• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mateoo

Breitling
Hej.

Har lurkat runt här ett tag på sidan men aldrig skrivit en presentation.
30årig dalmas som bor i Stockholm och gillat klockor ända sedan jag fick min första casio klocka av morfar när jag var 10 år gammal, Clas Olsson klocka :)
Favoritmärke är Tudor, men finns förstås mycket där ute man skulle vilja känna och klämma på.
Har hunnit gjort någon affär under åren man vart medlem.
Mvh.
 

Filip_R98

Breitling
Hej,

Jag har läst till och från på forumet som icke-medlem under 3 års tid. Men för cirka 1 år sedan besluta jag mig för att bli medlem.
Mitt klockintresse har gått upp och ner genom åren, till en början tyckte jag enbart det var en snygg mode-attiralj och fokuserade enbart på estetiken. Men nu på senare dagar har jag blivit allt mer intresserad av allt från historian bakom själva klockan men såklart även urverket. Sedan Augusti jobbar jag vilket innebär att ekonomi tilåter mer än innan. Jag har äntligen bestämt mig för att införskaffa min första "riktiga" klocka.

Så sitter du på en Speedmaster reduced får du gärna höra av dig!
Bästa hälsningar, Filip
 

Filip_R98

Breitling
Hej!

Ted heter jag, 37 år bor i Gbg. Första posten, men har läst på forumet under ett par år. Klockintresset började 5-6 år sedan när jag fick dille på en Rolex Gmt Pepsi. Köpte ett par Seikos, Skx033 och Skx031 för att stävja begäret. Till slut bestämde jag mig när rätt klocka dök upp hos DrWatch. Burit Pepsin i princip var dag nu sedan 5 år.

Dock har jag hela tiden varit på jakt efter något att altinera med, köpt en Omega Speedmaster Reduced, som tyvärr mest fått vila. Köpte en Fredrique Constant dressklocka som också fått spindeltråd på sig:)

Köpte en Seiko Sarx033 av en här på forumet i somras, gillar den skarpt men den känns för stor, så är någon intresserad kommer det med största sannolikhet en säljannons framöver.

Har en Seiko Srp777 Turtle, fantastisk klocka, men är också i största laget.

Sista inköpet är en Seiko Sarb033 som får ersätta Sarx:en.

Mvh Ted

Lite bilder..
BCD3B0B6-5ECE-4472-9175-9F218A8B730C.jpeg

4C6BCDB7-1959-45F4-964D-0F439B8ADC4B.jpeg

BAD6D19C-C3EF-4E42-B544-D8EDBAF636A4.jpeg

F45D9D78-0015-4AA7-B156-E80A2C246335.jpeg

33A40265-23FF-4ABF-AFDE-0FE874436ADE.jpeg

A6B28903-7AA3-46F8-B87A-653ED541D3B3.jpeg
Hej Ted,

Jag läste att din fina Speedmaster Reduced mest fått vila. Är den möjligen till salu till rätt pris?
// Filip
 

Axelander

Breitling
Hej KS!
Jag har länge hängt här anonymt länge nog. Jag har inte varit en "aktiv" klockssamlare mer än något år men haft mitt klockintresse sedan tidiga tonåren.
tänkte inte rada upp alla skitklockor jag har men de som får absolut mest handledstid nuförtiden är mina beaters: en SKX007j och en G-Shock GB-5600b-1jf
Mest tid får dock min Speedy Pro som nu sitter på ett hemmasnickrat läderband.
Tack för ett Fint forum och jag hoppas bli en mer aktiv och bidragande medlem fr.o.m. nu! :)
 

Jolly526

Breitling
Hej, Joel här!

Ganska ny i klockträsket. Fick upp ögonen för horologi bara för 2 år sedan men har fastnat hårt för denna hobby!
Jag har en förkärlek för Glycine men har lite blandat :)
Verkar vara ett trevligt forum så man kommer garanterat stortrivas!
Bifogar lite bilder på mina Glycine och en Alpinist! Finns fler men får ta lite bilder först!

