• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rolev

Breitling
Hej alla!

Ny på KS men inte ny i klocksvängen :)
Intresset för klockor och just hantverket bakom varje klocka fascinerar mig. Jag började min klockresa för 5 år sedan då jag gav mig själv en present då jag flugit 1000h i en Boeing 737. Det blev en Omega Seamaster Planet Ocean 42 600M 8500. På den tiden gillade jag storleken och tyngden av klockan. Tyvärr blev den bara i min ägo i 1 år då jag sålde och köpte en vintage DJ 16014 - 78. Jag trivdes väldigt bra med hänsyn till storlek men efter ytterligare 1 år så var jag på jakt igen. Nu blev siktet inställt på GMT Master 116710LN- 14. Som ni kanske märkt med min intresse är att jag siktar snabbt vidare mot nästa klocka. Samma sak här, dock enbart pga jag tycker den är för stor för min relativt lilla handled. Väldigt synd då det är en fantastisk klocka men nu letar jag en seriös köpare som kan njuta av ett mästerverk. Så nu är jag på jakt efter en DJ, förmodligen en 116234 eller 16234.
Förra veckan blev det ett spontanköp av en Rolex 77080- 01 31mm till min sambo, en väldigt vacker och väl omhändertagen klocka.

Det var min presentation! Det ska bli kul att engagera mig i forumet :)

Hälsningar
Robin
 

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Ny på forumet , eller rättare sagt skapat konto nyligen. Alltid smygläst :)
Gillar prylar å klockor så kul å vara här. Har ägt nån Sub , Hulken samt GMT Master 2.
Ingen goding just nu, men jobbar på det kontot :)
Västkust bo
 

elo72

Omega
Hej alla,
Ny på KS efter att ha smygläst under en lång period. Har alltid haft ett stort klockintresse som nu eskalerat de senaste åren. Tycker detta är ett fantastiskt forum med mycket kunskap och bra ton. Svaghet för Rolex och äger en submariner 114060.
 

Bemar

Breitling
2-Faktor
Hello! Jag är bemar och är en budgetklocksfantast. Dvs upp till 5000:-.
Jag har haft tre olika seikos, varav två är monster gen 1 och gen 2, och en neo monster. Jag har köpt en snkk17 till min flickvän som satte den på mesh och absolut älskar den.

Jag har en vostok amphibia just nu, en hanowa patriot kvartschrono. Och en Dan henry 1970 som jag köpte från en här på forumet! Det är den jag har på mig just nu. Helt fantastiskt zodiac-hommage!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    141.3 KB · Visningar: 6

Caravelle33

Vacheron
Hej! Jag och är ny här på KS men har varit intresserad av klockor länge. Jag var aktiv dykare på 90 talet så det började med Citizen aqualand och sedan vidare till Omega Seamaster professional. Köpte en Zelos Abyss från Elsan Tang i Singapore och blev sedan kompis med honom. Upptäckte så småningom Panerai och införskaffade en 372. För ca 1 månad sedan väcktes suget på en 44mm Panerai så jag har jagat en sådan en stund.
 
Senast ändrad:
Hej
Ny här på forumet sen ett tag. Min första riktiga klocka inhandlades i julhelgen en Sarb017 som jag är helt förtjust i. Har sedan tidigare en Victorinox dykare som jag köpte i tonåren och en Mercedes klocka jag vann i en golftävling. Suktar efter en Omega Speedmaster men det får bli till senare. Nästa klocka blir förmodligen en terrorist då det är kul med lite historia :)
 

Friday

Breitling
Go kväll,
Det är på tiden att jag presenterar mig efter flera års smygläsande på detta fantastiska forum.
Älskar klockor och mitt intresse föddes när jag köpte min första speedmaster för snart 20 år sedan.
Hjärtat bultar lextra för Cartier, Zenith, GP, Omega och Jaeger..
Hoppas kunna bidra till forumet framöver.
Mölndalsbo
Ha det fint!
 

Titanium

Omega
Hej Patrik heter jag:)

Jag är 27år och studerar till systemvetare, tidigare gick jag högskola till mättnadsdykare, jag älskar klockor, jag gillar dykarur, blanda annat Breitling, Rolex, Iwc och Hublot, Invicta, Joe rodeo och Seiko.

Jag har Mest invicta men Har nu samt klockor jag ägt är bland annat breitling, diamantklockor och lite gott och blandat:) Jag bor i Gävle och börjar snabbt gilla detta forum!:) Jag är nyfiken och ivrig på att pröva på flera klockor, nu är jag på jackt efter en gul Seawolf i titan!:) Mvh
 

Fripped

Omega
Skepp o hoj!

26åring från västkusten som har varit intresserad av klockor sen tonåren och köpte en Raymond Weil Freelancer som första mekaniska klocka. Den strulade dock en del och efter att jag fått lämna in den tre gånger så hävde jag köpet och bytte till en Certina DS Action Chrono.

Jag har dock inte slutat sukta efter mekanisk och kikat på ett flertal men aldrig kommit till skott. Har nu en Tissot tradition, Tusenö first 42, Certinan och inväntar en Tusenö Blackwater.

