• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Efter att ha lurkat runt här ett bra tag var det nu dags att kliva in här på riktigt.
(Firar det med att låna denna godbit av en nära släkting och funderar på att lägga ett bud...)

299F34C9-1875-47EF-A8BB-A8126B84FEEE.jpeg
 
Senast ändrad:

Alalouise

Cartier
2-Faktor
I egenskap av nykomling tänkte jag kort presentera mig!
Jag heter Anton och kommer från de norra delarna av riket. Bär normalt Omega på helgerna och Certina till vardags. Har en fallenhet för dykare, gärna med klassiska och enkla drag. Bifogar en bild från en vanlig lördagkväll.

IMG_20190209_175316_resized_20190212_091200242.jpg
 

callebl

Omega
2-Faktor
Hej!

Calle heter jag och bor för närvarande i Helsingborg. Ett långt latent klock-intresse blommade ut för fullt för ett år sedan och efter att ha snokat runt på forumet sedan dess beslutade jag att det var dags att bli medlem. Min samling och ung och blygsam i det här sällskapet, men intresset är stort! Jag har dessutom redan gått på en nit eller två i handeln med vintage Omega-klockor. Jag väljer att se det som en del i lärandeprocessen.

Nedan är min nuvarande samling(minus sport/träningsklockor). Jag ser fram emot att bli en aktivare del av forumet!

/Calle
 

Bilagor

  • 37F96F8A-157C-4C0F-AC6F-7FF089D19238.jpeg
    37F96F8A-157C-4C0F-AC6F-7FF089D19238.jpeg
    147.3 KB · Visningar: 4
  • 7D4998F0-632B-45E7-8628-F20F5B5CB940.jpeg
    7D4998F0-632B-45E7-8628-F20F5B5CB940.jpeg
    128.4 KB · Visningar: 4
  • F87D176F-F8E7-4E4F-8788-C7809B919C59.jpeg
    F87D176F-F8E7-4E4F-8788-C7809B919C59.jpeg
    113.9 KB · Visningar: 4

Higgins84

Omega
71234892-E673-4B64-A581-56CBB6DECE23.jpeg
Tjenare andreas här.

Mitt klockintresse har kommit de senaste 5 åren även om jag alltid gillat klockor. För ca 3 år sedan började jag på allvar att titta på klockor och då framförallt rolex. Kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle ha så det tog somsagt lite tid. När jag väl bestämde mig föll valet på en 126334 med blå urtavla, har haft den sedan september och fick feeling direkt. Nästa inköp kommer i mars och är en sub nodate så lär väl samla på mig några under åren som kommer :)
 

Piecar

Breitling
Pierre heter jag, intresserad av klockor sedan ett par år tillbaka då jag fick ärva ett par klockor, sedan dess har det bara växt.
Lär mig nya saker varje dag i ämnet. Detta forumet är till stor hjälp! Tacksam!
 
C

Citizen Kane

Guest
Ja, jag är ny på forumet. Har varit intresserad av klockor rätt länge men köpte min första "riktiga" för ganska precis tre år sedan. Min kunskap är rätt begränsad. Något av det coolaste jag sett i urväg är auktionen på Phillips när de sålde Rolex Daytona Paul Newman, Paul Newman
 
C

Citizen Kane

Guest
Å det här är vad jag unnade mig för tre år sedan. Har förstått att den inte är så särskilt vanlig. Jag är galet förtjust.
 

Bilagor

  • 20160204_194224.jpg
    20160204_194224.jpg
    71.2 KB · Visningar: 6
  • 43133412203001.png
    43133412203001.png
    200 KB · Visningar: 3

KFVB

Breitling
Hej! Jag är ny medlem på forumet, men lurkat i många år nu. Ser fram emot att delta i diskussionerna! Jag har väl en förkärlek för :seiko:, :gs: och bär dagen till ära en trevlig Presage-automat.
Hälsningar,
Fredrik
 

Bilagor

  • IMG_0419.png
    IMG_0419.png
    420.6 KB · Visningar: 4

Sumojocke

Omega
5AE4E063-D474-48CD-9D4A-0E06B5B5BDB9.jpeg

Hallå!
Registrerade mig för ett år sen på forumet i samband med köp av ovan visade klocka.