//Joel
IMG_20170729_001104_993.jpg
IMG_20170729_003024_756.jpg
IMG_20170731_143856_943.jpg
 
Senast ändrad:

UrLedÄrTiden

Breitling
Det här verkar vara ett riktigt trevligt forum! Mitt intresse för armbandsur dog någon gång när jag gick ut gymnasiet för trettio år sedan. Ett nyvaknat intresse bottnar i tekniknyfikenhet, urmakarutbildade arbetskamrater samt ett behov av snygg accessoar till min nya Oscar Jacobssonsvid. Resultatet blev en fin Citizen från tidigt 70-tal med en blankblå urtavla. Google sniffade upp mitt klocksökande och det ploppar upp annonser på stilrena 24-timmarsur med en visare. Mitt designintresse vädrar samtidigt som överjaget anar en avgrund. Försent. Klocka två; en Sturmanskie/Gagarin-knock off. Ursäkten blev att kritstreckskostymen kräva denna konversationspjäs.

Jag är förtjust i ren, enkel design, Less is moore. Kronografer är plottriga och svårlästa. Teknikuveckling är kul, så om jag har nåt mål är det en helt manuell, en automat, en tidig Quartz samt en Seiko Kinetic. Och en gammal ryss kanske.

Klocka tre just beställd En Orient med vit vågig pärlemorurtavla... Jag är på väg ner i djupet...
 

L.R.Dahl

Omega
Hej KS!
Blev medlem på forumet för någon månad sedan utan att hittills taget steget att posta och vara en aktiv medlem. I och med min första "riktiga" klocka som precis införskaffades (oris aquis date), kändes det rätt att äntligen bli en värdig medlem. På forumet i sin helhet är jag väldigt färsk och det var min fars arbetskollega vars egna intresse för klockor är stort, som tipsade mig om hemsidan och som faktiskt hjälpte mig ta kontakt med säljaren av min oris som även han är en medlem på forumet. Återkommer med recension om säljaren...
Mitt intresse för klockor har väl funnits i många år (trots det att jag bara är sjutton i stundande ögonblick) och med en icke existerande ekonomi så har samlingen blivit lika så.

Har verkligen snöat in på horologi och ser fram emot många år framöver med häpnadsväckande urverk. Enligt mig har alla klockor en charm i sig själv men några av mina mer favoriserade modeller är oris caliber 645, seiko skx, seiko titanium samurai och omega seamaster planet ocean.
 
Hej!

Ted heter jag, 37 år bor i Gbg. Första posten, men har läst på forumet under ett par år. Klockintresset började 5-6 år sedan när jag fick dille på en Rolex Gmt Pepsi. Köpte ett par Seikos, Skx033 och Skx031 för att stävja begäret. Till slut bestämde jag mig när rätt klocka dök upp hos DrWatch. Burit Pepsin i princip var dag nu sedan 5 år.

Dock har jag hela tiden varit på jakt efter något att altinera med, köpt en Omega Speedmaster Reduced, som tyvärr mest fått vila. Köpte en Fredrique Constant dressklocka som också fått spindeltråd på sig:)

Köpte en Seiko Sarx033 av en här på forumet i somras, gillar den skarpt men den känns för stor, så är någon intresserad kommer det med största sannolikhet en säljannons framöver.

Har en Seiko Srp777 Turtle, fantastisk klocka, men är också i största laget.

Sista inköpet är en Seiko Sarb033 som får ersätta Sarx:en.

Mvh Ted

Lite bilder..
BCD3B0B6-5ECE-4472-9175-9F218A8B730C.jpeg

4C6BCDB7-1959-45F4-964D-0F439B8ADC4B.jpeg

BAD6D19C-C3EF-4E42-B544-D8EDBAF636A4.jpeg

F45D9D78-0015-4AA7-B156-E80A2C246335.jpeg

33A40265-23FF-4ABF-AFDE-0FE874436ADE.jpeg

A6B28903-7AA3-46F8-B87A-653ED541D3B3.jpeg

Läcker samling!
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej,
Jag är en helt nybliven klocksamlare och tycker att det är riktigt kul!

Har några fina klockor redan men på önskelistan står ngn Panerai samt en Breitling Transocean 1461. Och kanske den nya Daytonan i stål. Och och och...
 
Senast ändrad:
Hej,
Jag är en helt nybliven klocksamlare och tycker att det är riktigt kul!


Mina klockor hittills är:

Rolex Explorer II med vit urtavla från 2007.
Rolex Daytona 116503 guld/stål med blå urtavla. 2017
Rolex GMT Master II 116710BLNR Batman. 2017
Cartier Santos 100XL, Stål med svart gummiarmband och gummibezel. Från 2009 men i nyskick.
Cartier Santos 2961 i guld/stål. Denna är från runt 1984.
Tag Heuer Carrera Calibre 16, CV201AJ.BA0727, 2017

På önskelistan står ngn Panerai samt en Breitling Transocean 1461. Och kanske den nya Daytonan i stål.

