Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen. Trevlig samling. Snygga och passande band till.Hej!
Teo heter jag och går in med 29 starka år här på forumet. Jag är relativt ny i klocksammanhang och har egentligen inte förens nu 2018 väckt ett oroväckande intresse för klockor. Sitter på en väldigt smal samling just nu, men känner att det får ta sin lilla tid. Har snabbt konstaterat att klockor kostar
Klockorna i min besittning ses på bilderna. Inget märkvärdigt men än så länge mycket nöjd och samtliga klockor får sin tid på handleden.
Är just nu i sökandet av Sinn 104 st sa, Rolex Datejust 1601/1603/16014 samt en Glycine GL0093 (Golden eye). Sitter någon på nån av dessa så kontakta mig gärna.
![]()
![]()
![]()
Bra! Nu är du igång, välkommen som aktiv medlemHej alla KS-vänner !
Har varit medlem ett tag dock inte tagit till mig modet att posta något, här kommer det äntligen.
Är en 28 år gammal kille som tycker om att umgås med nära och kära , träffa nya , träna och en stor passion för klockor
![]()
Där är den alltså, min gamla Speedmaster!Hej!
Har kollat in detta mycket intressanta forum ett tag, men inte riktigt våga ta steget.
Är ingen Forum människa egentligen, men tänkte bidra med nått eftersom jag ändå jagar en del info här. Peter heter jag, gillar klockor och har gjort det en längre tid. Har inte sett mig själv som en samlare utan köper det som jag gillar och uppskattar. Har nu köpt på mig en liten samling som jag startade 1999. (Oj.. vad gammal jag kände mig när jag skrev den meningen..)
Lyckligtvis så har jag en extremt förstående fru som också har börjat gilla klockor.
Utöver klockor så har jag en del veteranbilar.
Nu till samlingen!
Omega Seamaster Professional ref. 2541.80. Min förta riktiga klocka, används som min dagliga beater på jobbet än idag..
![]()
Breitling SuperOcean ref. A17360. Bröllopspresent till mig själv.
![]()
Rolex Datejust ref. 1601. Vad finns det att säga? Kolla på bilden, hur kan man motstå! Sitter nu på läder men original stål/guld Jubilee finns också.
![]()
Breitling Navitimer Airborn ref. D33030. Ganska ovanlig, 38mm med pointer date, full set inklusive original läder. Är det någon som vet mer om denna modell så dela gärna med er.
![]()
Panerai Radiomir GMT ref. PAM00184. Perfekt storlek, 42mm och med dubbla kronor. Men jag suktar efter en annan klocka. Så denna skall bort.
![]()
Omega Speedmaster Moonwatch ref. 3570.50.00. Ett impulsköp, men jag är kär..
![]()
Utöver dessa så har som sagt frugan en del klockor.
Baume & Mercier Hamton, Omega Seamaster mid-size med vit urtavla (sjukt snygg). Cartier Vermeil, Longines helt 18K och en Breitling Callistino.
Tack för ett väldigt trevligt forum.
The one and only!Där är den alltså, min gamla Speedmaster!
Jag erkänner härmed officiellt att jag ångrar att jag sålde den.
Gillar också Oris diver!Re: Ny på forum
Hej alla glada klockentisuaster
Tänkte jag skulle presentera mig lite kort och på så vis få vara med i lotteriet som utlysts till den 15/9. Detta kanske är den mest intressanta eller informativa posten men men ... here it goes.
Jag heter Fredrik och har rätt nyligen insett att det här med klockor är riktigt intressant. Jag träffar en hel del människor i mitt jobb och började för en tid sedan se att många av dessa bar klockor av exklusivare slag. Det gjorde att jag lite smått började kika runt på olika siter för att se vad som fanns tillgängligt eftersom jag inte ville vara sämre. Tyvärr har jag insett att min ekonomi inte riktigt tillåter en investering av detta slag .... eller ja varför försköna sanningen. Det är helt enkelt så att jag har en motpol därhemma som anser att våra pengar ska gå till annat än klockor.
Hur som helst har jag en kollega som sysslat med detta länge och som rekommenderade TTT. Där registrerade jag mig och fastnade. Det har inte gått många dagar sedan dess som jag inte varit inne för att försöka fynda någon godbit. Tyvärr är min beslutsvånda alldeles för lång vilket gör att jag ofta missar tillfällen där jag i efterhand insett att den ville jag ju ha! Samma kollega har även lurat mig till denna site.
