• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena!
Advald, men irl namn Adam.
Ny på klockfronten, har tidigare ägt DW klocka och en o annan skit klocka. Men fick upp ögonen för mekaniska klockor rätt nyligen.
Kör till vardags en Seiko SKX013K2, en vintage Timex, och en Casio digital klocka.
Ser fram emot att läsa klockrecensioner, utöka min egna samling och få se andras samlingar!
/Advald

32A78E37-6BE7-4A40-8630-E2E4883BEDF8.jpeg
Hej alla.

Ny här i forumet.
Stort intresse för klockans urverk.
Just nu är min samling:
Omega speedmaster 3573.50.00
Rolex explorer 14270
Universal geneve white shadow 866049
Speedbird III PRS-22
Berns salonger vintage reklamklocka

Hejsan,
Har efter lite "ofarligt tittande" (ni vet regeln; se men inte röra) även blivit engagerad i klockor. Köpte mig min första automatiska (och mekaniska för den delen) klocka och tog mig tiden att faktiskt göra ett konto på detta forum som är fyllt med kunskap som är svårt att hitta på andra ställen (iaf så samlat som det är här). Ser fram emot tiden här på KS! :bookworm::bookworm::bookworm:

Linus heter jag och är ny på forumet.
klockintresset börjande med en Quartz omega Seamaster som jag sålde och köpte denna majestät istället ;) Drömmen är en ny Rolex men om 3-4 år ska den nog vara verklighet.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    136.8 KB · Visningar: 1
Hej!
Ny här på Klocksnack och ganska ny i mitt utökade klockintresse :)
Har relativt nyligen gått från att läsa om och beundra klockor på håll på nätet till att inse att jag nog ändå inte bara behöver ha bara en klocka och att jag kan tänka mig att lägga lite pengar på intressantare klockor.
Har gått med en Skagen automatisk i ca 9 år som jag verkligen gillat men dags att gå vidare nu.
Beställde för en tid seden denna:
https://www.oakandoscar.com/all-watches/the-humboldt-navy-bracelet
Har på håll beundrat Oak&Oscar sedan start och gillar verkligen deras klockor. Leverans i sommar dock :(

Har också märkt att mitt öga gärna dras mot vintage och köpte nyligen en Omega Seamaster från 61 (tror jag).
Ska bli intressant att se vart detta intresse tar vägen och hur det kommer utvecklas. Och jag ser fram emot att ta del av all kunskap och erfarenhet som finns samlad här!

Ha en fin dag alla!

Bilagor

• IMG_2883.jpg
    IMG_2883.jpg
    149.6 KB · Visningar: 2
  • IMG_3015.jpg
    IMG_3015.jpg
    115.9 KB · Visningar: 2
Hej alla glada klockentusiaster!

Jag har under flera års tid varit en passiv läsare här på forumet, men vaknade upp idag och kände att det var dags att bli medlem själv :)
Jag gillar alla typer av klockor, men har under senaste åren fått något av en förkärlek för Rolex.
Min första "riktiga" klocka var en Breitling colt chronograph som införskaffades sommaren 2010, sedan dess har min klocksamling växt för varje år.
Jag ser fram emot att lära känna både forumet och dess medlemmar bättre.

/Notorious

Hej alla, ny här!
Snubblade in på forumet när jag letade inspiration inför mitt första analoga klockköp i modern tid. Efter många år med smarta klockor kände jag att det var dax för "back to basic". Jag fastnade för en Seiko Turtle. Först hade jag inte tänkt regga mig, men forumet är ju en komplett källa av inspiration för en man. :)

/John

Hej allihopa!

Fyllde nyligen 30 och ville då fira med en lite finare klocka, där började min gedigna (internet)-research (5-6 veckor har jag nog lagt hittills). Har nu kommit till vägs ände och det är ett 10-tal klockor som fortfarande är intressanta. Jag har också fått insikten att man måste testa klockorna live för att man ska få en uppfattning. Provade t.ex. Tudor North Flag men den var alldeles för hög för min handled, kändes rätt stor eftersom den inte har någon bezel (tavlan upplevs större). Har läst många trådar här på forumet men tänkte att det var dags att skapa ett konto :)

Hej alla klockintresserade!

Efter att ha varit inne och läst mycket här på klocksnack så bestämde jag mig för att bli medlem. Intresset för klockor har alltid funnits, men för ca. 2 år sedan började intresset ta fart på riktigt. Jag gillar sportklockor väldigt mycket och är inne på min andra Omega Seamaster (smp) just nu. Jag ser fram emot att få dela mitt intresse för klockor med andra klockintresserad här på forumet :)

Ha en toppendag allesammans!
/patteboi

Hej,
Ny medlem, länge varit intresserad av klockor men inte haft tid att fördjupa mig mer eller ta tid till att leta upp något mer "ordentligt". Hoppas kunna få inspiration och tips här =)

Hej,

Har läst på klocksnack i flera år och har även köpt en del klockor på forumet. Har ett väldigt stort klockintresse men inte så många att diskutera klockor med, så jag tänkte att det börjar bli dags för mig att skriva lite. Tar också alldeles för mycket klockbilder:). Bor i Piteå och jobbar med IT. Har haft mycket Sinn och Seiko. Favoriten är nog 556an som jag tog med mig till prag nyligen. Köpte den av @1965ek här på forumet.