Hyfsad samling för att vara en helt nybliven klocksamlare :)
 

Topolino

Breitling
Tänkte ta och presentera mig själv lite kort, som helt ny på forumet. Säger väl sig självt, när man skriver i den här tråden. Nåja. Jag är 28 år och har ett relativt nytt klockintresse, som tidigare enbart sträckt sig till klockan som accessoar, så har en del "modeklockor" under bältet. Lika bra att dra fram skeletten ur garderoben direkt, eller hur? Framför allt har det blivit en förkärlek för nyare Triwa. Det har dock stannat av. För med tiden (pun intended) har även ett lite bredare intresse utvecklats, varpå jag ramlade över detta fantastiska forum.

Jag hade tänkt kickstarta mitt nyvunna intresse med en Rolex Submariner (ref: 114060-0002). Men efter att ha rådgjort med en vän, och fått en liten lektion, samt ha läst här så har jag tagit hans råd att nära intresset sakta men säkert och inte kasta sig huvudstupa rakt in i det. Dessutom hade nämnda pärla kanske inte riktigt gått hem i min umgängeskrets.

Jag följde ytterligare ett råd och inledde sakta men säkert, så i denna presentation tänkte jag visa vad jag inledde det hela med och vad jag senare tänker mig komma skall.

IMG_8361.JPG IMG_8362.JPG IMG_8366.JPG IMG_8371.JPG IMG_8378.JPG

Inte "roligare" än en Seiko SKX, men det gäller att börja i rätt ände och suga lite på karamellen. Jag kommer sannolikt att framgent byta armband till ett super oyster, eller super jubilee, samt skaffa ett svart i skinn.
Nu börjar resan!

Vad jag tänker mig härnäst? Jag är sugen på antingen en Longines HydroConquest Automatic (L3.742.4.96.6), eller en Longines Conquest (L3.776.4.99.6). Har även tjuvikat på en Seiko Premier (SNP127P1). Den sistnämnda faller dock lite på att jag främst är ute efter automatverk, men ni är hemskt välkomna att få mig på andra tankar. Jag är inte intresserad av klockan som statussymbol, utan estetiken, kvaliteten och känslan när den sitter på handleden. Det känns som att jag hamnat på rätt plats här.

Tips mottages tacksamt på klockor i ungefär samma prissegment som de tre nämnda. Eller ska man satsa på två stycken, för runt 5000 kr i stället för en på runt 10k? Och i sådana fall vilka? Jag vet att ni är de absolut bästa guiderna när det kommer till att orientera i den här vackra djungeln.

Inget att skämmas för. Det är resan efter en ny klocka och längtan som är det värdefulla. När man sedan köpt något är det mindre kul.
 

Wadman

Breitling
Hej klockfantaster.

Har svängt runt en del på forumet utan att regga mig under något år men tog nu tag i det. Har ett intresse i klockor men har väl lagt mer tid än pengar på klockor än så länge. Lycklig ägare till en skx007k1 och en Timex Explorer Chronograph . Mycket nöjd med dessa pga bang/buck men känner även ett sug att gå vidare. Seiko har flera klockor jag ser som potentiella ”offer” men gillar även instegs/budgetklockor som Tissot och Tag Heuer. Drömmer gör jag om IWC
 

Aegis

Breitling
Hejsan ännu en gröning här!

Har alltid haft ett intresse för "snygg ingenjörskonst", däribland klockor, men de senaste året har det verkligen blommat ut i riktigt klocknörderi. Bland annat har en vän med imponerande klocksamling fått upp mina ögon och det har inte längre varit så avlägset.
Har hitintills ägt ett par mindre imponerande modeklockor, men har nu gjort slag i saken efter lång överläggning och bestämt mig för att införskaffa det mest förnuftiga instegsalternativet...
I detta nu inväntar jag leveransen av en SARB033 från Japan, + Bergeon 6767-S och två Hirsch-band i guldbrunt respektive mörkgrönt läder (Denver/Kansas). :D
På önskelistan finns bland andra Junghans Max Bill, Sinn 104 St Sa I, Oris sixtry-five (40mm) och längre i framtiden en Grand Seiko.

