Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HejDetta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Snygg entré! Grattis till SMP:n...är en favorit hos mig! Välkommen!Hallå KS, nykomling här! Har spanat på en Omega Speedmaster ett tag men det blev en Seamaster Diver Co-axial 300m istället pga storleken. Speedmaster Moonwatch är fin men för stor för handleden, och Seamastern passade perfekt! Snackat med lite folk här på forumet om Speedmaster men tror att folk var lite skeptiska pga att jag inte har några posts och helt nytt konto, så kände mig nästan tvungen att posta här och introducera mig själv . Är inte jättekunnig (än) men har fått upp ögonen för klockor, speciellt Omega. Letat efter klockan jag ska ha i många år och har förhoppningsvis hittat den. Fick Seamastern på posten i fredags och är jävligt nöjd hittills. Slänger in en bild på den andra klockan också som är en Zodiac. Den ska dock ska säljas så skriv gärna om du är sugen på den. Shoutout till Donorvar som introducerade mig till forumet!
Jag skulle satsa på en begagnad Rolle för att kunna ångra sig o inte tappa allt för mycket. Köpte min 116613LN på Blocket för drygt två år sedan. Varit mycket nöjd med den samtidigt som jag vet att den går att sälja om för ungefär samma peng. Sen måste du själv känna vilken modell just du faller för, högst personligt.Hej
Patrik här, en kille på 38år från södraste sverige. Har alltid haft ett visst intresse för klockor men det var runt 2005-2006 som tankarna kom igång ordentligt på att kanske införskaffa något extra trevligt. På den tiden var det främst Panerai följt av Omega som var i fokus men nu har det svängt om till Rolex. Min klockhistorik består av inget, eller rättare sagt en Certina DS Nautic med vit tavla från 1995 samt en G-shock från 1998, båda används dagligen och fungerar perfekt, vilket jag är lite smått imponerad över. Men men, nu är det dags för något nytt och det jag främst funderar på är en Rolex Submariner 116610, möjligen började jag i fel ände och sparade först ihop ett kapital (100k) för att sedan inse att det är lång väntetid på en ny
Vad vill jag få ut av detta forum? Jag misstänker att jag delar ett problem med flera andra här...problem med att fatta beslut; Date eller NoDate, ny eller beg, Sub vs SeeDweller vs DeepSee, Rolex eller annat, value for money = all-in på 1 klocka eller köpa 2-3...Help bitte
(beklagar stavning då min jobblaptop är med engelsk configuration och ändrar ord till engelska, t ex i blir ofta I om jag inte går tillbaka och ändrar "manuellt")
Gott snack Larsa. Bra valHej på er alla! Råkade nämna för min vän Stefan att jag tänkte skaffa en sån häftig Diesel på ca 50 mm och fick en lektion i vad man ska ha och inte.. så nu några veckor senare så har jag snöat in på Seiko Monster, mini Tuna och Tuna. Det dök precis upp en Tuna här på forumet så då var jag bara tvungen att skaffa ett konto, annars är jag en sådan som lurkar runt i åratal och följer trådar men som aldrig skriver något... Lite kort om mig: Jag heter Lars och bor i Västerås, fyller snart 35 och jobbar som brandskyddskonsult samt springer runt i spenaten i hemvärnet på fritiden. Äger en gammal Omega Geneve från 70 nånting som är min dressklocka och saknar min gamla kantiga Casio som jag tappade i sjön när jag gjorde lumpen.
Not a great start here if you ask me.Hi!
I am Jani from Finland. I want to sell my daytona here, but i cant
Pilotklocka och ren urtavla går väll inte ihop?
Vill ha!Jag tror de flesta som tänker på en pilotklocka får upp en bild i huvudet av en klocka med utseende enligt typen nedan.
Pilotklockor är gjorda för att vara just rena och enkla att läsa av. Du kanske tänker på en kronograf?