• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maccan

Omega
2-Faktor
Hej!

Ny här på forumet men har följt det flitigt de senate åren och kände att nu var det dags att hänga på. Intresset av klockor har alltid funnits där alltsedan den första digitala Casion på högstadiet. Det började på allvar då jag köpte min första automatare 2006, en Omega planet ocean XL som har fått hänga med under hela resan. Kommer fortfande ihåg den fantastiska känslan när man skaffat sin första ”riktiga” klocka. Har också haft en Omega seamaster 50 years anniversary, en mycket trevlig klocka även den.
Mitt riktigt stora klockintresse har de senaste åren varit Panerai. Sedan 8 år tillbaks har jag gått och suktat efter att få bära en. Provat många modeller i klockbutiker över åren, emellanåt blivit helt tokig av hur svårt det är att bestämma sig. Nog inte ensam om det :)
Så av en tillfällighet hittade jag en drygt 2 år gammal riktigt fin Panerai 312 förra veckan hos en handlare och kände att det var helt rätt att slå till, känns riktigt bra. Känner direkt att det inte kommer att bli min sista Panerai. Kul att få vara med här i forumet och ta del av den otroliga kunskap som finns här.

/Marcus
 

ironmountain

Omega
2-Faktor
Hej på er

Ny här idag!

Mitt klockliv startade 2019 och jag rivstartade direkt med en Bulova Moon Watch (PVD) och en begagnad SKX007 första veckan. Kör främst med ett grått Nato-band till SKX:en.

Har följt forumet i bakgrunden i ett par månader.

Är en man av få ord och lever med illusionen om att jag bör vara en One Watch Guy (en Omega Speedmaster kanske?).

Får se hur det ändras med tiden, vilken effekt detta forum har på mig. Den första punkten (få ord) begränsar just min tillgång till köp/sälj så jag kanske inte kommer längre än så här...

/O
 

Stenta

Omega
Hej! Precis nyreggad, men snokat runt lite de senaste månaderna. Hamnade här av en slump när jag letade info om min månklocka. Först då insåg jag att mina klockor nog var ett intresse som jag delade med många andra, hade aldrig tänkt så innan. Min första ”riktiga” var en Breitling Jupiter Pilot när jag fick mina pilotvingar och sen har det fortsatt, mestadels med klockor med nån form av flyganknytning. I tjänsten har jag förmånen att använda en SS klocka, på fritiden många andra typer, favoriten för tillfället är en Oris BC3. Tack för ett trevligt forum, jag har redan lärt mig väldigt mycket helt onödigt och fantastiskt nördigt, jätteroligt!
EE3B080A-693D-4260-8DFA-CDE06F49CF0B.jpeg F194F05F-CCE1-44BB-8553-E6F88741AE5D.jpeg
Hej
Hur tycker du Oris BC3 klarar att behålla färgen?
 

Ayrton

Breitling
Hej!
Har nyligen hittat till forumet efter sök om info på diverse klockor. Jag har ett nyväckt klockintresse och det här forumet är fantastiskt att inspireras av. Har redan kommit på mig själv att vara inne i "bubblan" när jag surfat runt i de olika trådarna.
Längst tid på armleden har min Breitling Aerospace från 1998 fått. Känslan när jag köpte den kan jag minnas än idag. Likaså den första Seiko kronografen jag sparat till när jag var 18 år...
Intressen är motorsport, flyg och funktionella saker som är snygga.
Just nu letar jag en automatisk dykare, förmodligen en Seiko. Kommer att spendera mycket tid på Klocksnack, tack för att ni finns!
/S:breitling::seiko::oris:
 

DVS1

Breitling
Har som många andra besökt forumet till och från utan registrering.
Jag har alltid uppskattat det goda livet, men klockintresset seglade upp relativt sent när en kamrat visade upp sin Panerai.
Det var kärlek vid första ögonkastet och jag blev snabbt övertygad om att jag skulle ha PAM00372.
Efter lite prövande i butik kunde jag dock konstatera att jag inte kunde bära upp uret på min handled.
Det slutade lyckligtvis med ett annat välkänt märke på armen :)
 

dafal1974

Breitling
2-Faktor
Hej Alla,
Jag känner mig inte helt ny här på forumet då jag har läst och lärt en hel del för att komma in i denna världen. Detta är dock mitt första inlägg... Jag är intresserad av att bygga upp en klocksamling och mitt fokus är de fina Schweiziska och tyska märkena..
Har en Sjöö Sandström Chronolink, Jaeger Deepsea Chronograph, Vacheron Overseas 42042 + lite annat
 

Andykrstd

Breitling
Hej!
Är väl egentligen nygammal på klockforumet men har varit väldigt lite aktiv de senaste åren då det har, svårt att tro, andra intresse här i livet. Har varit med i klocksvängen minst 15 år och mitt första medlemskap var då på TTT, Sveriges enda klockforum på den tiden, dock så dog väl det ut när alla flyttade till KS och jag likaså.
För nuvarande så är jag owg med en Rolex gmt2, men har väl en plan att ändra på det.
Bor i Skåne, 45år, funkisvilla, sambo, 5-månaders kille, crossfit, löpning, fiske och mat, så där har ni lite koll på vad jag är för en typ.
 

