• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jodan75

Omega
2-Faktor
Hej Johan här! Dags för en kort presentation känner jag.
Haft ett klockintresse de senaste 20 åren och har ägt mestadels Omega och Tag Heur. Just nu har jag två Omega Seamaster och en Tag Heur Carrera. Lite sugen på att skaffa en Sjöö Sandström men ingen stress med det just nu.

Trevlig kväll!
//Johan
 

Fredrikte

Breitling
Tjena.
Jag har haft ett konto några månader men har hittills mest kikat på köp och sälj. Trevligt, men jag har den senaste tiden tryckt allt oftare på diskussion och även postat någon bild.
Mitt klockintresse startade runt 2011 då en kollega tjatade om mekaniska klockor på vareviga fikarast. Till slut gav jag upp och 2012 handlade jag en månklocka.
Under hösten 2017 handlade jag en gmt master här på forumet.
Jag drömmer om en "varje dag"-klocka i form av en 214270 eller en pam 392.
Tack för ett trevligt forum!
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Hej,
Jag varit på forumet ett tag och läst intressanta inlägg.
Själv har jag stort klockintresse och brinner framförallt för ”toolwatches” som divers och flygkronografer.
Har även en GS som jag uppskattar mycket.
Alltid på jakt efter nya klockor och nu skulle jag gärna äga en Tudor Ranger i gott skick..
 

Hamburg

Breitling
Re: Ny på forum

Hej alla glada klockentisuaster

Tänkte jag skulle presentera mig lite kort och på så vis få vara med i lotteriet som utlysts till den 15/9. Detta kanske är den mest intressanta eller informativa posten men men ... here it goes.

Jag heter Fredrik och har rätt nyligen insett att det här med klockor är riktigt intressant. Jag träffar en hel del människor i mitt jobb och började för en tid sedan se att många av dessa bar klockor av exklusivare slag. Det gjorde att jag lite smått började kika runt på olika siter för att se vad som fanns tillgängligt eftersom jag inte ville vara sämre. Tyvärr har jag insett att min ekonomi inte riktigt tillåter en investering av detta slag .... eller ja varför försköna sanningen. Det är helt enkelt så att jag har en motpol därhemma som anser att våra pengar ska gå till annat än klockor.

Hur som helst har jag en kollega som sysslat med detta länge och som rekommenderade TTT. Där registrerade jag mig och fastnade. Det har inte gått många dagar sedan dess som jag inte varit inne för att försöka fynda någon godbit. Tyvärr är min beslutsvånda alldeles för lång vilket gör att jag ofta missar tillfällen där jag i efterhand insett att den ville jag ju ha! Samma kollega har även lurat mig till denna site.

Till mina klockor. Jag har alltid tidigare burit quartz-klockor men ville nu prova en automat. Därför började mycket försiktigt med en klocka som får många av er att känna avsmak men det får stå för er. Jag inledde alltså med en homage! Jag tycker den är snygg och när jag har både ekonomi och fru som tillåter köper jag mostvarande Explorer....



Klocka nummer två. Då jag finner det barnsligt roligt att beställa billiga saker på ebay var det naturligtvis där jag fann nästa klocka. Ett udda märke men eftersom det var sommar och jag tycket grönt passade så föll jag direkt för denna skapelse. En Detomaso San Remo. En redig dykare på 42mm. Riktigt trevligt siliconarmband.



Mitt senaste inköp är troligen något som får er att i alla fall nicka lite gillande över min lågbudgetsamling. Jag kunde helt enkelt inte låta bli när LilleJohn annonserade ut sina moddade Seikos. En FiftyFive Fathoms.



Nästa klocka blir troligen en Oris TT1 Diver. Det har varit snubblande nära men tyvärr har det inte blivit verklighet.

Tack för ordet...
 

Hamburg

Breitling
Re: Ny på forum

Hej alla glada klockentisuaster

Tänkte jag skulle presentera mig lite kort och på så vis få vara med i lotteriet som utlysts till den 15/9. Detta kanske är den mest intressanta eller informativa posten men men ... here it goes.

