• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elegant_

Breitling
Finns ju en anledning till att Seiko SKX är en klassiker. ;) Även om jag själv hoppade den då jag inte läste på innan jag shoppade loss på min klocka haha. Man får ju låtsas att man hade en plan med det helt enkelt.

Shit, den såg inte helt fel ut. Gillar definitivt utseendet på den, finns en risk att man kanske "måste" skaffa en sån.

Haha, ja den är riktigt läcker estetiskt. Och man kan ju alltid säga att kinetic är en cool teknisk lösning som man ändå måste ha en variant av, eller hur? ;) Det är min plan i alla fall. Men ska nog bli en "automat" till innan dess.
 
Senast ändrad:

Spenniz

Omega
Hej!
Johan här.
Har precis köpt min första "riktiga" klocka. En vintage Omega seamaster.
Kommer inte ihåg exakt när mitt klockintresse började, men det har funnits med under en längre tid i varierande grad. Har idag tre klockor, min Omega som jag än så länge är väldigt nöjd med. En mekanisk kinaklocka som jag fått mycket beröm för och en klocka från ett relativt nystartat företag som heter Rossling & Co. För er som inte känner till dom så tycker jag deras hemsida är väl värt ett besök.
Nästa köp hoppas jag blir en en vintage Rolex oyster perpetual date. Drömmer om Breguet tradition och Arnold & Son time pyramid.
Knarkar chrono24 som andra knarkar hemnet Har ni tips på bra och pålitliga företag hos chrono24 tar jag tacksamt emot det.
Till syvende och sist här är min klocksamling (so far)
IMG_20171014_201637.jpg
 
Senast ändrad:

CarlE

Omega
2-Faktor
Kära klocksnack! Jag är en perfekt ofullkomlig människa.
Precis som många andra så har även jag anonymt läst i trådar och observerat diskussioner. Jag kände att det var dags att ta steget och ansluta till detta högst intressanta forum.
Mitt klockintresse började även det som för många andra, speedy pro. Utav en händelse så upptäckte jag Oris. Ett impulsköp senare så hade min första Oris blivit en kär följeslagare. Föga visste jag då att just Oris skulle bli tongivande i mitt horologiska missbruk. Nu har jag fyra. Men bara en till så... Även om just Oris är det som fått följa med hem så har jag i år testat två stycken Seiko dykare, dessa har tyvärr dock inte riktigt gjort det avtryck på mig som jag hade hoppats. Men jag har provat.

På inköpslistan står en Oris depth gauge och en Omega PloProf. Just nu. Ja alltså sedan en vecka tillbaka. Och så klart den stående Speedmastern, som jag redan borde ha köpt.


Det perfekta antalet klockor är n+1.
 

Erriik

Omega
Hello!

En kille till som smugit i vassen ett tag! :)
Nörd av alla dess slag egentligen, klockor, bilar, motorcyklar, datorer, mobiltelefoner mm.

Allt började med att jag fick en Tisot när jag fyllde 25 då jag önskat mig en lite "finare" klocka.
Efter detta var jag nöjd ett par år till jag insåg att jag måste gå och skaffa mig en automatisk dykare.

Efter lite läsande på internet började jag ju såklart min resa med en SKX007 jubilee.

Ng5dfAQ.jpg


Ägde denna ett tag men insåg rätt snabbt att jag även ville ha något guldigt på handleden ibland.
Sagt och gjort, en Seiko SNZH60 införskaffades!

Ij0jktl.jpg


4O0AUie.jpg


Insåg att det blev lite för mycket guld efter ett tag då detta gjorde att den såg "billig" ut.
Armbandet byttes mot ett svart i läder.

5RfEWfu.jpg


Helt plötsligt fick min SKX på tok för lite tid på handleden så valde att göra min första modifiering.
Satte dit en pepsi-bezel på min 007. Blev riktigt bra tycker jag! (ska även beställa hem en "batman")

5Z6Rlb1.jpg


sWyI7is.jpg


Hittade en liten bild på min Tisot också!

wn0OjxA.jpg


Hemma ligger också en Gul, Casio & DW och samlar damm :)
 

alexda

Omega
Tjena,

Tänkte dra en liten snabb introduktion!
Ny här på forumet, 27 år gammal med ett enormt intresse för klockan (något jag delar med er andra).
Mitt egna lilla klockförråd innehåller lite blandade godingar, allt ifrån Rolex 116610LV och Datejust 116334 till gamla Swatchklockor.