Till mina klockor. Jag har alltid tidigare burit quartz-klockor men ville nu prova en automat. Därför började mycket försiktigt med en klocka som får många av er att känna avsmak men det får stå för er. Jag inledde alltså med en homage! Jag tycker den är snygg och när jag har både ekonomi och fru som tillåter köper jag mostvarande Explorer....
![]()
Klocka nummer två. Då jag finner det barnsligt roligt att beställa billiga saker på ebay var det naturligtvis där jag fann nästa klocka. Ett udda märke men eftersom det var sommar och jag tycket grönt passade så föll jag direkt för denna skapelse. En Detomaso San Remo. En redig dykare på 42mm. Riktigt trevligt siliconarmband.
![]()
Mitt senaste inköp är troligen något som får er att i alla fall nicka lite gillande över min lågbudgetsamling. Jag kunde helt enkelt inte låta bli när LilleJohn annonserade ut sina moddade Seikos. En FiftyFive Fathoms.
![]()
Nästa klocka blir troligen en Oris TT1 Diver. Det har varit snubblande nära men tyvärr har det inte blivit verklighet.
Tack för ordet...
Grym vardagsklocka!Hej!
Har kollat in detta mycket intressanta forum ett tag, men inte riktigt våga ta steget.
Är ingen Forum människa egentligen, men tänkte bidra med nått eftersom jag ändå jagar en del info här. Peter heter jag, gillar klockor och har gjort det en längre tid. Har inte sett mig själv som en samlare utan köper det som jag gillar och uppskattar. Har nu köpt på mig en liten samling som jag startade 1999. (Oj.. vad gammal jag kände mig när jag skrev den meningen..)
Lyckligtvis så har jag en extremt förstående fru som också har börjat gilla klockor.
Utöver klockor så har jag en del veteranbilar.
Nu till samlingen!
Omega Seamaster Professional ref. 2541.80. Min första riktiga klocka, används som min dagliga beater på jobbet än idag..
![]()
Breitling SuperOcean ref. A17360. Bröllopspresent till mig själv.
![]()
Rolex Datejust ref. 1601. Vad finns det att säga? Kolla på bilden, hur kan man motstå! Sitter nu på läder men original stål/guld Jubilee finns också.
![]()
Breitling Navitimer Airborn ref. D33030. Ganska ovanlig, 38mm med pointer date, full set inklusive original läder. Är det någon som vet mer om denna modell så dela gärna med er.
![]()
Panerai Radiomir GMT ref. PAM00184. Perfekt storlek, 42mm och med dubbla kronor. Men jag suktar efter en annan klocka. Så denna skall bort.
![]()
Omega Speedmaster Moonwatch ref. 3570.50.00. Ett impulsköp, men jag är kär..
![]()
Utöver dessa så har som sagt frugan en del klockor.
Baume & Mercier Hamton, Omega Seamaster mid-size med vit urtavla (sjukt snygg). Cartier Vermeil, Longines helt 18K och en Breitling Callistino.
Tack för ett väldigt trevligt forum.
Hallå där. Min morfar gick bort 2010. För några dagar sen var jag över till mormor och hälsade på och drack kaffe. Det kom då fram massa bilder på mig som barn. Då såg jag att morfar hade en klocka på sig som jag kommer väl ihåg. Frågade mormor om klockan fanns kvar, och det gjorde den. En Tissot som var sexkantig. Tyckte den var väldigt fin också minnet av morfar med klockan på sig. Fick även se morfars guldklocka från Omega som han fått för trogen tjänst på Scania vilket var väldigt roligt. Mormor frågade om jag ville ha Tissoten. Det ville jag ju såklart. Omegan skulle dessvärre gå till min morbror enligt morfars önskningar. Så till min undran, jag har googlat och försökt hitta information om Tissoten som jag fick av mormor men inte hittat någon info. Det enda jag hittat är en likadan på eBay. https://www.ebay.co.uk/itm/NOS-Retr...Circa-1970s-Swiss-Cal-2031-RARE-/163154244224 . Det står Scania ingraverat på baksidan, men inga siffror eller liknande. Har inte heller verktyg för att kunna öppna upp klockan. Någon här kanske kan berätta mer om denna klocka. Tacksam för svar. /Sebastian![]()