Remode

Breitling
Tja alla, relativt ny med mitt intresse för klockor. Det var efter läsning här jag valde att köpa min första automatiska klocka - SKX007. Mycket bra köp och klocka för pengarna - och bäst av allt har den varit med under flertal dykturer utomlands :D
Trevlig helg på er!
 
Senast ändrad:

Sippe

Breitling
Tjenare alla!
Simon heter jag och har läst runt på forument ett tag! Kan väl säga att jag är lagom klockintresserad, läser mest på lifestyle forumet! Gillar saker som sätter guldkant på vardagen som cigarrer, god mat och god dryck :)
 

fredde331

Breitling
tjena snubbe på 35 år från småländska skogarna typmen är mest intreserad av whisky cigarrer och knivar men hoppas få det trevligt på forumet./mvh
 

Seven

Breitling
Hej,

Ha varit medlem några månader men nyligen funnit tiden att titta in lite oftare här så tänkte att det är dags att presentera sig.

Är en man i sina bästa år som genom livet alltid haft ett intresse för klockor men på senare åren börjat leva ut intresset lite mer genom lite köp. Största intresset finns i dykare men även dressklockor och retroklockor är roligt att snöa in sig på ibland.

Tack och på återseende!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Hittade detta forum efter att jag nyligen snöat in totalt på klockor som snabbt utvecklas till ett dyrt och fantastiskt intresse.
Jobbar på att utöka min samling med klockor jag tycker är schyssta.
Arbetar på dagarna som projektledare för ett av Sveriges största installationsföretag inom elbranschen.

//Johan
Välkommen hit. Kul att se en ny medlem i Västerås-Eskilstuna området.
 
Senast ändrad:

RiskyPickle

Breitling
Då var man här!

Varför? Jo, för att jag alltid varit små förtjust i klockor men tyckte att jag inte riktigt hade råd dem...
Den klocka jag bär på just nu är en Citizen Eco-Drive Skyhawk - Inget märkvärdigt men den har varit perfekt för mig i flera år, speciellt radio kalibreringen samt att jag kan ha tre tidszoner (2 zoner + UTC) iom att jag reser mycket.

Har bestämt mig att jag skulle behöva minst två nya Sport Rolex (huhu, lycka till) helst från 2018, då de ska ges i present till mina två söner som kom till September 2018 (då de fyller 18-20år, ja vi får se är mogna nog att få en sådan present). Och kanske en åt mig ;)
 
Senast ändrad:
Tjenare! Kom på att det kan ju va idé att presentera mig lite!
Jag är en snart gubbe född mitten på 80-talet som bor uppe i Skellefteå.
Är egentligen rätt ny i den här världen av lite mer exklusiva klockor men inte till intresset. Alltid haft en illusion att man ändå aldrig skulle ha råd med sånt men har nu upptäckt att jag haft fel! Så bättre sent än aldrig antar jag.
Jag är rätt aktiv i EDC communitys av olika slag, och varit barnsligt förtjust i knivar hela mitt liv. och lagt allt krut på sånt i många år, dock har det svalnat då jag hittat det jag "sökte" efter och känner mig nöjd. Och nu är det dax att jaga den "rätta" klockan känner jag. Äger just nu en Breitling Colt A17350 och det va lite av en Graal grej att någon gång äga en Breitling för mig då det va just det märket som väckte intresset i min ungdom. Men som med mycket här i livet hittar man nya spännande grejer när man börjar doppa tårna på nya områden Jag blev introducerad till Panerai av en mycket god vän som tyvärr gick bort alldeles för tidigt. Så nu har jag snöat in på märket rätt ordentligt.
Det är även en del av min personlighet, jag tenderar att snöa in på saker rätt ordenligt och nästan sjukligt suga åt mig information i området, misstänker nån slags bokstavskombination
Annars pysslar jag med målskytte (gevär just nu) och glor på tok för mycket på Serier/film.
Så där har ni mig i ett nötskal! Trevligt att vara här!
 
Topp