Till vardags sitter såklart Hulken på handleden, en favorit som jag sällan tar av mig.

Kul att vara här och dela med och läsa :)

/Alex

IMG_8857.JPG
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena,

Tänkte dra en liten snabb introduktion!
Ny här på forumet, 27 år gammal med ett enormt intresse för klockan (något jag delar med er andra).
Mitt egna lilla klockförråd innehåller lite blandade godingar, allt ifrån Rolex 116610LV och Datejust 116334 till gamla Swatchklockor.

Till vardags sitter såklart Hulken på handleden, en favorit som jag sällan tar av mig.

Kul att vara här och dela med och läsa :)

/Alex

IMG_8857.JPG
Välkommen!

Men sluta spamma nu.


Screen Shot 2017-10-16 at 12.03.39.png


Osv. Det är uppenbart att du vill sälja någonting - men försök istället nå upp till inläggen med lite kvalitet.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Godkväll!

Ny på forumet. Kan dessvärre inte påstå att jag kommer in med ett välodlat klockintresse. Tvärtom hade jag länge svårt vid både känslan och tanken av att ha något fjättrat vid handleden. Men det har vänt och därmed har också en dörr till en ny intressevärld öppnats. Jag har spenderat den senaste tiden med att läsa trådar på forumet som intresserat mig. Jag tycker emellanåt att det blir intressant och känner att jag nog skulle vilja delta med förhoppningen att få inspiration till en eventuell första ”riktig” klocka.

Den här sitter på handleden just nu. Kan det blir mer ruta ett? :)

Allt gott till er!
 

Bilagor

  • IMG_2626.JPG
    IMG_2626.JPG
    160.9 KB · Visningar: 75
Senast ändrad:

Dnyman

Omega
Hej
Ny här på forumet.
Har haft ett intresse för klockor ett tag, försökt läsa till mig så mycket det går, men ju mer jag lär mig ju svårare blir det.
Har ingen i min bekantskapskrets som intresserar sig för klockor om man nu inte räknar med en Apple watch, går bort för mig.
Nu i helgen hittade jag denna sida klocksnack.se, så nu skall jag nog hitta det jag söker :)
I dagsläget äger jag ingen klocka, men jag börjar närma mig vad jag söker, finns ju sjukt mycket snygga klockor.

Som sagt svårt att välja, men har tittat lite på dessa , Breatling, Omega, Rolex och Tag Heuer.
Breitling Crosswing B13355.jpg Omega Speedmaster Racing.jpg Rolex Daytona.jpg Tag Heuer Carrera.jpg
Denna typ av klocka gillar jag, gärna en blandning av svart, guld och krom.

Nu är jag ju väldigt ny inom området, så har ni förslag på andra märken i likvärdig stil så
är jag väldigt öppen.

Med vänlig hälsning Daniel
 
Hej!

I skrivande stund sitter en Seiko SKX007 på handleden, ibland sitter det en gammal Omega Seamaster där och vid speciella tillfällen sitter det en kinesisk mekanisk klocka där Mao Zedong vinkar! Ska försöka göra en GIF på den! :)

Regards, Flervariabelanalys
 

Sompa

Cartier
Hej,
Ny här på forumet dock så har jag varit inne på sidan väldigt mycket de senaste åren då mitt klockintresse ökat lavinartat.
Har haft en del klockor så som Oris Artelier, Omega SMP 2265.50, Omega PO 2500 cal, Breitling Seawolf 2 som är sålda och i nuläget har jag en Omega SMP "C".
Kul att vara här:)
Mvh/Sompa
 

Bilagor

  • IMG_0003.JPG
    IMG_0003.JPG
    133.4 KB · Visningar: 42
Senast ändrad:

Mr.Sijak

Breitling
Hej alla klockfans! :pompus:
Tänkte ta en kort intro,,....
Ny på forumet, 36år gammal med ett lagom intresse för klockor.

Mitt egna klockförråd innehåller några godingar från Certina, bl a DS first som favoriter.

Kul att vara här och ta del av alla goda tips, kanske något köp/sälj i framtiden. :)

Min vardagsklocka som följer med överallt, Love It!!!!!!