Jag heter Fredrik och har rätt nyligen insett att det här med klockor är riktigt intressant. Jag träffar en hel del människor i mitt jobb och började för en tid sedan se att många av dessa bar klockor av exklusivare slag. Det gjorde att jag lite smått började kika runt på olika siter för att se vad som fanns tillgängligt eftersom jag inte ville vara sämre. Tyvärr har jag insett att min ekonomi inte riktigt tillåter en investering av detta slag .... eller ja varför försköna sanningen. Det är helt enkelt så att jag har en motpol därhemma som anser att våra pengar ska gå till annat än klockor.

Hur som helst har jag en kollega som sysslat med detta länge och som rekommenderade TTT. Där registrerade jag mig och fastnade. Det har inte gått många dagar sedan dess som jag inte varit inne för att försöka fynda någon godbit. Tyvärr är min beslutsvånda alldeles för lång vilket gör att jag ofta missar tillfällen där jag i efterhand insett att den ville jag ju ha! Samma kollega har även lurat mig till denna site.

Till mina klockor. Jag har alltid tidigare burit quartz-klockor men ville nu prova en automat. Därför började mycket försiktigt med en klocka som får många av er att känna avsmak men det får stå för er. Jag inledde alltså med en homage! Jag tycker den är snygg och när jag har både ekonomi och fru som tillåter köper jag mostvarande Explorer....



Klocka nummer två. Då jag finner det barnsligt roligt att beställa billiga saker på ebay var det naturligtvis där jag fann nästa klocka. Ett udda märke men eftersom det var sommar och jag tycket grönt passade så föll jag direkt för denna skapelse. En Detomaso San Remo. En redig dykare på 42mm. Riktigt trevligt siliconarmband.



Mitt senaste inköp är troligen något som får er att i alla fall nicka lite gillande över min lågbudgetsamling. Jag kunde helt enkelt inte låta bli när LilleJohn annonserade ut sina moddade Seikos. En FiftyFive Fathoms.



Nästa klocka blir troligen en Oris TT1 Diver. Det har varit snubblande nära men tyvärr har det inte blivit verklighet.

Tack för ordet...
 

Hamburg

Breitling
Tycker du skall ta en titt på Steinhart , snygga klockor med otrolig bra kvalitet min Ocean One titan 500 med ETA 2892-A2 har en max avvikelse +4 sec/dygn.
pris ca Kr. 6200.-inkl.frakt från Steinhart i Tyskland.
 
Hej,

har scrollat flitigt igenom forumet under cirka ett års tid men skapade nyligen ett konto. Har en nyfunnen kärlek i Seiko men har haft en del olika märken genom åren. Bifogar en bild på några som låg nära till hands, har bla. en sub, datejust, en gammal seamaster mm.

Är just nu inne och läser mycket om polering efter diverse fynd av gamla klockor från bukten. Talar om väldigt repiga glas/länkar av billigare sort och inte nån polering av eftertraktad patina..

Ser fram emot att bredda min Seikosamling och kunskap om dessa fantastiska klockor!
 

Stenmark

Breitling
Hej,
Jag hittade detta forum under hösten men klockintresset har funnits länge. Jag har sedan tidigare en Omega Constellation från ~1970 i guld vilket är ett arv från min morfar. Jag fyller snart 30 år och tanken är att jag då ska köpa min första riktiga klocka som ska vara en "keeper" och förhoppningsvis föras vidare till nästa generation. Jag är inne på en dykare och det kommer troligtvis sluta med en Omega men har även sneglat på bl.a. Tudor.

Tack för ett trevligt forum!
 
Senast ändrad:

alenat

Breitling
Tjena,
Spännande att ha hittat ett forum för klockintresserade. Bestämde mig främst för att joina när jag insett att jag vill byta upp mig från min Daytona 116520 till en Daytona Everose 116515LN, tankar kring det? Smart / dumt osv? Har också en Omega Seamaster Professional från 2000 som jag nästan aldrig använder:)
Tack för ett grymt forum!
 

Bobbek

Breitling
Hej allesammans!

Jag är helt ny på klocksnack. Jag har länge varit intresserad av klockor men har aldrig kommit mig för att köpa någon ”riktig” klocka som kan vara en trotjänare i längden.

Det behövdes inte många minuter här på sidan innan jag både insåg att jag borde ha gått med långt tidigare samt att en klocka förmodligen inte kommer räcka xD Finns alldeles för många fina klockor. Jag uppskattar alla inlägg där ni delar med er av era omdömen och bilder.

