• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Barsken

Breitling
Då var jag medlem då :)

Dalmas med rötter i Tornedalen och uppväxt med fickur som min far samlade på . Har alltid varit intresserad av klockor men först i dagarna som jag känner att det borde utökas med intresset.

Klockor jag äger eller har ägt är en massa vintage Seiko och Omega, Certina och någon Tissot. Dagens armada är :

1st Ericsson's första smartwatch
1 st Zodiac Sea Dragon
1st Omega Megaquartz
1 st Fortis damdykare automat ( återkommer om den )
2 st Invicta Grand Diver
1 st Fortis ( fallskärmsklocka ?? )
1 st Certina DS 2


Jag ämnar att försöka samla på mig lite roligare ( dyrare ) klockor på sikt . Mitt stora intresse är dock snygga vintage och dykare dock


Mvh // B
 

Sideshow Bob

Cartier
R

Red Scream

Guest
Tjao!

Vinnörd som kommit till insikt i att det finns inte tillräckligt med Bolly-96:eek:r för att väga upp känslan av en riktig klocka. Själv har jag kört samma Big Block nu de senaste 27 åren (!!!), fast nu lutar det åt en Datejust. Giv mig styrka!
 

Bilagor

  • IMG_1026.JPG
    IMG_1026.JPG
    146.3 KB · Visningar: 66
  • IMG_1031.JPG
    IMG_1031.JPG
    111.6 KB · Visningar: 70

Snowdiver87

Breitling
Hej mitt namn är Mark och jag är 30år gammal med rötter från provinsen Istrien i Kroatien.

När jag tog studenten fick jag min pappas Omega Seamaster professional auto 1996 den blåa "Bondklockan" från filmen Goldeneye.
Har flera gånger som barn sätt honom skruva upp den på måndagsmorgonen framför text-tv, detta vanligtvis efter något lov/semester. Hans koncentration i samband med att få sekundvisare att gå exakt som text-tvns skärm var för mig fascinerande och detta bidrog på något sätt att jag själv senare började att intressera mig av klockor. Det kändes helt enkelt som en viktig business!

Det var naturligt för honom att införskaffa någon typ av dykare eftersom han själv har en historia med fridykning med inriktning mot harpunfiske, ett intresse vi båda två delar. Fick mitt första harpungevär när jag var 8 år gammal.
Tror jag även har sett honom ha någon japansk dykvariant på bilder från hans ungdom.

Klocka nummer två är märkligt nog en Omega Seamaster professional Quartz från 2011 den har svart vågig urtavla och jag köpte den billigt av min far när han köpte en Omega Seamaster Aqua Terra auto. Denna klocka köpte jag som en ren investering men rätt snabbt fann jag en poäng med att alternera mellan dessa två klockor rent modemässigt då färgen verkligen särskiljer klockorna åt varandra.

Jag har även en Citizen Aqualand "Pingo" på ingång mest för att jag blev kär i designen samt att Jean Reno Karaktär Enzo Molinari hade på sig den i filmen "det stora blå", min personliga favoritfilm. Dock ej första generationen som Jean Reno hade.

Jag personligen är en relativt sportig kille som oftare har på mig jeans och t shirt än skjorta och kavaj. Jag blev medlem här för att lära mig mer om olika klockor samt att bredda mina vyer kring olika modeller.

Andra intressen jag har är bilar, snowboard, surf, träning samt umgänge med familj och vänner.

Ser fram emot intressant läsning och givande utbyte av information!
 

Bilagor

  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    229.5 KB · Visningar: 68
  • FullSizeRender 2.jpg
    FullSizeRender 2.jpg
    286.6 KB · Visningar: 71
Senast ändrad:

wearestraps.se

Breitling
Hej alla Ks:are! :)
Vi ville bara säga hej och presentera oss lite kort, wearestraps.se heter vi och säljer straps (nato, perlon, läder samt straps i återvunnet material). Våra straps i läder och återvunnet material är handgjorda i Sverige.

Wearestraps.se startades för att kunna erbjuda mer än bara de enfärgade standardstraps som erbjuds på många andra siter.
För finns det något roligare än att ändra på sin klockas utseende genom att byta strap?
Det skulle väl vara att köpa en ny klocka i så fall ;)

United we strap divided we fall!

