Tack Mic1, hittar dock inte alternativet på mobilen... testar på datorn om det går bättre.Bocka i "Sök endast rubriker"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack Mic1, hittar dock inte alternativet på mobilen... testar på datorn om det går bättre.Bocka i "Sök endast rubriker"
Tack Mic1, hittar dock inte alternativet på mobilen... testar på datorn om det går bättre.
Inga problem! Lämnar dig med ett sista tips: skriv @ innan namnet så taggas personen och får en notis. Trevlig helg!Stort tack Mic (lite tidsfördriv i helgen blir effektivare nu), trevlig helg!
Hej alla KS'are
Peder från Värmland här, har alltid haft ett intresse för roliga prylar, gamla amerikanare, motorcyklar och det mesta med en V8 i och nu har jag halkat in i klockvärlden.
Ligger nog i blodet då både min morfar och farfar var klockgubbar men då handlade det uteslutande om fickur.
Har haft ett flertal inte så exklusiva klockor under åren, b.l.a. en Salmingkronograf, en hoper casio, en Swatch i rostfritt och en bråte annat.
Idag har jag varit och lånat med min eventuella första automat, en Doxa SUB 4000t Sharkhunter.
Känns underbar på armen så det lutar nog åt den men jag skall fundera en dag eller två till ;-)
Vill inte lägga ut någon bild då jag inte gett säljaren besked om jag skall ha den eller inte.
Har en känsla av att det kommer att bli många timmar på detta eminenta och mycket informativa forum.
Hittade en EDC tråd som var riktigt kul att kolla igenom, det är ju fantastiskt så många habegär man kan få på så kort tid!
Tack för inträdet!
Mvh, Peder
Snyggt Kan inte säga annat än att du åtminstone är konsekvens i dit samlande.Hallå,
Staffan här. Tänkte presentera mig med ett par bilder på en del av min samling. Någon som tror att jag gillar Casios fyrkanter?
Så på första Casio bilden hittar ni, från vänster: W-720-T, W-71, W-741 (1275), W-741 (1572) och sista "Mc Fly" CA-53W.
På nästa bild har ni, från vänster: Casio DW-5200 "Hero", Casio H101 "Marlin" (oanvänd från 1984), A158W, A158WE, A168WA-1YES, Seiko A029-5010 och nederst en Seiko A914-5409.
Ja, jag vet....fyrkantigt så det förslår.
Ha det / Staffan
Hallå!
Micke här från söder.
Samlar klockor rätt många år men hittills har taket varit runt 5k. Har dagsläget ca 20 klockor och då främst Diesel, GANT, Armani, Omega och bra replikor av dyrare klockor.
Kör mycket kul på hjul och jagar ständigt nya kickar.
Vad? Något att moralisera över?.. ” och bra replikor av dyrare klockor.”
Vad? Något att moralisera över?
Piratkopior är inte uppskattade här.
Varken uppskattat här på KS med piratkopior eller av myndigheter i andra europeiska länder, tex Italien. Läs texVad? Något att moralisera över?
Jag förstår och mitt inlägg var inte tänkt som ett angrepp.Nej det kan jag absolut förstå, men klockor har varit ett intresse sedan många år tillbaka och som 18 åring va det inte lätt att finansiera äkta klockor av de märken jag uppskattar. En ”finare” kopia va det jag kunde lösa på den tiden, medans jag numera kan köpa mig äkta vara och njuta av. Tycker bara det är ett grymt oskönt välkomnande med den typen av bemötande, istället för att tycka att det är kul att det kommer en ny medlem som kan och vill dela intresset. Blev väl knappast medlem här för att köpa på mig nya fakeklockor? Taket kom genast närmre golvet.
Nej mitt svar va mest riktat åt snubben med emojin, inte åt dig.