Just nu är jag inställd på en Longines HC 41mm med svart urtavla som första köp. Har läst många lovord om den som en instegsklocka. Drömmklockan är en Rolex gmt blå/svart. Men fram tills den dagen så ser jag fram emot många intressanta klockinlägg här på sidan.

Tack för ett härligt och bra forum!
 
Senast ändrad:

gaia

Breitling
Hej,

Helt ny här. Har drömt om en Rolex two-tone datejust med jubileelänk och fluted bezel i minst 6 år. Köpte nyligen en helt ny sådan klocka, med "vanlig" urtavla (drömmen är såklart en med diamanturtavla men det får vänta, klockan är sablans dyr redan som den är....).

Kan ingenting om klockor och valde denna enbart pga utseendet. Men detta verkar vara ett trevligt forum med trevlig ton mot andra forummedlemmar (tillskillnad från andra forum) så jag kanske kan lära mig ett och annat :) Hoppas däremot på att jag inte blir beroende och måste köpa fler klockor för det måste jag vänta med i några år nu ;)
 
Tjena Klocksnack!

Har varit medlem i några månader men känner det är dags att bidra med något här till forumet!
Letar ständigt efter nya objekt och hoppas på att få göra många bra klockaffärer här ;)
Bjuder på mina två nuvarande pjäser!

Lamberti Orologiai Chronodromo (finns endast en med denna urtavla)
20171214_131727.jpg


Orient mako II
20171210_231622.jpg
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej allesammans!

Jag är helt ny på klocksnack. Jag har länge varit intresserad av klockor men har aldrig kommit mig för att köpa någon ”riktig” klocka som kan vara en trotjänare i längden.

Det behövdes inte många minuter här på sidan innan jag både insåg att jag borde ha gått med långt tidigare samt att en klocka förmodligen inte kommer räcka xD Finns alldeles för många fina klockor. Jag uppskattar alla inlägg där ni delar med er av era omdömen och bilder.

Just nu är jag inställd på en Longines HC 41mm med svart urtavla som första köp. Har läst många lovord om den som en instegsklocka. Drömmklockan är en Rolex gmt blå/svart. Men fram tills den dagen så ser jag fram emot många intressanta klockinlägg här på sidan.

Tack för ett härligt och bra forum!
Välkommen! Ett tips är att försöka bidra med annat än hejarop. Nya medlemmar med såna inlägg som du bjuder på ses allmänt som fiskande efter tillgång till K&S och @daviden brukar vara ganska snabb på att inte räkna såna inlägg.
Screenshot_20180103-200140.jpg
 

willybink

Breitling
Tja! William heter jag och jag har precis blivit medlem på forumet tack vare en kompis som gick med för några veckor sen!

Jag har alltid varit lite intresserad i klockor men nu har jag bestämt mig att det är nog tid att jag börjar en kollektion. Min drömklocka som jag hoppas att jag kommer kunna ha råd för är en Breitling Navitimer. Annars tycker jag väldigt mycket om Seiko, Tissot och Omega. Mitt nästa mål hade kanske varit en Seiko SKX009.

Just nu är jag stolt ägare av dessa tre armbandsur,

En Orient Ray II, som jag har haft i nu 1 år
nFosfyQzEyjV4u8LDioEsvU8tDLOkWh_qJlN49AOQ4iIHR4_jTbwUD2dGHDKCI2Iylx_OI5SauaWGJaWczW1OI9GunVgGVgmrwMo7aGXjKO331HfhiB6zDosRWMntUdVbBqXr7ZgF_u0DwF3lKp4ofv0hf2gWlIucWIB-WHkzKjcN33eOjNXvMu1F316ACmQcvKrWVpnrCelUAOacQRSnMd_q4InSfBP5Inog0Payo_uKnzQCOqgnvQ0q96J4pIxgkeVuTV_cvKjGMTAqilfQdCY4cn87naRoy1un9qMRqasrIrtVK3zAgWGN1ESZ-_T6_TKffZsnaObcFjU8i-rUNIR6L2e__CMSRhf4S5jcag-iKzWQgWNjKmBxpZ1_vZI3P-dSp62zJy4AudxbILKr9wGhhLETQo1yEgTcEYaVnBVyTUjGzyjnRsJ1MCdB_JkXRV9AgCY3ABvLfkcybtxb6MKI8TZD-8T9vE31rQd2QFST33a6nYtlJ3ZbpFV0z5QXHDX-k_uWyLjRJk-0pXeSL_-Jmve62B_wn6Ef2RtZnebVC2TF8YQTjR99kp2Cl4S-Kq72iIDl1oQjElkX_mTcgfzTDEcH1CFKiJBgBQ=w527-h935-no