United-we-strap-divided-we-fall-1600px.jpg
 
D

datorerik

Guest
Hej mitt namn är Erik och jag är 19 år gammal, bor i Stockholm. Jag har aldrig varit insatt i klockor men har alltid skaffa velat mig en lite dyrare variant, steget upp från regal nivån så att säga. Så just nu försöker jag hitta någon fin automatisk klocka med safariglas och metallband för snäppet under 2 tusen. En bra start enligt mig för att avgöra om jag gillar klockor tillräckligt mycket för att investera större summor på det i framtiden. Detta är anledningen till att jag skapade kontot idag. Som sagt, jag tror att jag kommer fastna i det här med klockor efter detta första steg :D Har ni några rekommendationer till mig får ni jättegärna dra iväg ett pm, ha det bäst!
 
Senast redigerad av en moderator:

FOQ

Audemars
Hej på er, dags att sluta stirra på KS från sidlinjen och kanske bidra lite själv. Har alltid varit intresserad av klockor, men kanske lite mer den senaste tiden. Köpte nyligen en Seiko Sk007 och är supernöjd. Har planer på att restaurera min morfars gamla klocka (Aretta) som jag hittade i en av hans lådor efter bortgång. Ingen dyr eller åtråvärd klocka men den har affektionsvärde för mig så klart. Har planer på att införskaffa en Omega vintage dressare när jag hittar en lämplig.

Ha det gott!
 

Bilagor

  • IMG_20170801_201735406.jpg
    IMG_20170801_201735406.jpg
    254.1 KB · Visningar: 30

Wham

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Tjena! Mitt namn är Erik och jag är 21 år gammal. Jag har varit medlem på forumet ett tag, men mest bara kikat rundor lite. Nu var det dags att presentera sig.

Intresset för klockor började med att min far, farfar och farfars far är (eller har varit) urmakare. Det har liksom alltid funnits där. Jag har haft en del klockor av typ quartz, men på senare tid fått upp ögonen mer för mekaniska klockor.

Klockorna jag har för tillfället är:

En Omega Speedmaster Reduced (ej jag som tagit bilden)
20170812_140132[1].jpg


En Omega Seamaster
20170819_102544[1].jpg


Vet inte varför det har blivit just Omega som jag har snöat in på, verkar bara ha blivit så. Kanske ingen jätteimponerande samling med klockor, men som student är det svårt att få pengarna att räcka till...

På tal om att studera, så ska jag själv också bli urmakare. Har precis börjat mitt andra år på urmakarskolan i Motala. Passade även på att bygga en urmakarbänk att ha i lägenheten nu under sommaren.

Såhär blev den:
20170812_162110[1].jpg

Som sagt ett hemmabygge, som jag tycker blev ganska bra.

Detta var allt för mig.

/Erik
 
Senast ändrad:

marmot

Panerai
Tjena! Mitt namn är Erik och jag är 21 år gammal. Jag har varit medlem på forumet ett tagntresset för klockor började med att min far, farfar och farfars far är eller har varit urmakare. Det har liksom alltid funnits där. Jag har haft en del klockor av typ quartz, men på senare tid fått upp ögonen mer för mekaniska klockor.
Cool, välkommen!
 

Viking54

Breitling
IMG_3106.JPG
Hej alla tidsentusiaster!
Hög tid att presentera mig på forumet.
Mitt intresse startade i liten omfattning för 10 år sedan o köpte då EB Tag Heuer.
Sedan har det blivit mer o mer vintage - se bilder.
Det var min son som hakade på intresset o är nu betydligt mer insatt i denna värld. Han fick mig att gå med i detta forum.
På bilden är det 3 st 50-talare (Longines, Omega, Breitling) o en 60- tal (eterna matic). Dessa - framför allt 50-talarna - ligger mig varmt om hjärtat..visst är designen fin från denna tid!
Nu har jag blivit sugen på speedmaster, men vet inte mycket om dom. Det verkar vara många kunniga personer på KS så nu har jag chansen att lära mig mer! Tacksam för tips och vad man ska vara uppmärksam på.
Vi hörs!
Med vänlig hälsning, Gunnar
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tjena! Mitt namn är Erik och jag är 21 år gammal. Jag har varit medlem på forumet ett tag, men mest bara kikat rundor lite. Nu var det dags att presentera sig.

Intresset för klockor började med att min far, farfar och farfars far är (eller har varit) urmakare. Det har liksom alltid funnits där. Jag har haft en del klockor av typ quartz, men på senare tid fått upp ögonen mer för mekaniska klockor.