Ser fram emot intressanta diskussioner och att få ta del av er samlade kunskap. :)
 

erikjohan

Breitling
Hej,
Jag heter Erik och har alltid gillat men sen tre-fyra år tillbaka varit helt galen i klockor. Smugit runt på diverse olika forum ett par år men kände nu att det var dags att presentera mig... Har snöat in ordentligt på omega vintage klockor från 50-60 talet och gärna med renoveringsbehov... Så det har blivit ett gäng under de senaste åren. Dock inte haft tid att sitta ner än då jag fått barn och flyttat till hus som jag totalrenoverat. Men huset börjar sakta men säkert bli klart och självklart har jag byggt ett klockrum åt mig själv... :) Så snart hoppas jag kunna sätta igång och pilla. Och då är det väldigt bra att ha hela detta forumets kunskap att tillfråga!
Klocksamlingen än så länge är:
Sekio - skx007
Tag Heuer - Carrera calibre 1887 automatic chronograph
Omega - planet ocean
Omega - seamaster 30
Omega - seamaster automatic
Omega - geneve
Omega - geneve automatic
Omega - Constellation
Omega - Ranchero
Omega - Speedmaster ref 3572 som ska dyka upp vilken dag som helst :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej,
Jag heter Erik och har alltid gillat men sen tre-fyra år tillbaka varit helt galen i klockor. Smugit runt på diverse olika forum ett par år men kände nu att det var dags att presentera mig... Har snöat in ordentligt på omega vintage klockor från 50-60 talet och gärna med renoveringsbehov... Så det har blivit ett gäng under de senaste åren. Dock inte haft tid att sitta ner än då jag fått barn och flyttat till hus som jag totalrenoverat. Men huset börjar sakta men säkert bli klart och självklart har jag byggt ett klockrum åt mig själv... :) Så snart hoppas jag kunna sätta igång och pilla. Och då är det väldigt bra att ha hela detta forumets kunskap att tillfråga!
Klocksamlingen än så länge är:
Sekio - skx007
Tag Heuer - Carrera calibre 1887 automatic chronograph
Omega - planet ocean
Omega - seamaster 30
Omega - seamaster automatic
Omega - geneve
Omega - geneve automatic
Omega - Constellation
Omega - Ranchero
Omega - Speedmaster ref 3572 som ska dyka upp vilken dag som helst :)
Grymt! välkommen hit.
 

Anders_s

Breitling
IMG_3216.JPG
Dagens nyaste på forumet.
Finns till vardags i strax utanför Östersund. Ett klockintresse som kanske började ca 1994 under FN tjänstgöring i Bosnien. Det fanns nått som kallades Pinkey kit som bestod av ett par RayBan en Buck fällkniv och en rejäl blaffa till dykarur. Det var allt från relativt enkla asiatiska varianter till dyra Omega varianter. Själv hade jag en beg Lagonda som jag fått överta från styvfar. Den finns fortfarande kvar om än i slitet skick. Min Certina Ds som jag köpte under tjänstgöring i Kosovo 1999 dog häromdan trots en helrenovering 2010 och det finns tydligen inte reservdelar längre. Så nu har behovet uppstått igen och då hittade jag hit i jakt på kunskap och ev en ny klocka.
 

se&sohn

Breitling
Tjena!

Är ny på forumet här så tänkte presentera mig själv lite snabbt!
Jag är en 18-årig student med ett relativt ungt intresse för vintage-klockor. Har tidigare tyckt om klockor men det var tidigare i år när jag valde att spendera pengarna jag tjänade ihop genom mitt UF-företag på en klocka som jag fick upp ögonen för vintage. Startskottet blev alltså en vacker Omega Seamaster från 1967 med ett nytt mockaband. Utöver det består min samling utav en ärvd Tag Heuer Kirium från tidigt 00-tal och en GUB Glashütte från 60-talet som jag fyndade på en marknad i Berlin i somras. Har även haft en Certina från 90-talet och en (i min åsikt väldigt vacker) Sicura Diver från 70-talet, som båda två dog alldeles för snabbt och visat mig vikten av kvalité, och inte bara estetik. Ser fram emot att lära mig mer om alla möjliga olika klockor och klockmärken, samt att sakta men säkert (beroende på hur studentbudgeten tillåter) utöka min samling.

Ha en fortsatt trevlig dag!
 

Bilagor

  • IMG_2842.JPG
    IMG_2842.JPG
    74.3 KB · Visningar: 36
  • IMG_2776.JPG
    IMG_2776.JPG
    87.3 KB · Visningar: 33
  • IMG_3102.JPG
    IMG_3102.JPG
    143.9 KB · Visningar: 34
  • Like
Reactions: PJW

PJW

Audemars
2-Faktor
Tjena!