en Tissot PRC 200 Quartz Chronograph, som jag har fått några år sen,
2cnkb3AaRFedjv_w9nA0DsTklcsTzVMaz1iL17rkkJtwk6NMt41qYQAXmZihMRfKzOvLhLEQWMcjU4p-Y3uzvqKtp2v_dlL0q13ZIm5_JDX1aPGst51GInJhn6vpCj5iMSqQOTL-XVsEGSjTTIPbakYpNftOvO-FNzLAQLM24-IysPfohhtzowbOOanjRClU0xVUGPfks5OB5EB5C7eomFXv9thYPbnkSNX_0LFnmZMG4PzOgMNK379f14ULp0mH8nZLHUZs5GZpTa0vv2XjrkGkEeMkR4YDZX1pulN9kpAB9maxoOePdq85tP2amj_e7b7DP-9QC9SZy9CSG3SKOZ2PNMfhTVFDsBjRS1snGPQwNfkYkdJ13uYVNUwq4_IKask7bjNY7tE5ASXt8uyUZJ1otq7hX8i752u5J2DNLt0awWDODiyH3jK0L6G0dJWdKCKRJ7y69Nj_PIkwqJWII4QVqDI95taQI0sn8kvq4md0Vv1l69-KQgrUvGCoCaukB2Lmvrv2bErbNukivbUIGDXQnUSM6cy8kglgwQ0ZA-lMadpd_E-A619GHWDBaRwkrJgwQwQW7Rlq9iMkJ1YgIv9fhAqUwD0UAAabsF4=w527-h935-no


och en Omega Constellation Chronometer från 60 - 70-talet, fått från min morfar.
pbGBBn96te8Kfhr-GpKDHFQ-D2zOtz5xpl6FPLz3G9yd1hsTqMxLySjH_oopmiDweC2ZrPsNpt97Riflk0ozrJNjNYSG7LcgOiefjRYF7nsDh1CzdS0OhBC6aU6WGIZx_QTaOBRAcb8MmGD50nQ91mIQwmA-aPhs8CR9qnPBTPLMUBbDa8HFzNddQTAz9i3JZ8IuFax_SIiVuBrS58yZXIbC15KdDO0JjT0l4cJ64CMcY4RwUerVydiA_U1D4ew_MWa2c3AfvteKYH-cZ6e3lR9DLa25jyT5hDB63n7akI14uOei2OzdkMfYVK-2rXWdBHGCvcVaZqLbfeblA16c4BQjYiCEPBRZiQ3vFX9H6bOg-PztAVyo8oha6FNpgt8FxV70zno879nosevopkluU-x824QuC65THwqF6m7HohoBhjJW4yOfaagxn7Lob754x8xhdZtI3AlUscYnINWuq1GQN24B2DlK-1qDq7OanqkOfT-8hcqRQa_8uYH956fukqaj7_9U1pikNAYG26n_IDaym2tq1DQAcjPWi7GhkR4EGy8XhqTaiDlVXBCVSFVqCFdUR6qqu57_MCyiS-R_BINkfx03awIIZEi-Eck=w527-h935-no


Ha det så bra!
 
Senast ändrad:

hajskor

Breitling
Har lurat runt här ett bra tag nu, utan att vara aktiv. Hög tid att säga hej till er alla.
Drömmer om alla fina klockor jag ser här. Har själv en Tissot och en Laco flygare som jag alternerar mellan.
 
Tjenare gott folk, då intresset för klockor blomstrat upp ordentligt kändes det nödvändigt att registrera mig för expert tips samt inspiration. Dock verkar folk ha en helt annan nivå när det kommer till märke och kostnad som jag hoppas uppnå i framtiden!! Första klockan longines hydroconquest som jag älskar men mättar fortfarande inte behovet att söka efter något nytt, dags att läsa trådar tack för mig.
 