Klockorna jag har för tillfället är:

En Omega Speedmaster Reduced (ej jag som tagit bilden)
20170812_140132[1].jpg


En Omega Seamaster
20170819_102544[1].jpg


Vet inte varför det har blivit just Omega som jag har snöat in på, verkar bara ha blivit så. Kanske ingen jätteimponerande samling med klockor, men som student är det svårt att få pengarna att räcka till...

På tal om att studera, så ska jag själv också bli urmakare. Har precis börjat mitt andra år på urmakarskolan i Motala. Passade även på att bygga en urmakarbänk att ha i lägenheten nu under sommaren.

Såhär blev den:
20170812_162110[1].jpg

Som sagt ett hemmabygge, som jag tycker blev ganska bra.

Detta var allt för mig.

/Erik

Kul att ha dig här, alltid bra med urmakare på forumet!;)
 

Speedmaster73

Breitling
Hej, mitt namn är Magnus och har just hittat detta forum. Intresset för klockor har funnits ett bra tag men går upp och ner som med det mesta i livet. Har blivit sugen på att köpa en "beater" och har börjat leta så smått och hamnade här. Äger en Speedmaster och letar som sagt efter en klocka till, någon variant av dykare är just nu mest intressant.
 

StefanF

Breitling
Hej. Trevligt att få var med här. Jag har alltid varit intresserad av klockor. Och då främst av Oris,Seiko,Certina,Tissot och Casio som är det klockmärket som jag använder i mitt arbete. Framförallt är det Oris som som ligger mig närmast och det är där som jag håller ögonen öppna. Hittade klocksnack genom en kund när vi såg att vi båda hade samma klocka. Som sagt trevligt att vara här.
 

Dc1986

Omega
Hej.
Michael heter jag är en 35 årig yrkeslärare med ett klockintresse. Har hängt på klocksnack pinsamt länge utan att göra väsen av mig men nu är det dags.
Har precis införskaffat mig min första riktiga klocka. Till min egna förvåning gick jag och förälskade mig i breitling superocean heritage II 46.
20170806_122241.jpg
Välkommen och mycket vass klocka i mitt tycke.
 

Dc1986

Omega
Hej. Trevligt att få var med här. Jag har alltid varit intresserad av klockor. Och då främst av Oris,Seiko,Certina,Tissot och Casio som är det klockmärket som jag använder i mitt arbete. Framförallt är det Oris som som ligger mig närmast och det är där som jag håller ögonen öppna. Hittade klocksnack genom en kund när vi såg att vi båda hade samma klocka. Som sagt trevligt att vara här.
Välkommen och kul:)

Vad för ev Klocka kör du på idag?
 

Thomasro

Breitling
Heisann, mitt navn er Thomas. Jeg kom over denne siden etter leting etter nye Vintage urverk. Jeg er en liten samler av klokker som Buler Astromaster og Molaco. Veldig glad i AP designet og håper en dag å få kjøpt min helt egne Royal Oak. Har noen en Molaco for salg, så kontakt meg gjerne :D Ellers er jeg generelt interessert i klokker og er alltid på leting etter en kul klokke!
Er fra Norge og tenkte jeg måtte sjekke ut det svenske forumet.
 

Snowdiver87

Breitling
Hej, mitt namn är Magnus och har just hittat detta forum. Intresset för klockor har funnits ett bra tag men går upp och ner som med det mesta i livet. Har blivit sugen på att köpa en "beater" och har börjat leta så smått och hamnade här. Äger en Speedmaster och letar som sagt efter en klocka till, någon variant av dykare är just nu mest intressant.
Kanske skulle Seiko skx007 vara ett alternativ? Är själv lite sugen att ha den som en daily beater då jag jobbar i miljöer där man ibland stöter i klockan i någon hylla eller liknande.
 

arsenalwille

Breitling
Hejsan, William heter jag och är 25 år. Hittade det här forumet för ett tag sen när jag bestämde mig för att börja spara till en Omega SMP-C. Så hojta gärna till ifall ni har en som ligger och samlar damm hemma som ni vill bli av med! ;)
 

Svahn

Breitling
Hallå KS!