Hoppas forumet kan bidra men lite djupare kunskap och förhoppningsvis lite stöd för nya inköp.

Mvh
 
Senast ändrad:

Viggen

Breitling
Halloj,
Passar också på att presentera mig.
Klockintresset tog fart 2011 när jag unnade mig en ny klocka vid byte av jobb. Är egentligen ingen speciell klocka i sig men där nånstans började intresset på riktigt. Har därefter spenderar åtskilliga timma på t.ex Chrono24 och tyckte det var läge att starta ett konto här på forumet. Fick en Longines conquest gmt i 30 års present av min sambo och familj som jag mer eller mindre burit dagligen sedan dess och som jag är riktigt nöjd med. Nu börjar dock suget att addera något kul att byta med ta fart så blir en kompletterande klocka inom kort.

Ska bli trevligt att förhoppningsvis kunna bidra till forumet :)

/Andreas
 

Klock_ren

Breitling
352F612D-A130-41F9-A1CC-BDFA08574329.png
0FBA151D-9A99-4F51-A3DA-03111CC9D9E2.jpeg
Hej!

Har alltid haft ett intresse av klockor men inte haft någon ekonomi till annat än parfymklockor.

Jag började skamligt nog med att införskaffa en AA kopia fake subariner men insåg snabbt skammen i att äga en fake klocka. Nu i dagsläget så äger jag en Citizen wr 100, en taghuer 2000 professional ck1110 & en rolex datejust 16200 från 2004. Jag är ständigt sökande efter nytt då jag inte hittat det jag söker helt ännu. Tack för ett fint forum!
 
Senast ändrad:

Azrak

Breitling
Hej, ung kille på 21 år från huvudstaden och är ny på forumet. Ögonen för forumet öppnades när ett försök av att försöka sälja min Ap Panda på blocket slutade med beväpnat rån hemma hos oss, som tur var kom man inte över något och alla är oskadda men fick då forumet rekommenderat av en kollega. Efter att ha småläst lite så är jag helt fast av all kunskap som finns här.

klockor jag ägt/äger. (Premium klockor då)

Rolex Datejust II 41 millimeter blå urtavla, köptes ny 2017. Såld.
Audemars Piguet Royal oak kronografer, panda. köptes ny 2017 hösten, äger fortfarande.
Rolex Sub Hulk, köptes ny sommaren 2018, äger fortfarande.

Listan ska bli längre! :D
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej Patrik heter jag:)

Jag är 27år och studerar till systemvetare, tidigare gick jag högskola till mättnadsdykare, jag älskar klockor, jag gillar dykarur, blanda annat Breitling, Rolex, Iwc och Hublot, Invicta, Joe rodeo och Seiko.

Jag har Mest invicta men Har nu samt klockor jag ägt är bland annat breitling, diamantklockor och lite gott och blandat:) Jag bor i Gävle och börjar snabbt gilla detta forum!:) Jag är nyfiken och ivrig på att pröva på flera klockor, nu är jag på jackt efter en gul Seawolf i titan!:) Mvh
Hej,
Spännande, men gick du "högskola" för att bli mättnadsdykare?
Menar du INPP i Marseille, Vladivostok, Durban eller UK?:)

Allt gott

TT
 

jonaas

Omega
Hej! Varit medlem ett tag men aldrig presenterat mig. Väldigt bra forum, mycket för att jag får svar på mina dumma frågor :)
För omkring fem år sedan köpte jag mitt första vintageur. En rejäl chansning insåg jag i efterhand men hade nog tur och blev inte blåst. Klockan servades hos Farfars klocka i Stockholm.
En Omega Seamaster Cal 562 ref 166.0002. Kanske inte den mest eftersökta Seamastern men gillar den fortfarande skarpt. Nätt smakfull klocka med vacker urtavla. OBS. att bilderna är gamla och togs före service, har av någon anledning inte tagit nya..
IMG_0040.JPG
3.jpg
10.jpg


Haft något svårt att hitta mer info om den, antar att det här är det närmsta jag kommer: https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-omega-je-166-0001

Nu är jag på jakt efter en liknande klocka fast med svart urtavla.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej! Varit medlem ett tag men aldrig presenterat mig. Väldigt bra forum, mycket för att jag får svar på mina dumma frågor :)
För omkring fem år sedan köpte jag mitt första vintageur. En rejäl chansning insåg jag i efterhand men hade nog tur och blev inte blåst. Klockan servades hos Farfars klocka i Stockholm.
En Omega Seamaster Cal 562 ref 166.0002. Kanske inte den mest eftersökta Seamastern men gillar den fortfarande skarpt. Nätt smakfull klocka med vacker urtavla. OBS. att bilderna är gamla och togs före service, har av någon anledning inte tagit nya..
IMG_0040.JPG
3.jpg
10.jpg


Haft något svårt att hitta mer info om den, antar att det här är det närmsta jag kommer: https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-omega-je-166-0001

Nu är jag på jakt efter en liknande klocka fast med svart urtavla.
En Seamaster är en utmärkt början, välkommen !
 
