Omega Constellation Automatic Certified.
Sedan tidigare har jag en vintage Certina som jag inte vet så mycket om och en nyinköpt GUL. Mycket trevligt forum och jag ser fram emot god läsning!
2016-05-02 12.59.09.png

Hej! Jag gillar motorcross, keramik ,Downhill cykling, öl och vinage seikos helst divers Blev förtjust i seikos i vintras.
Vilken historia Seiko företaget har! klart den coolaste klocktillverkaren enligt mig. Älskar deras design. Här har ni mina seikos! Har en 6105 och en till arnie i superfin skick som är på väg in i brevlådan

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    105.6 KB · Visningar: 76
  • image.jpeg
    image.jpeg
    106.2 KB · Visningar: 65
  • image.jpeg
    image.jpeg
    107.3 KB · Visningar: 74
  • image.jpeg
    image.jpeg
    106.1 KB · Visningar: 69
Senast ändrad:
Hej,

Tror jag missat att presentera mig och min klocka. 33år bor i Alingsås och har haft ett mer eller mindre starkt intresse av klockor de senaste 5åren kanske.

Tanken var en fin klocka till mig själv i bröllopspresent (blev aldrig av). Efter bröllop kom barnen och då blev det inte heller av.

Nu är det nog dock snart dags för en dyrare klocka. Det lutar mycket åt en omega po 8500, som isf ersätter min seiko sbdc007 shogun.

Med vänlig hälsning,
Calle
Fick du ingen vigselklocka??? Då hoppas jag att hon inte fick någon vigselring heller, i jämställdhetens namn. ;)

Hej! Från Stockholm och har ett nyväckt klockintresse. Hittade sidan när jag letade info om en ärvd Omega Seamaster Kronograf. Fick bra hjälp och ett vänligt mottagande som gav mersmak! Nästa klocka blir en Seiko 6105!
Ha det!

Hej! Sany kallas ja. Efter ett samtal med farsan väcktes mitt klockintresse. Han berättade bland annat om farfars omega samling som försvann i kriget.
Long story short, så planerar jag att göra mitt första riktiga klockköp i en prisklass mellan 5 000-50 000:- behöver nog en del hjälp här känner jag.
Registrerade mig på grund utav att folk verkar väldigt trevliga och hjälpsamma.

Må väl

Hej! Sany kallas ja. Efter ett samtal med farsan väcktes mitt klockintresse. Han berättade bland annat om farfars omega samling som försvann i kriget.
Long story short, så planerar jag att göra mitt första riktiga klockköp i en prisklass mellan 5 000-50 000:- behöver nog en del hjälp här känner jag.
Registrerade mig på grund utav att folk verkar väldigt trevliga och hjälpsamma.

Må väl
Du behöver en Carrera till din Carrera:)

Hej!
Jens heter jag och är helt grön både här på KS och i klockvärlden i stort. På senare tid har jag börjat intressera mig för klockor och har, precis som många andra, hittat hit i min jakt på kunskap och inspiration. Jag vill passa på att inleda med att ge en stor eloge till alla medlemmar här på forumet. Här finns en enorm kunskap samlad och det verkar finnas en stor vilja att dela med sig av den kunskapen. Som nybörjare är det guld värt!

Jag hoppas att även jag, i sinom tid, ska kunna vara med och bidra till den kunskapen och den goda stämningen. För tillfället är dock mitt huvudfokus att lära mig så mycket som möjligt och att införskaffa min första "riktiga" klocka. Vem vet, det kanske kommer en paketöppning inom kort?

Väl mött!