Mitt namn är Jesper och jag är en 20 årig kille från Åtvidaberg. Har varit mer eller mindre fascinerad utav klockor så länge jag kan minnas. På senare år har dock intresset ökat en hel del och jag har börjat bli mer intresserad utav vintage ur. Har en fäbläss för kronografer och lutar generellt mer åt dressade klockor. Övriga intressen är bla, klassisk herrstil i allmänhet, mat/dryck och motorfordon.

Äger i nuet endast en casio kronograf och en triwa klinga. Har dock siktet på en chronographe suisse inom en snar framtid. Drömmen är en Patek ref 3970. Lär nog förbli en dröm dock.:p
 

Speedmaster73

Breitling
Just nu lutar det åt Seiko kan man säga, har en på gång. Kommer fortsätta leta efter klassiska dykare. Känns som jag har mycket att upptäcka. Skulle gärna vilja ha någon från -73.
 

MrSummer

Breitling
Hej jag är ny här på forumet. Mitt klockintresse har funnits sedan jag var liten. Morfar köpte mycket klockor på auktion och farfar byggde träskrin till urverk att ställa på golv eller hänga på vägg. Som bruksklocka använde jag länge en Citizen Promaster Aqualand C500 tills mobilen tog över och klockan hamnade i lådan. I samband med att jag fick en Certina guldklocka av min arbetsgivare efter 25 års anställning så hamnade det även nya batterier i min Citizen och numera växlar jag mellan dessa två ur. Har även en Orient Chronograf liggande men den används väldigt sällan. Drömmer om att kunna köpa mig en Rolex GMT Master II eller Submariner. Det var lite kort om mig och Johan heter jag.
 

Calle_90

Breitling
Hej.
Mitt namn är Carl 27 år från skåne och nybliven medlem på forumet efter att läst på forumet sedan årets början men inte kommit till skott att regga mig.
Klockintresset har verkligen väckts till liv detta året för min del och längtan efter den första riktiga klockan.
Äger idag 3 klockor
Casio
Hugo boss
Diesel
Inget märkvärdigt, de gör vad de ska.
Ser fram emot mycket tid här framöver med läsning och tittande.
Mvh Carl
 

luftgitarr

Breitling
Mitt namn är Magnus och jag har varit väldigt faschinerad av klockor under många år. Det som faschinerar mig är finmekaniken och byggkvaliten på något konstigt sätt, själva produkten snarare än något annat. Svårt att sätta ord på. I dagsläget har jag en Seiko SNAE69P1, en fin nybörjarklocka för mig men jag sitter och spanar på en Seamaster och kommer nog slå framöver.
 

docoscar

Breitling
Hej!
Oscar från Lund här. Jag har gått och lurat på det här med att köpa en automatisk klocka ett tag nu. Jag är ju 40 år och har bara ägt diverse kvartsmodeller med mer eller mindre tveksam kvalitet. Egentligen har jag sneglat på IWC i många år och är särskilt förtjust i deras Pilot Mark-modeller. Det är väl det som är målet på sikt. I mina eftersökningar hur mycket ett fint begagnat exemplar skulle, kosta halkade jag in på chrono24. Jag började titta runt och började så smått att titta på andra märken och modeller. Intresset ökade och snart hittade jag till klocksnack.se. Och vilket skönt gäng det är här! Nästan alltid god ton och uppmuntrande tillrop, istället för en massa tråkigt gnäll. Jag vågar påstå att det är nästan är lika bra som Sveriges trevligaste community, Porsche Club Sverige.

Jag hittade snabbt till Sinn-tråden här och hade väl bestämt mig för det och velade väl mest mellan vilken av 104, 356 eller U1 som egentligen lockade mest. Då fick jag upp ögonen för Longines Legend Diver och därefter Tudor BBB 79230. Jag bestämde mig för att vänta tills oktober, då jag har vägarna förbi Stockholm, och besöka Eriksons urhandel för möjligheten att klämma på Sinn-modellerna innan jag kommer till avslut.

Eftersom internet never sleeps, och knappt jag heller sedan jag hittade klocksnack, kändes oktober som en evighet. Alltså beställde jag idag en Seiko SKX007J1 från CW för 1700:-. Planen är att ha den som "väntklocka" och den första lilla stenen i en eventuell samling.