Bilagor

• 20190329_134424.jpg
    20190329_134424.jpg
    153.3 KB · Visningar: 3
Hej,

Har läst på klocksnack i flera år och har även köpt en del klockor på forumet. Har ett väldigt stort klockintresse men inte så många att diskutera klockor med, så jag tänkte att det börjar bli dags för mig att skriva lite. Tar också alldeles för mycket klockbilder:). Bor i Piteå och jobbar med IT. Har haft mycket Sinn och Seiko. Favoriten är nog 556an som jag tog med mig till prag nyligen. Köpte den av @1965ek här på forumet.
Snyggt där! 556a är grymt trevlig var i supertrevligt skick och vädigt saknad när jag ser din bild. Har var en del i Piteå då hustruns morbror bor där och sönerna gör sista året på LTH.

Snyggt där! 556a är grymt trevlig var i supertrevligt skick och vädigt saknad när jag ser din bild. Har var en del i Piteå då hustruns morbror bor där och sönerna gör sista året på LTH.
Ja den är i toppenskick! Det är nu andra gången jag äger en 556:a.
Hade en 556i förra gången och började sakna den så fort jag sålde den:). Kul att få prova versionen med siffror! Bandet från watchgecko som du skickade med var riktigt trevligt det också. Piteå är en trevlig stad, speciellt på sommaren
20190406_121608.jpg

Hej!

27-årig Göteborgare boendes i Malmö, fick upp ögonen för "riktiga klockor" nu vid årsskiftet och har hängt en hel del på detta eminenta forum sedan dess. Inte kommit till skott med mitt första köp än, släpar fortfarande en gammal schleten Daniel Wellington runt handleden. Suktar mest efter en fin dykare i nuläget, har fastnat för Seiko och mycket lutar åt att jag slår till på en SKX007 inom kort. Dräglar också en del över Omega Seamaster Vintage, riktigt fina ur! Tar i övrigt gärna emot tips på bra första klockor (vet att det finns en massa andra trådar om detta som jag läst flitigt). Som sagt mest sugen på en tjusig automatisk dykare med budget < 5k som nog blir den enda klockan ett bra tag!

Kul att vara inne i värmen!

Gurb

Tjena! En klocknörd ifrån Norrland numera bosatt i Stockholm. Har följt forumet en ganska lång period och det är kul att få ta del av alla råd, tips och diskussioner som forumet har att erbjuda. Kommer förmodligen hänga mest i Tudor, Rolex, Oris och Zenith trådarna så vi syns där :)

Allt gott

Tjenare! Kanske den yngsta på hela forumet med mina 19 somrar men det ger mig bara mer tid att lära mig så mycket som möjligt om horologi :cigar:

Klockintresset startade förra året och det kulminerade i ett köp av en Seiko SKX009 (ännu omoddad) som än så länge är mitt enda men absolut inte sista seriösa klockköp! Har ögonen öppna efter en kronograf eller dressklocka härnäst. Fastnat mycket för JLC, Rolex, Omega och IWC.

Vi ses!

Bilagor

• Snapchat-1902997340.jpg
    Snapchat-1902997340.jpg
    101.4 KB · Visningar: 2
Hejsan. Dags att presentera sig kanske. Stefan heter jag. Rymdhamstern här på forumet, och på andra forum i andra nördsammanhang. Har tjuvläst en längre tid, men nu var det dags att regga sig. Är en nörd i det att jag blir väldigt intresserad av det som typ talar till mig. Andra nördhobbies är, och har varit, hifi, gitarrer, ölbryggning, golf, mm. Allt som kan innebära en möjlighet att fördjupa kunskaper och köpa prylar verkar vara ett riskområde ;)

Klockor har varit något som fascinerat mig ända sedan jag var liten. Men det är väl först på senare år som ekonomin tillåtit att bejaka intresset lite mer. Har en förkärlek för daily beaters av olika typer snarare än mer exklusiva klockor. Klocklådan ser för närvarande ut enligt bild.