IMG_4181.jpg
 

oron11

Breitling
Re: ny på forumet, tack för insläppet!
Hej alla, har länge haft ett intresse av klassiska klockor. Detta är de jag har nu.
1. Rolex 1680 som jag köpte ny 1979 och använt sedan dess, gav 3300 kr för den då. Jag har just för andra gången gjort service på den och några slitagedelar byttes. Det har varit en fantastisk klocka. Köpt på ASU Biblioteksgatan i Stockholm.
2. Breitling Colt, den Italienska arméns specialmodell, inköpt 1992 i Sverige
3. Min första märkesklocka, Tissot T12 Navigator Seastar, inköpt 1972 på Linderoths på Hamngatan i Stockholm. Speciell där timvisaren har 24 tim gång. Går bra men kanske behöver lite service. Originallänk.
Börjar nu bli sugen på att skaffa en Omega speedmaster Moonwatch, den har jag alltid sneglat på och gillar nog bäst den med akrylglas och manuell, 42mm. Stilig stor box finns ju också numera.
Tack för mig och ser fram emot en fantastisk källa till kunskap här :)
Klockorna.jpg

Klockorna.jpg
Klockorna.jpg
Klockorna.jpg
 
Senast ändrad:

Revisorn

Breitling
Hej alla!
Ny här på forumet med ett stigande klockintresse, även om jag idag enbart har en Certina DS Podium Titanium som jag fick i 25-års present. Nu är jag på jakt efter en 30-års present till mig själv och har sneglat på Omega Seamaster ref 2254.50 som jag tycker är riktigt snygg och stilren. Har ni några tips hur jag ska gå tillväga för att komma över en sådan? Har letat febrilt på Tradera, Blocket och här på KS senaste tiden utan framgång. Finns det andra sidor som ni kan rekommendera?
 
Hej alla!
Ny här på forumet med ett stigande klockintresse, även om jag idag enbart har en Certina DS Podium Titanium som jag fick i 25-års present. Nu är jag på jakt efter en 30-års present till mig själv och har sneglat på Omega Seamaster ref 2254.50 som jag tycker är riktigt snygg och stilren. Har ni några tips hur jag ska gå tillväga för att komma över en sådan? Har letat febrilt på Tradera, Blocket och här på KS senaste tiden utan framgång. Finns det andra sidor som ni kan rekommendera?
Välkommen. Du kan testa Chrono24.
 

Jonthan

Omega
2-Faktor
Tjena allihopa:)
Har hängt här en del men inte blivit medlem, men tänkte att nu är det dags.
Håller på att spara ihop till min dröm klocka en ny Omega Speedmaster (41.000 kronor :nailbiting: )
Men hälften är redan i hamn :)

Har fem ur sedan innan och min farfars far gamla fickur från 1910

Är 36 år och klock intresset har ökat dom senaste åren
 

Erik83

Cartier
Tja!

34-årig ingenjör, alltid gillat klockor men har inte förrän nu känt att jag har haft råd. Har alltid trott att man måste lägga ut stora pengar för att få kvalitet, så har blivit modeklockor. Tänk om man hade tänkt på att kolla på begagnade klockor tidigare?
För ett tag sen fick jag ta över min morfars fars 50-tals Omega (mer om den i vintage Omega-tråden), vilket ledde mig hit! Det i sin tur ledde till en Seiko Sumo som fick ersätta min Calvin Klein...

Som med det mesta jag tar mig för så suger jag åt mig info som en svamp och snöar in helt! Idag ligger fokus på en clean vintage dykare från typ 70-talet. Imorgon? Vet inte. Drömmen vore nog en gammal Speedmaster runt 1970...
 

ted.ludvig

Breitling
Hej!

Ted heter jag, 37 år bor i Gbg. Första posten, men har läst på forumet under ett par år. Klockintresset började 5-6 år sedan när jag fick dille på en Rolex Gmt Pepsi. Köpte ett par Seikos, Skx033 och Skx031 för att stävja begäret. Till slut bestämde jag mig när rätt klocka dök upp hos DrWatch. Burit Pepsin i princip var dag nu sedan 5 år.

Dock har jag hela tiden varit på jakt efter något att altinera med, köpt en Omega Speedmaster Reduced, som tyvärr mest fått vila. Köpte en Fredrique Constant dressklocka som också fått spindeltråd på sig:)

Köpte en Seiko Sarx033 av en här på forumet i somras, gillar den skarpt men den känns för stor, så är någon intresserad kommer det med största sannolikhet en säljannons framöver.

Har en Seiko Srp777 Turtle, fantastisk klocka, men är också i största laget.

Sista inköpet är en Seiko Sarb033 som får ersätta Sarx:en.