Hej alla!
Efter 1års "lurking" så tog jag mig i kragen o skaffade ett medlemskap och premium.
Jag är 27 år och har sedan ca 12års ålder alltid varit intresserad av "snygga" klockor, köpte kopior utan bättre vetskap på semestrar och dyligt. Jag var ej till en början intresserad av urverk och kvalité. Men med åren så kommer vishet.
Jag köper ju allt annat i livet av kvalité och gör reseach, jämför och är källkritisk. Kommit fram till att det lönar sig i slutändan. Varför inte göra det med klockor?
Jag var less på att dessa skitklockor alltid gick sönder. Jag köpte massor av verktyg och började öppna upp klockorna och plocka ned dem för att förstå hur dem var uppbyggda. Det var då för ca 2år sedan som mitt intresse för urverk och perfektion började växa fram.
Jag gillar detta forum för man får reda på sanningen bakom ridån. För idag försöker var och varannan urverkare sälja dig skit inslaget i ett snyggt skal och med dålig kvalité. Tack för otroligt trevligt bemötande från dag ett!
Hittills köpt 3 kockor via KS, är tvärnöjd
Alla mina klockor:
20190120_113710.jpg 20190120_113639.jpg DSC_0195-5.jpg 20190113_135044.jpg 20190112_121941.jpg 20190119_214931.jpg
På ingång:
2.jpg 8826612351006_celum_92214_1280Wx1120H.jpg
Vill som ha, som plånboken ej tillåter ännu:
Panerai_Lumior_Marina_01pop.jpg tudor-79230n-0001.jpg 20190120_124206.jpg 20190120_124128.jpg z110749-p---Copy.jpg
Drömklocka:
5726_1A_001_1@2x.jpg
Mvh Nick
 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tja!

Fredrik lystrar jag till IRL och bor i GBG.
Som många andra är även jag en long time lurker. KS har agerat uppslagsverk många år, men då min kunskapsnivå var/är så pass låg har jag tänkt att det är bäst att bara hålla käft ;)

Har alltid gillat klockor och alltid haft en på armen, även om det till för tio år sedan uteslutande var billiga quartz.
Ett giftemål och inköp av diamantring till min blivande fru fick mig att bli så generös att jag tyckte hennes blivande man skulle få sig en klocka.
Mycket googlande efter vad jag egentligen ville ha, tidlöst med en historia bakom, mynnade ut i en Speedmaster från just år -69.

Sedan har prioriteringar på bla resor, bilar, mcs, hus och tillskott av barn fått klockintresset lite på kant, men det vaknade förra sommaren då jag behövde något bättre lämpat för sandstrand än en vintage Speedy. En billig klassiker, SKX007, inhandlades och Pandoras ask var öppen.
Nu är jag på jakt efter vad som med Pierce Brosnan i spetsen var Omegas räddare från quartzkrisen, en Seamaster Pro.

Wish me luck, så ses vi i en annan tråd!
 

lulebon

Omega
Tjenare!

Första posten på forumet men besökt regelbundet utan att registrera mig. Men nu är det dags!

22år gammal från Luleå med ett stort klockintresse. Köpte min första riktiga klocka för drygt ett år sedan(omega), sen fanns det ingen återvändo.

Intresset ligger egentligen i alla klockor, en extra kärlek för märken med lite historia :)

Bifogar lite wristshots på nuvarande samlingen. Sen finns det några som behöver lite omvårdnad och inte fick komma med.

3EA4999C-CFDF-476F-A0E5-51AA5ED4D18A.jpeg
61DAEB87-AD9E-4EF6-BEF7-A09DF6917398.jpeg

Riktigt nöjd med min samling med tanke på min budget. Finns såklart en lång önskelista, där en vintage kronograf står högst upp.;)

Tack KS för ett fantastiskt forum!
 

Odd Lot

Breitling
2-Faktor
Hej! Johan heter jag och har lönnläst ett bra tag. Jag tilltalas av ett enkelt formspråk, och exempelvis Panerai tycker jag bemästrar det briljant. Det skall bli kul att nu kunna diskutera! Tack för ett fint forum.
 

Jonten

Breitling
Ny på forumet och på klockor. Har dock tjuvläst en del tidigare.

Inköpte nyss en skx007j1.

Ser framemot vidare diskussioner!
 
Hej alla!

Jag har funnit intresset för mekaniska klockor igen. Har läst väldigt mycket de senaste två månaderna, mycket på omegaforums men också på andra håll. Har ett Omega fickur jag ärvt av min morfar och har precis inhandlat mitt första armbandsur som är påväg med posten till mig.

Jag älskar mekanik, har drivit egen cykelverkstad/butik och även drivit ett cykel-custom-märke. Undrar varför jag inte snöat in på urverk tidigare, måste vara den mest raffinerade mekanik vi har. Klockan jag köpt är en Seamaster kal.552.

Ser fram emot att snacka klockor med er!
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Kul att du hittat hit och välkommen :) kika gärna runt i Kring här i diskussionsdelen. Finns bla. en tråd där Nya medlemmar kan presentera sig ;)

Med det sagt, kul med ny klocka på G och hoppas du ska trivas
 
Topp