Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej Emil!
Jag är också ny här på KS, och precis som du skriver känns Oris som ett bra märke för insteget har du kikat på någon modell än?
Hej!Hej Emil!
Jag är också ny här på KS, och precis som du skriver känns Oris som ett bra märke för insteget har du kikat på någon modell än?
Festligt! Precis samma som mig då med andra ord. Jag velar dock lite över att den gröna urtavlan inte gifter sig lika bra som den blå skulle kunna göra. Skulle även kunna tänka mig en Tag Heuer aquaracer men känns som om Oris inte är lika vanligt vilket kanske är lite skoj
Fina ur! Vad tycker du om Tudor?Nordmann, emigrert fra Tidssonen.
Har mest Omega i samlingen, men også Tudor, GS og noe annet snacks
Liker det godt, har en gammel Submariner og en ny Black Bay.Fina ur! Vad tycker du om Tudor?
Trevligt! Nån gång såLiker det godt, har en gammel Submariner og en ny Black Bay.
Du behöver över 7 dagars medlemskap samt över 20 inlägg på KlocksnackHei
En til som emigrerte fra Tidssonen.no
Interessert stort sett i sko
Forresten, hvorfor kan jeg ikke poste i Lifestyle/Skor?
"Du har inte rättigheter att svara här"
Hej,
31 årig kille här!Har alltid gillat klockor, men köpt mestadels GANT m.m. vilket inte är så bra kvalité. Skulle behöva tips och råd med klockor i prisklassen 1000-2500 kr. Har fått tips om Seiko Citizen m.m. Är lite intresserad av Seikos diver
Låter som att det är en bra plan med Seiko! Även om schweizare är schweizare så måste det upprepas; Seiko gör oerhört prisvärda automatiska klockor.
Hej,
31 årig kille här!Har alltid gillat klockor, men köpt mestadels GANT m.m. vilket inte är så bra kvalité. Skulle behöva tips och råd med klockor i prisklassen 1000-2500 kr. Har fått tips om Seiko Citizen m.m. Är lite intresserad av Seikos diver
Välkommen!Re: Ny på forum
Hej alla glada klockentisuaster
Tänkte jag skulle presentera mig lite kort och på så vis få vara med i lotteriet som utlysts till den 15/9. Detta kanske är den mest intressanta eller informativa posten men men ... here it goes.
Jag heter Fredrik och har rätt nyligen insett att det här med klockor är riktigt intressant. Jag träffar en hel del människor i mitt jobb och började för en tid sedan se att många av dessa bar klockor av exklusivare slag. Det gjorde att jag lite smått började kika runt på olika siter för att se vad som fanns tillgängligt eftersom jag inte ville vara sämre. Tyvärr har jag insett att min ekonomi inte riktigt tillåter en investering av detta slag .... eller ja varför försköna sanningen. Det är helt enkelt så att jag har en motpol därhemma som anser att våra pengar ska gå till annat än klockor.
Hur som helst har jag en kollega som sysslat med detta länge och som rekommenderade TTT. Där registrerade jag mig och fastnade. Det har inte gått många dagar sedan dess som jag inte varit inne för att försöka fynda någon godbit. Tyvärr är min beslutsvånda alldeles för lång vilket gör att jag ofta missar tillfällen där jag i efterhand insett att den ville jag ju ha! Samma kollega har även lurat mig till denna site.
Till mina klockor. Jag har alltid tidigare burit quartz-klockor men ville nu prova en automat. Därför började mycket försiktigt med en klocka som får många av er att känna avsmak men det får stå för er. Jag inledde alltså med en homage! Jag tycker den är snygg och när jag har både ekonomi och fru som tillåter köper jag mostvarande Explorer....
Klocka nummer två. Då jag finner det barnsligt roligt att beställa billiga saker på ebay var det naturligtvis där jag fann nästa klocka. Ett udda märke men eftersom det var sommar och jag tycket grönt passade så föll jag direkt för denna skapelse. En Detomaso San Remo. En redig dykare på 42mm. Riktigt trevligt siliconarmband.
Mitt senaste inköp är troligen något som får er att i alla fall nicka lite gillande över min lågbudgetsamling. Jag kunde helt enkelt inte låta bli när LilleJohn annonserade ut sina moddade Seikos. En FiftyFive Fathoms.
Nästa klocka blir troligen en Oris TT1 Diver. Det har varit snubblande nära men tyvärr har det inte blivit verklighet.
Tack för ordet...
Great watches, Peter!Hej
Peter K här.
Jag har lurkat på TTT ett par år, och nu kommit hit.
Jag är inne på micro märken, och sportar bla:
Dievas Squale Benarus Armida Artego.
Har även en Glycine.
Om ekonomi tillät, skulle det även finnas en Speedmaster Moon.
Det finns också några Micros som skulle kunna tillkomma: Wilson LM´Ploprof mfl.
Här kommer bilder på min nuvarande stab av tidgivare-tidtagare (tar tid från allt annat i livet)
Den sista, är min skäms klocka, nästan en kopia, går väl ändå som hommage.