/Flinke

Jag gillar min, funkar till allt. Dessutom är den inte så sataniskt dyr som många andra klockor.
carrera.jpg

Du har rätt, den känns överkomlig i pris. Helt klart nåt jag får överväga.
Dock har jag mest fastnat för Rolex submariner på grund utav den tidlösa designen. Om jag klarar hålla budget :D
Jag vill ha en klocka jag kan bära till vardags anywhere, anytime!
Svårt val asså :)

Hej!
Jens heter jag och är helt grön både här på KS och i klockvärlden i stort. På senare tid har jag börjat intressera mig för klockor och har, precis som många andra, hittat hit i min jakt på kunskap och inspiration. Jag vill passa på att inleda med att ge en stor eloge till alla medlemmar här på forumet. Här finns en enorm kunskap samlad och det verkar finnas en stor vilja att dela med sig av den kunskapen. Som nybörjare är det guld värt!

Jag hoppas att även jag, i sinom tid, ska kunna vara med och bidra till den kunskapen och den goda stämningen. För tillfället är dock mitt huvudfokus att lära mig så mycket som möjligt och att införskaffa min första "riktiga" klocka. Vem vet, det kanske kommer en paketöppning inom kort?

Väl mött!

/Flinke
Välkommen, säger jag! Jag är också ny här. Om du söker lite inspiration för dykare i 10 000-klassen kan du gå in på min tråd (antar att du hittar den genom min profil) och läsa. KS-medlemmarna har verkligen varit hjälpsamma! :)

Hejsan!
Arian heter jag och är en ung kille på ynka 18 år. Mitt intresse för klockor och urmakeri sträcker sig ett år tillbaka och jag har sedan dess vandrat på olika forum på nätet.
Jag må inte ha lika många år på nacken som andra här men jag kan en hel del och är här för att lära mig ännu mer! Jag har tidigare fått dåligt bemötande på grund av min ålder men detta ser ut att vara ett så trevligt forum att jag testar min tur hos er! :)
Drömklockan är en A. Lange & Söhne Datograph men jag har lika mycket respekt och kärlek för Seikos andra vardagligare klockor. (Den nya Tudor BB skulle inte sitta helt fel heller :D)
Jag ser fram emot att dela med mig av/ta del av erfarenheter med alla på forumet!
Tack KS.

Du får vara lugnt här på KS gällande din ålder :) Vi är en hel del unga här :)

Hej! Johan heter jag, en student på 23 år som älskar allt ifrån träning och det hälsosamma till pulshöjande utekvällar på krogen. Men varför jag skriver här beror såklart på mitt genuina intresse av klockor, även om det i relation till andra här är ett relativt nytt intresse. Fick min första "riktiga" klocka i studentpresent, närmare bestämt en Tissot prc 200. Den har fått hänga med ett tag men efter mycket läsande (och dreglande) här på klocksnack så köpte jag för ca ett halvt år sedan en Tudor BBB, något som jag inte ångrar en sekund även om intresset för nya klockor växer för varje dag, i synnerhet Rolex. En sådan klocka får dock vänta till efter CSN:s vackra dagar är över. Tack för mig!

God eftermiddag allesammans!

Som ny på forumet känns en kortare presentation på sin plats. Daniel heter jag, är 24 år gammal och har haft ett klockintresse sedan jag köpte min första "vettiga" klocka 2009 (en Seiko SSB053p1:a som förövrigt precis dressats med ett marinblått nato inför sommaren) Utöver min Seiko har jag även en DW, resten av mina tidigare klockor har jag sålt eller gett till min far.

Seiko SSB053p1.jpg

Det enda preferens jag har gällande klockor är egentligen att jag tycker den är snygg. Hursomhelst, då jag är en masterstudent inne på sitt femte högskoleår (vilket gör att pengar inte växer på träd), har Seiko blivit en personlig favorit. Detta då jag, personligen, anser att man får mycket klocka för pengarna :) Däremot är jag öppen för att bredda mina vyer, vilket jag tror att KS kommer hjälpa mig göra!

Tack för ordet!