Tjenare gott folk, då intresset för klockor blomstrat upp ordentligt kändes det nödvändigt att registrera mig för expert tips samt inspiration. Dock verkar folk ha en helt annan nivå när det kommer till märke och kostnad som jag hoppas uppnå i framtiden!! Första klockan longines hydroconquest som jag älskar men mättar fortfarande inte behovet att söka efter något nytt, dags att läsa trådar tack för mig.
Välkommen! Är också skapligt ny här men vill nog påstå att här är plats för alla oavsett dyrgripar eller billiga quartzur. Mkt att läsa igenom iaf! Har ju knappt tid att jobba!
 

oak452b

Breitling
Hej allihop,

Gick med för en knapp vecka sedan, men har känt till Klocksnack sen ett tag tillbaka via en vän som är aktiv här (bluefade). Har haft klockintresse så länge jag kan minnas, har dock ingen större samling, vilket förhoppningsvis förändras strax! De klockor jag har och använder är en Issey Miyake (quartz, design Tokujin Yoshioka), en Seiko 5 sport (nog en av de mest prisvärda automatiska klockorna), samt en apple watch i stål (om det räknas som en klocka).
IMG_5892.JPG IMG_5890.JPG
 
Senast ändrad:

juco11

Breitling
Hej till alla klockentusiaster!

Har haft intresset till klockor nu i ett år ungefär. Började med att jag hittade en Fossil klocka som var gömd i en låda i källaren, som jag hade köpt 1999. Har nu skaffat nån flera, bl.a. Citizen, Seiko , Roamer , Enicar... inga dyrbarheter.
Har inte hittat ännu ”min” klocka. Brukar ta tid sånt.
 

Långse

Omega
Hej, jag är ny här! Efter att ha varit klocklös i 20 år köpte jag för några år sedan en klocka som jag trodde skulle bli den enda jag skulle behöva resten av livet. Så blev det inte. Får se var det slutar :)
 

Hansahead

Breitling
Hej!
Jag heter Hans och bor i Stockholm och vill gärna bara lära mig lite om klockor. Jag planerar ett inköp men är osäker på vad som är vettigt att lägga pengar på. Jag har för avsikt att läsa lite forum och spana var det verkar mest vettigt att köpa klocka, vill helst ha en klassisk tidlös modell och som gärna har ett stabilt värde.
 

KlockEriksson

Breitling
Hej, är ny på forumet här! Har ett brinnande intresse för klockor och tycker om det nästan allt som kommer i min väg. Allt ifrån klassiska Casio modeller till dyrare Rolex klockor.
Något som intresserar mig är hur ni i forumet tar hand om era klockor!
Låter ni era klockor åldras med charm så de får härlig patina? Eller polerar ni bort minsta lilla repa?
Hade varit intressant att veta om ni vill bifoga lite bilder och lägga en kort kommentar!
Allt gott/ E
 

Don.draper

Breitling
Hej alla! Don.draper här, panerai-entusiast, en äkta paneristi. Intresse för Panerai och klockor överlag började för 2-3 år sedan, min första riktiga klocka var en BR 02-92 och sedan gick jag över till Panerai. Har för närvarande en 505 och 417 med förhoppningsvis fler att komma ;) en dyr hobby men vad gör man inte för en Panerai?! :D

Väl mött!
 

Oktogon

Panerai
Tjena! Dreyfus här, hängt runt lite på forumet utan att vara medlem men kände att det nu var dags (som många andra) att göra ett konto! Har för närvarande bara en klocka som används frekvent, Explorer1 214270. Funkar till kostym såväl som till tisha. Mycket nöjd! Har en vintage Tissot Visodate också som används då och då. Nästa klocka blir nog en dykare, gärna en Panerai (om jag kan övertyga mig själv om att mina smala handleder klarar det). Annars är jag rätt sugen på en Doxa Sub.

Allt gott!
 