Är ny på forumet här så tänkte presentera mig själv lite snabbt!
Jag är en 18-årig student med ett relativt ungt intresse för vintage-klockor. Har tidigare tyckt om klockor men det var tidigare i år när jag valde att spendera pengarna jag tjänade ihop genom mitt UF-företag på en klocka som jag fick upp ögonen för vintage. Startskottet blev alltså en vacker Omega Seamaster från 1967 med ett nytt mockaband. Utöver det består min samling utav en ärvd Tag Heuer Kirium från tidigt 00-tal och en GUB Glashütte från 60-talet som jag fyndade på en marknad i Berlin i somras. Har även haft en Certina från 90-talet och en (i min åsikt väldigt vacker) Sicura Diver från 70-talet, som båda två dog alldeles för snabbt och visat mig vikten av kvalité, och inte bara estetik. Ser fram emot att lära mig mer om alla möjliga olika klockor och klockmärken, samt att sakta men säkert (beroende på hur studentbudgeten tillåter) utöka min samling.

Ha en fortsatt trevlig dag!
Välkommen!
 

Stofil

Breitling
God middag! Tänkte att debuten på forumet väl passar bra i denna tråd. Lagom tjock man i sina bästa år (32) som senaste tiden har fått ett eskalerande intresse för mekaniska armbandsur. Det hela började egentligen 2011 när steget att införskaffa ett lite bättre armbandsur togs. Innan dess hade diverse budgetvarianter avverkats (bl.a. barndomsfavoriten Gul ;)), men då landade det i en Oris TT1 (7533P). En klocka som med åren och i princip daglig användning blev en grisig beater. Står beredd att ge den en lite uppfräschning och eventuellt en service, beroende på kostnad. Sedan ett par månader tillbaka finns dock ytterligare en Oris i samlingen, en Aquis Small second date. En rejäl rackare, men jag gillar stållänk och lite tyngd runt handleden. Några klockor jag har fastnat för och som eventuellt kommer att införskaffas så småningom är Speedmaster Tintin, Rolex 16760 och Seiko Alpinist. Återstår att se hur resan fortsätter :) På återseende!
 

Monk

Panerai
2-Faktor
God middag! Tänkte att debuten på forumet väl passar bra i denna tråd. Lagom tjock man i sina bästa år (32) som senaste tiden har fått ett eskalerande intresse för mekaniska armbandsur. Det hela började egentligen 2011 när steget att införskaffa ett lite bättre armbandsur togs. Innan dess hade diverse budgetvarianter avverkats (bl.a. barndomsfavoriten Gul ;)), men då landade det i en Oris TT1 (7533P). En klocka som med åren och i princip daglig användning blev en grisig beater. Står beredd att ge den en lite uppfräschning och eventuellt en service, beroende på kostnad. Sedan ett par månader tillbaka finns dock ytterligare en Oris i samlingen, en Aquis Small second date. En rejäl rackare, men jag gillar stållänk och lite tyngd runt handleden. Några klockor jag har fastnat för och som eventuellt kommer att införskaffas så småningom är Speedmaster Tintin, Rolex 16760 och Seiko Alpinist. Återstår att se hur resan fortsätter :) På återseende!

Välkommen. Trevligt med Oris.
 

danielakerlund

Breitling
Tjenare alla entusiaster,
Daniel heter jag och är ny här på forumet och poddlyssnare. Hade ett starkt "mainstream" Omega-intresse för sisådär 12 år sedan, dock inte plånboken. Köpte i alla fall standard 1a klockan, en Seamaster med Quartz-ur, blå, you know. Stod länge med en Alaska Projekt i handen och övervägde en riktigt skurkig avbetalningsplan, men fegade ur...något jag ångrar bitter idag.
I nuläget har jag bara en klocka. En Vacheron Constantin Overseas i stål från 2013. Tycker den är grymt fin och är på alla sätt nöjd med den. FAST, ha-begäret är ju konstant. Försöker komma fram till hur jag ska approacha mitt förhållande till klockor. Om jag ska försöka bygga upp en liten samling "billigare"-klockor eller om man ska försöka sälja och hela tiden gå för fläskigare modeller. Har precis bara skrapat på ytan än så länge men min blick hamnar lätt åt Patek-hållet eller Jaeger-lecoultre...Tycker också att det är lite roligt att ha något som inte precis alla vet vad det är, så nu försöker jag läsa in mig på Lange & Söhne som verkar ha roliga modeller.