Älskar den men har på sista tiden spårat lite och köpt några Sjöö Sandström och Casio

Ska försöka bli mer aktiv i forumet och inte bara läsa alla intressanta och inspirerande trådar.

Hörs!
/Jocke
 

Herr_K

Breitling
Hej!

David här, 28 år gammal, bor i Lund och arbetar i Malmö (Malmöiter kan säkert räkna ut var med ledning av bilden...).

Har utifrån ett estetiskt perspektiv gillat klockor sedan barnsben, men har tidigare mest ägt enklare quartz-ur. Detta ändrades för några år sedan då jag fick en gammal Omega Seamaster från 60-talet (tror jag?) som tidigare tillhört min farfar, och med den väcktes en fascination för automatiska urverk.

Som ett led i en begynnande trettioårskris har jag bestämt mig för att börja dyka, och började därför under förra året leta efter ett automatiskt dykur. En tids googlande ledde ganska snabbt fram till KS och alla trådar om Seiko SKX, och en 009 införskaffades för ett par veckor sedan. För närvarande bärs den på en grå femrings zulu, men det är som jag förstått bara början..
819FA408-CD42-4CA3-A847-B34AEDF28559.jpeg


Läsandet inför anskaffningen har dock gett mersmak — så nu har jag tagit steget fullt ut och registrerat mig också, ser fram emot att sa del av all kunskap här, och på sikt eventuellt dela med mig av min egen!
 

Dr.Bo

Breitling
Hej,
Dragan heter jag och är 42år, bor i Uppsala. Jobbar dom avdelningschef på ett läkemedelsföretag. Har surfat under köp/sälj sista månaderna och börjar väl närma mig en present till mig själv. Gillar framförallt Omega, Rolex, Tudor och börjat också komma närmare Rado och Zenith.
//Dragan
 
  • Like
Reactions: Man

Ronny K

Omega
Hej alla klocknördar!

Ronny heter jag och tänkte sticka ut dubbelhakan och säga hej

Såg att jag varit medlem i 3,5 år så jag har väl inte varit så aktiv på forumet, ska skärpa mig nu tänkte jag.

Har en försmak för Rolex och dykmodeller
I min nuvarande samling
Submariner hulk
Yachtmaster 16622
Oris aquis
Jlc mastercompressor navy alarm
Breitling superocean 2

Nästa inköp lutar åt en mer klassisk Rolex gmt typ 16710..
 
Ny här och får väl säga hej till alla:)

Glad skåning med gediget teknikintresse. Varit moderator i ett annat stort forum sen mer än tio år tillbaka men det intresset har idag svalnat.
Har alltid haft ett intresse för klockor men aldrig köpt något mer seriöst. Inledde därför med en begagnad instegsmodell och får väl så sakta ta mig mot en keeper.

Kul forum!
 

kripe001

Omega
2-Faktor
Dykande klockfanatiker. Första klockan jag fick var en klassisk G-Shock DW5000c som jag senare bytte mot en fet slangbella. Senaste köpet blev en Citizen Eagle 7 ( 4-R02149 RC ) på en loppis. Dyker med en Suunto D6i. Roterar senaste Citizen-köpet med G-Shock DW5600sg, Timex Weekender och Seiko SKX031. Letar efter the one watch. Går sådär.
 

Agges

Breitling
Hej,
Sprillans ny här på forumet men varit klockintresserade i några år. Gjort den klassiska resan från parfymklockor och siktar numera på lite mer hantverk i boetten. Ska bli spännande att lära mig mer här på forumet!
 

skaparn

Breitling
Tjena, ny på forumet. Tackar för att jag får vara med :) Har alltid haft ett intresse för klockor, men det är inte förrän ganska nyligen jag tagit tag i att skaffa mig en ordentlig klocka. Skickar med en bild på min Tudor BB58a som införskaffades för några dagar sedan via forumet. Otroligt nöjd!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    111.7 KB · Visningar: 1

Jakob_

Breitling
Hej!
Har kikat runt på forumet och tycker det ser väldigt trevligt ut! Jag går på gymnasiet och har ett brinnande intresse för klockor. Bifogar samlingen som den ser ut just nu...
 

