Hittade hit igår kväll och har suttit nästan hela natten och plöjt inlägg efter inlägg (Faslig tur att jag, pga ett stundande giftemål, har semester sent i år
). Älskar passionen som lyser igenom och dessutom den trevliga tonen som genomsyrar nästan alla inlägg.
Kort om mig: 41år, ekonom och boendes i Göteborg. Har ett i det närmaste nästan fanatiskt intresse för fotboll, vilket kanske kan härledas i mitt användarnamn
The story of my life gällande klockor är som följer: När jag var i tonåren såg jag Vendetta där Stefan Sauk har en Tag Heuer. Eftersom att jag, likt många andra grabbar i tonåren, var fullkomligt marinerad i testosteron föll jag pladask. Det kunde ju inte bli coolare än att ha samma klocka som Hamilton
På den tiden hade jag absolut inte ekonomi för något som ens var i närheten, så jag köpte en klocka från Adidas som var ett helt ok substitut.... Dock utan den där åtråvärda machofaktorn
Vi snabbspolar fram i en ängels liv och hamnar runt millennieskiftet. Det första jag gjorde efter universitet var att ta ett banklån och köpa en Carrera. I ärlighetens namn så kändes den inte helt 100, men jag var ändå stolt som en tupp..... Då upptäckte jag Omega. Snart var min Tag Heuer såld och jag kunde stoltsera med en Planet Ocean XL på armen. Det dröjde inte länge innan den blev stulen dock (ett trauma som för mig var att lika vid en uppslitande skillsmässa:S). Jag köpte inget nytt alls efter detta och åren gick. Dock satt jag varje kväll och spanade klockor på nätet. Intresset och ha-begäret var påtagligt som en elefant i jackfickan.
Vi snabbspolar lite till och landar i år 2016. Jag gick förbi en klockbutik för titta lite. Av någon dunkel anledning så var det bara Omega och Tag Heuer som var aktuellt. Efter att ha provat lite olika modeller som kändes för små (jag är en rätt bastant liten gosse efter över 20 år med hård styrketräning + ett antal sambokilon som helt lömskt och omärkligt har smugit sig på) fick jag på mig en Oris dykare med en diameter på 46mm. Jag slog till på direkten och nu öppnas en värld med intressanta klockor och varumärken som jag aldrig sneglat på innan.
I år steg jag in på Paneraibutiken i NYC. Hade spanat på en Luminor Marina i flera månader men aldrig sett en i verkligheten. Var mest där för att se hur den såg ut. 10 minuter senare steg jag ut med den på armen. Senare under året blev det dessutom en Omega Planet Ocean kronograf och en Breitling Bandit. Nu är nästa projekt en Chopard Superfast Chrono, men det får ligga på framtiden. Kommer jag hem med ytterligare en klocka, är risken stor att det inte blir något bröllop
Ber om ursäkt för ett vääääldigt långt inlägg
Mvh
Michael