På sikt i någon form av kronologisk ordning (som jag tänker nu):
  • Sinn 104 A St Sa
  • Tudor BB 79230
  • LLD
  • IWC Pilot Mark XVIII (Le Petite Prince?)
  • Rolex Submariner (då åker en ev Tudor)
  • ...?
Planen har inga uppenbara tidsramar och styrs väl av livet i allmänhet och utgifter kring min Porsche i synnerhet:)
 

Bas

Patek
Tjena
Gillar det mesta inom klockvärlden!
Första gången jag blir medlem på ett forum, har på några dagar gett mig mycket idéer och inspiration.
Läst många riktigt bra inlägg också!
 
Senast ändrad:

Ängeln

Breitling
Hittade hit igår kväll och har suttit nästan hela natten och plöjt inlägg efter inlägg (Faslig tur att jag, pga ett stundande giftemål, har semester sent i år:)). Älskar passionen som lyser igenom och dessutom den trevliga tonen som genomsyrar nästan alla inlägg.

Kort om mig: 41år, ekonom och boendes i Göteborg. Har ett i det närmaste nästan fanatiskt intresse för fotboll, vilket kanske kan härledas i mitt användarnamn:D

The story of my life gällande klockor är som följer: När jag var i tonåren såg jag Vendetta där Stefan Sauk har en Tag Heuer. Eftersom att jag, likt många andra grabbar i tonåren, var fullkomligt marinerad i testosteron föll jag pladask. Det kunde ju inte bli coolare än att ha samma klocka som Hamilton:p På den tiden hade jag absolut inte ekonomi för något som ens var i närheten, så jag köpte en klocka från Adidas som var ett helt ok substitut.... Dock utan den där åtråvärda machofaktorn:D

Vi snabbspolar fram i en ängels liv och hamnar runt millennieskiftet. Det första jag gjorde efter universitet var att ta ett banklån och köpa en Carrera. I ärlighetens namn så kändes den inte helt 100, men jag var ändå stolt som en tupp..... Då upptäckte jag Omega. Snart var min Tag Heuer såld och jag kunde stoltsera med en Planet Ocean XL på armen. Det dröjde inte länge innan den blev stulen dock (ett trauma som för mig var att lika vid en uppslitande skillsmässa:S). Jag köpte inget nytt alls efter detta och åren gick. Dock satt jag varje kväll och spanade klockor på nätet. Intresset och ha-begäret var påtagligt som en elefant i jackfickan.

Vi snabbspolar lite till och landar i år 2016. Jag gick förbi en klockbutik för titta lite. Av någon dunkel anledning så var det bara Omega och Tag Heuer som var aktuellt. Efter att ha provat lite olika modeller som kändes för små (jag är en rätt bastant liten gosse efter över 20 år med hård styrketräning + ett antal sambokilon som helt lömskt och omärkligt har smugit sig på) fick jag på mig en Oris dykare med en diameter på 46mm. Jag slog till på direkten och nu öppnas en värld med intressanta klockor och varumärken som jag aldrig sneglat på innan.

I år steg jag in på Paneraibutiken i NYC. Hade spanat på en Luminor Marina i flera månader men aldrig sett en i verkligheten. Var mest där för att se hur den såg ut. 10 minuter senare steg jag ut med den på armen. Senare under året blev det dessutom en Omega Planet Ocean kronograf och en Breitling Bandit. Nu är nästa projekt en Chopard Superfast Chrono, men det får ligga på framtiden. Kommer jag hem med ytterligare en klocka, är risken stor att det inte blir något bröllop:D

Ber om ursäkt för ett vääääldigt långt inlägg:)
Mvh
Michael
 

Ängeln

Breitling
Hej!
Oscar från Lund här. Jag har gått och lurat på det här med att köpa en automatisk klocka ett tag nu. Jag är ju 40 år och har bara ägt diverse kvartsmodeller med mer eller mindre tveksam kvalitet. Egentligen har jag sneglat på IWC i många år och är särskilt förtjust i deras Pilot Mark-modeller. Det är väl det som är målet på sikt. I mina eftersökningar hur mycket ett fint begagnat exemplar skulle, kosta halkade jag in på chrono24. Jag började titta runt och började så smått att titta på andra märken och modeller. Intresset ökade och snart hittade jag till klocksnack.se. Och vilket skönt gäng det är här! Nästan alltid god ton och uppmuntrande tillrop, istället för en massa tråkigt gnäll. Jag vågar påstå att det är nästan är lika bra som Sveriges trevligaste community, Porsche Club Sverige.