Mvh Ted

Lite bilder..
BCD3B0B6-5ECE-4472-9175-9F218A8B730C.jpeg

4C6BCDB7-1959-45F4-964D-0F439B8ADC4B.jpeg

BAD6D19C-C3EF-4E42-B544-D8EDBAF636A4.jpeg

F45D9D78-0015-4AA7-B156-E80A2C246335.jpeg

33A40265-23FF-4ABF-AFDE-0FE874436ADE.jpeg

A6B28903-7AA3-46F8-B87A-653ED541D3B3.jpeg
 
Hej!

Alexander 30 år gammal här! Har lyssnat på podden länge och gillat den mycket så vill börja bli lite aktiv här! Jag är ganska ny gällande klockor, 2-3 år ungefär som jag burit klocka av intresse. Jag började med en vintage Tissot från 69, PR 516 GL, som jag haft i ca 15 år efter far min. Den är jag mkt nöjd med och kommer lägga en bild på den sen. Skaffade sedan en omega smp som jag dock sålt pga att jag ändå mest körde gamla "Tissan". Eftersom jag gillar det märket har jag även en dressklocka i guld av Tissot, som är lite nyare. Har kompletterat med två andra lite roliga klockor, en Zeno Explorer som är en bra homage till vintage Explorer, och en Squale 1545 som jag kör på Connery-nato eftersom man ju är lättpåverkad av produktplaceringen!

Thats it! Gillar squale och nästa klocka kan bli en annan sådan, men blev lite impad av Eriks guldseiko här uppe i tråden! Snygg klocka!

Drömklockor är vintage Sea Dweller och Cartier Tank. Med de två så klarar man det mesta!

Vänligen,
Alexander
 
Hej!

En färsking till här. Är 37,5 år med accelererande klockintresse sedan ett par år tillbaka. Tänkte inte skriva så mycket mer här och nu om mig själv eller mina klockor, utan återkommer på andra ställen i forumet.

Trevlig helg!

/Martin
 

Fredrik.E

Breitling
Hej alla!

Ny medlem här som har ett litet intresse med klockor och Edc. Har haft lite sämre kvalite på mina klockor då jag jobbar som snickare men har alltid uppskattat en snygg klocka.

Drömmer om en dyrare klocka tills ekonomin tillåter det
 

L.D

Omega
Goddag!

Jag har de senaste veckorna klickat runt anonymt på KS med anledning av kommande köp. Kände nu att det var dags att skapa en användare och därmed presentera mig.

Jag är av den människotyp som jag gissar är överrepresenterad i detta forum. Jag tenderar starkt till att bli intresserad (beroende) av saker och ting här i världen och älskar att läsa på i absurdum (enligt min fru). Sedan ungefär 10 år tillbaka har jag haft en klocka på armen och idag känner jag mig obekväm om jag går hemmifrån utan ett klocka på armen.
Idag använder jag en Suunto Core Alu Deep Black mer eller mindre varje dag. Det är en klocka jag älskar då den klarar allt jag utsätter den för. Då den inte direkt passar för alla tillfällen har jag även en Jaques Lemans Liverpool (1-1471) som en lite mer dressad klocka. Denna har jag för avsikt att hitta en ersättare till. Jag har en Certina DS podium som jag fick som gåva, men tyvärr tilltalar den mig inte. Inga dyrgripar direkt då det ekonomiska spelrummet varit väldigt begränsat. Nu börjar detta ändra på sig och plötsligt blev det mycket roligare att titta på klockor. Så dyker nog upp en post rätt snart där jag hoppas på att få hjälp i mitt kommande köp.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Sorry, jag försöker nå upp till 10 inlägg så att jag kan annonsera ut lite klockor :)
Det är ganska kontraproduktivt sätt att göra det på.
Nya medlemmar som lägger ut annonser kolla så klart upp av de som är intresserade av klockan som läggs ut. Ser de då enbart massa spam och inte något ordentligt innehåll så blir klockan självklart mer svårsåld.
 

J Carl

Omega
Hej

Är ny här, men gillat klockor ett tag. Däremot har jag en begränsad budget ( har hus och familjen tycker inte att en klocka över 10 000 är värt det). Men jag har ändå fått köpa några roliga klockor genom åren.

Äger sedan tidigare en bulova dressklocka med automatur och några "parfym kronografer" ( inköpta innan jag visste bättre ). Finns planer på en omega dressklocka vintage och kanske en Seiko diver.
Uppdatering : Har blivit lite smått kär i Seiko och är numera stolt ägare till både SKX007 och 009.

Hoppas det blir kul här inne med mycket diskussioner:)
 
Senast ändrad:
Topp