Allt gott, Daniel.
 

dajen

Cartier
Tja!
Har äntligen blivit medlem här efter ett par år. Fabbe heter jag och är en ung man på 25 somrar som är från den norra delen av Stockholm. Jag har sedan 15 års ålder varit väldigt intresserad utav klockor då jag har en äldre bror som också har ett stort klockintresse. Så jag hängde på det tåget helt enkelt. På dagarna så studerar jag heltid till mäklare och arbetar också heltid på en mäklarfirma. När jag var 22 år gammal så införskaffade jag min första rolex och sedan dess så har jag haft några olika klockor.

Rolex Datejust 16220
Rolex Submariner 16630
Rolex Milgauss 116400GV
Och sist men inte minst dagens klocka: Rolex Datejus II 116333 med Wimbledon tavla

Jag har funderat lite på att skaffa en lite äldre day-date som nästa klocka och är glad över att jag blivit medlem här så att jag kan bolla sådana köp och funderingar med er som är specialister på klockor.

:)
 

Winga

Omega
Hej!
”Du behöver en hobby” sa en god vän till mig när jag jobbade för mycket. Jag skaffade ingen hobby, det var hobbyn som tog tag i mig. Det är kanske genetiskt. Har urmakare i släkten :)
Jag heter Frida och närmar mig 40. Klockor och kaffe står högt i kurs. Vintageklockor intresserar mig mest just nu. Det lite udda är roligt. Finns mycket fint. Tycker också om att känna till historien bakom det jag äger.
Jag har i åratal varit utan klocka eftersom de jag vill ha är bortom vad en överarbetad, underbetald småbarnsmorsa har råd med (Tudor, Rolex, Tag Heuer, Longines...) Och lite bortom vad maken tycker är rimliga utlägg ;)
Men nu har morfars gamla Omega Seamaster från 50-talet (tror jag) fått nytt liv. Och med den har följt ett par andra vintageklockor som är inte är så exklusiva men riktigt roliga, bl.a. indiska HMT.
Har läst på forumet ett par år och tycker om tonen. Informativt, uppmuntrande och med utgångspunkt i att alla här verkligen gillar klockor. Inget snorkigt tjafs. Ser fram mot att bidra, eller åtminstone ställa högvis med frågor.
96015AFD-92BF-495B-AE74-F1F155511FEB.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hej!
”Du behöver en hobby” sa en god vän till mig när jag jobbade för mycket. Jag skaffade ingen hobby, det var hobbyn som tog tag i mig. Det är kanske genetiskt. Har urmakare i släkten :)
Jag heter Frida och närmar mig 40. Klockor och kaffe står högt i kurs. Vintageklockor intresserar mig mest just nu. Det lite udda är roligt. Finns mycket fint. Tycker också om att känna till historien bakom det jag äger.
Jag har i åratal varit utan klocka eftersom de jag vill ha är bortom vad en överarbetad, underbetald småbarnsmorsa har råd med (Tudor, Rolex, Tag Heuer, Longines...) Och lite bortom vad maken tycker är rimliga utlägg ;)
Men nu har morfars gamla Omega Seamaster från 50-talet (tror jag) fått nytt liv. Och med den har följt ett par andra vintageklockor som är inte är så exklusiva men riktigt roliga, bl.a. indiska HMT.
Har läst på forumet ett par år och tycker om tonen. Informativt, uppmuntrande och med utgångspunkt i att alla här verkligen gillar klockor. Inget snorkigt tjafs. Ser fram mot att bidra, eller åtminstone ställa högvis med frågor.
96015AFD-92BF-495B-AE74-F1F155511FEB.jpeg

Hej och varm välkommen till KLOCKSNACK!

Hehe...kul och trevlig presentation @Winga :), och kul att du bär omkring på din morfars gamla omega, finns inte mycket som slår en klocka som går igen i släkten! Affektions värde är underskattat kan jag tycka när det kommer till saker som nära släktingar, familjemedlemmar har haft i sin ägo!

Tror säkert att du kommer att bidra med än hel del, behövs lite mer tjejer på detta forum, och som sagt, det finns inga dumma frågor bara dumma svar, så våga fråga på du Frida!

Ska skicka med dig ett gått råd, vad du än gör, köp ingen Rolex, för gör du det, så vill du bara ha en till, och ännu en till, och ännu en till :p!

Mvh // Affe
 
Topp