Bilagor

  • 0666D9DB-5FA9-4143-9E7B-10EB5F0B6DA4.jpeg
    0666D9DB-5FA9-4143-9E7B-10EB5F0B6DA4.jpeg
    85 KB · Visningar: 1
  • 55E54406-A667-48AC-96F1-590AE75F139B.jpeg
    55E54406-A667-48AC-96F1-590AE75F139B.jpeg
    173.2 KB · Visningar: 1
  • 174F6990-48E6-48F5-B454-37F10E28ADF4.jpeg
    174F6990-48E6-48F5-B454-37F10E28ADF4.jpeg
    144.9 KB · Visningar: 1

skalman65

Breitling
Hej
Claudio heter jag och har varit lie av en "passiv" medlem sedan några år men för några månader sedan köpte jag en fin IWC av en av forumets ägare och blivit mer aktiv men inte gjort så många inlägg. Lite rädd att inkomma med "dumma" frågor såsom den om Kermit Sub LV flat 4 eller Fat four ....som jag hoppades på det skulle vara just en sådan ......men icke:rolleyes:
Klockintresset föddes för 20-25 år sedan och några trevliga inköp har det ju blivit under åren. Min favvo-butik har varit Nymas tills Fedde slutade. Är jäklig svag för kronografer och graalen är en IWC Big Pilot som jag hoppas införskaffa under nästa år. Här är bilden på den senaste inköpet TACK för ett mycket trevligt forum
:iwc::jlc::breitling::panerai::rolex:
y6De0UhfRTG8%tfmPX6rqw.jpg
 
Tjena.
Har bara fluktat runt på alla fina klockor och blivit sugen på skaffa en första ”riktiga”.
Som alla inköp är första bestämmelsen budget. Har på senare dagar blivit mest intresserad av Tudor BB58, men verkar svåra att finna :) Övrigt en intresserad cigarrnjutare, från Sthlm.
 

wrodnik

Breitling
Hej, long time lurker som köpte min första och enda riktiga klocka här 2016. Nu känner jag att jag måste ha mekaniskt snart så dags att börja interagera här:)
/Erik
r.jpg
 

timelines99

Breitling
Jag har lurkat här sedan starten (och hängde på TTT innan dess) så det är väl hög tid att presentera sig? Har varit intresserad av klockor i mer än 10 år men är lite av en periodare. Brukar bli att jag snöar in på något, köper och tror att jag blivit en OWG. Håller något år innan cirkusen drar igång igen. :) Har haft en del mikromärken, Omega, Tudor, Rolex, AP, men det mesta har kommit och gått. Några klassiker, som en Speedmaster 3570.50 lämnar dock aldrig. Var inne i militärklockor ett tag vilket ledde till några WWW och CWC.

Läser mycket på forumet och det är en fantastisk källa till kunskap!
Bor i Stockholmsområdet.
 

Zack12

Omega
Hej.
Peter heter jag. Älskar klockor och historiken bakom olika märken. Inte så insatt i urverken men har börjat läsa på. Gillar speciellt Panerai och Omega po och seamaster. Ny här på forumet och ha redan fått många intressanta inlägg till mig. Bifogar en bild på en grymt snygg Panna GMT.
 

Bilagor

  • AEB5B6B3-A645-457A-AE5D-107BE5A2576F.jpeg
    AEB5B6B3-A645-457A-AE5D-107BE5A2576F.jpeg
    243.8 KB · Visningar: 3

Krillesnille

Breitling
Godkväll
Jag har alltid gillat klockor - som barn var jag väldigt fascinerad. Det blommade dock ut som intresse i vuxen ålder & då främst i den prisvärda klassen med genre mekaniska / skelett. Jag har alltid gillat det som sticker ut . Stuhrling är favoritmärket!
 
Topp