IMG_1517.JPG

Från vänster övre raden:
  • Seiko Prospex Field master, SBDL021
  • Citizen Altichron, BN4021-02E
  • Hamilton Khaki Aviation, H64715885
  • Victorinox Infantry Vintage Chronograph, 241460
  • Victorinox Infantry Vintage Mechanical, 241377
  • Seiko Prospex Pepsi Sumo, SBDC057
  • Versace Mystique Sport Chronograph, VFG100014
  • Longines Conquest Chronograph, L3.662.4.56.6
  • Montblanc Heritage Chronométrie Dual Time, 112540
  • Orient FFD0f001W
Ser fram emot att ta mer aktiv del i forumet framöver.

Cheers

Jaha, då var man äntligen här!
Jag har varit med här i bakgrunden ett bra tag då min man är medlem, så efter lite tryck och roliga namn förslag så är jag nu här för att vara social själv
Har en hulk samt en 796 panerai (denna ska vi då samsas om... jag vet inte hur det ska gå än) tanken är god säger dom!

Tack å hej!
E25E0BE0-8DCE-4AF0-A409-16BB875E0AFC.jpeg

Hej,

Efter mycket smygande på sajten så får väl jag också presentera mig. Jag är en 27åring från Blekinge som för närvarande är bosatt i Växjö. Ämneslärare i historia och religionsvetenskap på gymnasienivå och redan i denna presentation finns en kort förklaring till mitt klockintresse. Fick en SKX007k2 i 25års present och därefter insåg jag, efter som jag är uppfödd vid kusten, att dykarklockor är livet ;) Därefter är just det historiska värdet i klockorna viktigt för mig.

Därför blir drömklockorna något såhär utan inbördes ordning; Omega Seamaster 300 vintage 1960, Vilken klocka som helst från "the dirty dozen", Omega Speedmaster, Squale 1521 mfl mfl.

Jag har varit med här i bakgrunden ett bra tag då min man är medlem, så efter lite tryck och roliga namn förslag så är jag nu här för att vara social själv
Har en hulk samt en 796 panerai (denna ska vi då samsas om... jag vet inte hur det ska gå än) tanken är god säger dom!

Tack å hej!
Välkommen! Kul att ha dig här Nalle!

32A78E37-6BE7-4A40-8630-E2E4883BEDF8.jpeg
Hej alla.

Ny här i forumet.
Stort intresse för klockans urverk.
Just nu är min samling:
Omega speedmaster 3573.50.00
Rolex explorer 14270
Universal geneve white shadow 866049
Speedbird III PRS-22
Berns salonger vintage reklamklocka
Välkommen! Fin samling du har där!

Hej!

Long-time lurker från grannlandet i öst som äntligen fick samlat ork att fixa medlemskap. Har alltid haft som vana att bära klocka på armen, men intresset för mekaniska verk lyfte på huvudet kring fem år sedan. Såsom för många andra här var första mekaniska klockan en Seiko. Numera har mängden klockor ökat med några stycken, men egentligen har nyförvärven varit förvånande få.

Tack å hej!
Snyggt me dykare o inte minst hulk!! Välkommen!

Hej alla underbara "Klocksnackare"
Jag heter Matthias och har för det mesta varit en åskådare här på KS och länge följt Köp & sälj och tänkte att det var dags att presentera mig. Äger ingenting märkvärdig för tillfället och spanar såklart efter mitt första "riktiga" urverk. Ser fram emot att vara lite mer aktiv här i forumen fast det egentligen kanske inte är min starka sida
Simma lugnt
Hälsningar
Matthias

Hej KS!
Har varit flitig besökare de senaste dagarna då jag blev sugen på ny klocka. Högg en SKX009 på Blocket efter mycket läsande här och på övriga webben. Mycket nöjd så här långt men klockintresset väcktes för ett par år tillbaka då min första automatiska klocka inhandlades, en Tissot Visodate som användes flitigt och sedan lades på hyllan tillsammans med klockintresset. Men nu är det tillbaka och jag ser fram emot att dyka djupare ner i klockvärlden.
Tack för ett välskött och fint forum!

Hej,

Anders heter även jag. Har ett visst klockintresse och även road av teknik och motordrivna fordon överlag. Började med en Omega PO som första riktiga klocka, såld nu dock. Har en stål Daytona av förra generationen som enda klocka sen 2011. Köpte frun en Rolex i fjol och har köat på en no-date Sub ett tag nu. Hoppas den kommer snart ...

Hallå ja!

Gammal klockräv som hängt mest på internationella forum här. Baserad i Köpenhamn och södra skåne för tillfället. Har under ett par år jobbat på en bok som behandlar ett härligt urval vintage-klockor som jag hoppas kunna diskutera med likasinnade här på forumet. Klockor som finns i samlingen är Heuer Autavia, Heuer Monaco, Rolex 1803 och även en gammal Omega 300. Under åren har jag ägt det "mesta", men inte så mycket nya pjäser. För stunden letar jag efter mer information kring specifika 1675 modeller, mest ur dokumentationssyfte.

Allt gott,
VWG

Tillbaka
Topp