Jag hittade snabbt till Sinn-tråden här och hade väl bestämt mig för det och velade väl mest mellan vilken av 104, 356 eller U1 som egentligen lockade mest. Då fick jag upp ögonen för Longines Legend Diver och därefter Tudor BBB 79230. Jag bestämde mig för att vänta tills oktober, då jag har vägarna förbi Stockholm, och besöka Eriksons urhandel för möjligheten att klämma på Sinn-modellerna innan jag kommer till avslut.

Eftersom internet never sleeps, och knappt jag heller sedan jag hittade klocksnack, kändes oktober som en evighet. Alltså beställde jag idag en Seiko SKX007J1 från CW för 1700:-. Planen är att ha den som "väntklocka" och den första lilla stenen i en eventuell samling.

På sikt i någon form av kronologisk ordning (som jag tänker nu):
  • Sinn 104 A St Sa
  • Tudor BB 79230
  • LLD
  • IWC Pilot Mark XVIII (Le Petite Prince?)
  • Rolex Submariner (då åker en ev Tudor)
  • ...?
Planen har inga uppenbara tidsramar och styrs väl av livet i allmänhet och utgifter kring min Porsche i synnerhet:)
Tjenare Oscar,

Är också ny här och håller med dig ang den goda tonen här på forumet. Lycka till med samlandet:)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hittade hit igår kväll och har suttit nästan hela natten och plöjt inlägg efter inlägg (Faslig tur att jag, pga ett stundande giftemål, har semester sent i år:)). Älskar passionen som lyser igenom och dessutom den trevliga tonen som genomsyrar nästan alla inlägg.

Kort om mig: 41år, ekonom och boendes i Göteborg. Har ett i det närmaste nästan fanatiskt intresse för fotboll, vilket kanske kan härledas i mitt användarnamn:D

The story of my life gällande klockor är som följer: När jag var i tonåren såg jag Vendetta där Stefan Sauk har en Tag Heuer. Eftersom att jag, likt många andra grabbar i tonåren, var fullkomligt marinerad i testosteron föll jag pladask. Det kunde ju inte bli coolare än att ha samma klocka som Hamilton:p På den tiden hade jag absolut inte ekonomi för något som ens var i närheten, så jag köpte en klocka från Adidas som var ett helt ok substitut.... Dock utan den där åtråvärda machofaktorn:D

Vi snabbspolar fram i en ängels liv och hamnar runt millennieskiftet. Det första jag gjorde efter universitet var att ta ett banklån och köpa en Carrera. I ärlighetens namn så kändes den inte helt 100, men jag var ändå stolt som en tupp..... Då upptäckte jag Omega. Snart var min Tag Heuer såld och jag kunde stoltsera med en Planet Ocean XL på armen. Det dröjde inte länge innan den blev stulen dock (ett trauma som för mig var att lika vid en uppslitande skillsmässa:S). Jag köpte inget nytt alls efter detta och åren gick. Dock satt jag varje kväll och spanade klockor på nätet. Intresset och ha-begäret var påtagligt som en elefant i jackfickan.

Vi snabbspolar lite till och landar i år 2016. Jag gick förbi en klockbutik för titta lite. Av någon dunkel anledning så var det bara Omega och Tag Heuer som var aktuellt. Efter att ha provat lite olika modeller som kändes för små (jag är en rätt bastant liten gosse efter över 20 år med hård styrketräning + ett antal sambokilon som helt lömskt och omärkligt har smugit sig på) fick jag på mig en Oris dykare med en diameter på 46mm. Jag slog till på direkten och nu öppnas en värld med intressanta klockor och varumärken som jag aldrig sneglat på innan.

I år steg jag in på Paneraibutiken i NYC. Hade spanat på en Luminor Marina i flera månader men aldrig sett en i verkligheten. Var mest där för att se hur den såg ut. 10 minuter senare steg jag ut med den på armen. Senare under året blev det dessutom en Omega Planet Ocean kronograf och en Breitling Bandit. Nu är nästa projekt en Chopard Superfast Chrono, men det får ligga på framtiden. Kommer jag hem med ytterligare en klocka, är risken stor att det inte blir något bröllop:D

Ber om ursäkt för ett vääääldigt långt inlägg:)
Mvh
Michael
Superbra första inlägg, och välkommen hit!
Men, är du verkligen ekonom med den klockresan? ;)
 
Topp