Hej,
jag är helt ny på detta forum men har följt det som åskådare ett tag plus några andra. Kände att det var dags att joina forumet framförallt nu när jag tänkte ta mitt intresse lite längre.
Har haft intresse inom klockor så länge jag kan minnas(36 år gammal idag) och min farfars far och farfar var urmakare med egen verksamhet i Slovenien under hela deras livstid. Intresset finns även hos min far som bedriver någon form av egen verkstad i sitt hem
Allt som behöver lagas och kräver någon form av koncentration och finkänslighet går han igång på. Jag gissar att mitt intresse kommer från den sidan av familjen(no shit Sherlock). Det är dock aldrig något jag arbetat med själv men det är något med klockor som fascinerar mig.
De märken och modeller jag brinner lite extra för är Seiko, Oris och Casio G-Shock. Självklart är Rolex och Omega med där i visionen men de märkena är väl lite av en självklarhet egentligen om vi ser till historia, kult och image.
Själv äger jag idag en Seiko SKX007J, Casio Collection (A164WA-1VES) samt en Emporio Armani AR0553. Den sistnämnda vill inte fungera idag och det är där mitt nästa steg kommer. Skulle vilja investera i ett bra urmakarset där alla verktyg och tillbehör finns för att byta batteri, korta/förlänga länk, mm. Finns mycket varianter där ute men mycket verkar vara skräp kvalitetsmässigt och jag vill inte arbeta med min och andras klockar med verktyg som kanske skadar mer än de reparerar
Har ni tips på något så tackar jag för det.
Mvh Pierre