  • Like
Reactions: NRE

Olaus52

Breitling
2-Faktor
Trevligt ställe för nya KS medlemmar att kika in, har som många andra florerat runt på forumet utan att riktigt aktiverat mig socialt. Mina aktiva klockor är för närvarande en Breitling Avenger samt ett par Seiko 5 klockor. Kikar på att köpa en Tudor i år, fortsättning följer.

Tjee
 
  • Like
Reactions: NRE

Esteco

Breitling
Även jag har kollat runt på forumet lite då och då innan jag nu skapade ett konto. Hittade mycket information och stöd när det var dags att köpa min första riktiga klocka; en Breitling Superocean Héritage Chronographe 44. Detta blev starten på ett intresse, vilket inte passade alltför bra i tiden då jag gått från ett jobb över till studier samt medföljande begränsade budget.
 
  • Like
Reactions: NRE

Boozer_87

Panerai
Hej !
Efter ett tag av filurande här på KS tänkte jag att det var dags att presentera mig. Bobban, 31 pannor och ett klockintresse sen ca 2010. Har för ett nått år sen inhandlat min första "finare" klocka, en Tudor classic day-date champange med "diamanttavla" 41mm, nu är en Breitling Chronomat 44 Raven beställd. Har en Gantdressare och en Lambretta i stallet sen tidigare. Är väl ganska spretigt i min smak men intresset började med Breitling och har väl sen pendlat mellan rollar och brattar vilket inte verkar vara så vanligt. Tackar för ett grymt forum och planerar att vara mer aktiv i mitt skrivande på forumet, kanske redan snart i paketöppnartråden
Väl mött
/ Bobban
 
  • Like
Reactions: NRE

DonRosa

Breitling
Hej

Ny här men gillat klockor sedan barnsben.

Flaggskeppet är en Speedmaster Profesional men idag sportar jag en Tissot Visodate Seastar, 86918E95-E199-42F1-908B-006376A366C4.jpeg ,som jag fann på en loppis på 90-talet! På samma loppis fann jag även en Certina DS Automatic Turtleback men den har dessvärre lagt av.

När en dröm om att kunna köpa en reverso en vacker dag.

På återhörande!

/Kalle
 

Jay@IWS

Breitling
HI all,

I am very new to Klocksnack and like all of you, a keen watch enthusiast.
I have been involved with watches for over 20 years now and have managed to build a good reputation in London when I lived there and dealt with watches. I managed to have a successful website with sales and services for all watches new, old, digital, mechanical or automatic. I have since closed that down and redirected my website and traffic to my new site in Sweden when I moved here over a year and a half ago.
I still deal and service watches internationally but I like to have a local feel and connection to my surroundings and that's where Klocksnack is a lifesaver for local watch geeks.

Below are some of the watches I own currently and have dealt with in the past!!!!
IMAG0064.jpg


IMAG2571.jpg WP_20140817_083.jpg WP_20140511_047.jpg 1384526994433.jpg 1386548747585.jpg 1391098107749.jpg 1391098569465.jpg 1393488658605.jpg 1398260787356.jpg IMAG2217.jpg IMAG2571.jpg IMAG2770.jpg IMAG4877.jpg IMAG5411_1.jpg IMAG5967.jpg IMG_20160913_173102.jpg WP_20131004_086.jpg WP_20131128_061.jpg WP_20131201_039.jpg WP_20131214_202.jpg WP_20140215_305.jpg WP_20140424_010.jpg WP_20140517_047.jpg WP_20140517_118.jpg

I will see you guys around on the forum!

PS - im a car guy too, love my cars and you know how it goes, cars and watches go hand in hand :);)

Kind Regards
Jay@IWS
www.internationalwatchservices.com
@internationalwatchservices
 

davestoni

Panerai
Hej!

Mitt smeknamn är Dave
+

Jag har har lärt mig mycket här på forumet de senaste åren samt av podcasten Klocksnack.

Nu tyckte jag att det var dags att skaffa ett konto så att jag kan vara delaktig i diskussioner.

Just nu äger jag en Rolex Sub 114060 och en vintage Omega. Vintage Omegan kom i arv vilket var starten på denna fantastiska hobby.

Självklart bifogar jag lite bilder jag har tagit genom åren.

IMG_1627.JPG IMG_2165.JPG IMG_1668.JPG

Jag är glad att äntligen vara den del av detta forum!
 
Topp