EmilSve
Basic
Hallå där. Min morfar gick bort 2010. För några dagar sen var jag över till mormor och hälsade på och drack kaffe. Det kom då fram massa bilder på mig som barn. Då såg jag att morfar hade en klocka på sig som jag kommer väl ihåg. Frågade mormor om klockan fanns kvar, och det gjorde den. En Tissot som var sexkantig. Tyckte den var väldigt fin också minnet av morfar med klockan på sig. Fick även se morfars guldklocka från Omega som han fått för trogen tjänst på Scania vilket var väldigt roligt. Mormor frågade om jag ville ha Tissoten. Det ville jag ju såklart. Omegan skulle dessvärre gå till min morbror enligt morfars önskningar. Så till min undran, jag har googlat och försökt hitta information om Tissoten som jag fick av mormor men inte hittat någon info. Det enda jag hittat är en likadan på eBay. https://www.ebay.co.uk/itm/NOS-Retr...Circa-1970s-Swiss-Cal-2031-RARE-/163154244224 . Det står Scania ingraverat på baksidan, men inga siffror eller liknande. Har inte heller verktyg för att kunna öppna upp klockan. Någon här kanske kan berätta mer om denna klocka. Tacksam för svar. /Sebastian
Föreslår att du publicerar på tissottråden istället. Där finns många kunniga