Hej Klas heter jag.
Har varit intresserade eller rättare sagt fascinerad av klockor sedan jag fick min första "riktiga" i konfirmationspresent för nästsn 25 år sedan. Dum som jag var ville jag då hellre ha en cd-spelare, på den tiden kostsde dessa mycket, så jag lämnade tillbaka min Omega och köpte En cd-spelare. Något som jag alltid ångrat. Nu har jag bestämt mig för att inte längre vara ångerfull och surfar runt går och provar mm. för att slå till på drömklockan. När den väl är införskaffat kommet det att bli fler. Hoppas kunna posta bilder snart.
KS verkar vara ett bra forum där jag gott och väl kan nörda ner mig i klockor och få tips och råd av alla duktiga medlemmar.
Hoppas kunna bidra med kunskap också i framtiden

Senast ändrad:
Hej!

Nicklas heter jag och har surfat in och ut här nu i några månader. Intresset för klockor har vuxit sig starkare de sista åren, 27 år gammal och känner att nu är det dags att införskaffa mig den första "riktiga" klockan. Här finns så otroligt mycket kunskap samlad på ett och samma ställe och jag hoppas kunna bidra till den en vacker dag :)

Hej Fabian heter jag och surfat runt här ett tag nu. Var rejält insnöad på klockor för ca tio år sedan och hållt mig nykter i snart ett decennium. Trillade dit när jag köpte en Meistersinger från Micke J här på forumet och nu är man rejält hooked igen!

Goderafton!

Daniel Persson heter jag och jag har haft ögonen på detta forumet ett tag nu så en registrering var på sin plats.
Jag är en 29årig hjullastarförare från Grums som alltid haft ett klockintresse men har prioriterat bort klockorna till fördel för motorfordon, det är dags att prioritera om lite nu. Utöver detta intresset så pysslar jag med bågskytte, springer på gym, samlar på knivar och militaria samt kör El Camino. Äger i dagsläget en Nixon Sentry SS, en Nixon Chronicle, en Seiko SSC293, en Adee Kaye samt en Nick Cabana Talisman och några riktiga budgetur.
Jag kommer använda forumet för att ta del av all kunskap som finns här samt hiva upp en köpesannons på en Momentum M50 Mark II då jag är på jakt efter en sådan :)

Mvh Daniel

Även jag tänkte på att kortfattat presentera min första klockerfarenhet...
Jag har inte varit intresserad av klockor innan, men fick ett ryck och tog ett varv på stan. Jag slog till på en ganska billig klocka som heter Jacques Lemans. Inget häftigt, men jag har haft den i drygt ett halvår och är väldigt nöjd med den. :)

Hej hej! Jag har hängt på forumet ett tag och har ett växande klockintresse. Grymt forum med trevliga användare och stor kompetens. Det enda problemet är väl att surfandet på ks skapar kraftiga ha begär... :) Hade ingen aning om att jag ville ha så mycket klockor av olika märken och modeller.

Tjenare! Har lurkat lite på forumet men tänkte att jag skulle komma igång med postandet också!
Ekonomistuderande Göteborgare med hemtrakterna vid Bohusläns kuster, har haft ett klockintresse som vuxit ganska kraftigt sedan jag fick ett gäng fickur av min mormor, däribland ett par Omega, en French Royal Exchange och en Patek.

Har en ganska ödmjuk samling av armbandsur; en Certina DS Auto 18k från 1958, en namnlös 60-tals Breitling som jag har meckat ihop av flera andra Breitling, en Tissot PRC200 och en Certina DS Podium Auto. Besitter även en DW och en Gant, men det kanske man inte ska nämna högljutt här. Är även stolt ägare av en Vostok Kommandirskie i riktigt Soviet-skick som fortar sig ungefär 2 timmar per dygn.
Jagar i dagsläget en Sarb017 och en trevlig rektangulär dressare (typ B&M Hampton) men verkar bli snuvad på dessa i sista sekund varje gång jag budar ;)

Smyghängt och läst lite på forumet ett kortare tag men lika bra att presentera mig nu när jag skapat en profil.
Gillar klockor, bilar och prylar i allmänhet. Kraftiga klockor som tål vatten är en klara vinnare i min bok.

Tillbaka
Topp