Goddag!
Mitt första inlägg här på KS (fantastiskt forum för den delen), om man bortser från ett par konversationer angående eventuella köp.
Jag har, precis som många andra här "smugit" runt på forumet, hängt mest på köp/sälj-tråden, samt tjuvläst på en del diskussionstrådar givetvis.
Har alltid tyckt om klockor egentligen, men aldrig haft/tagit mig tid att faktiskt sätta mig in i hur fantastiska de faktiskt kan vara. Tidigare har jag, som säkert många andra, gått hårt på "inne-klockorna" för de som inte har kunskapen än om vad en riktig klocka är (misstolka mig rätt). Kommer ni ihåg Jetset klockorna? Jag ägde 3 stycken.. stora, tunga och otympliga. Men i ärlighetens namn så hade de sin charm. Jag har även ägt en del "märkesklockor" (läs MK, Armani osv)
Men! nu när jag närmar mig 30-strecket så har mitt tycke för klockor mognat som man så fint kan skriva, och jag letar nu efter mitt första riktiga ur. Mitt långsiktiga mål är en Rolex Sky-Dweller, har blivit kär i den klockan. Men har även fastnat för Omegas AT (deras blåa tavla är fantastisk) och har bestämt mig att landa med Omegan först.
Jag skulle dock vilja starta min klocksamling lite billigare med en Omega Genève, vintage. Helst med datum & månadsvisare.
Hur såg, eller ser era mål med klocksamlingarna ut där ute? enbart dykare eller dressare? eller en klocka för varje tillfälle? Samt, har ni några tips på hur man förankrar att köpa dyra klockor för era kära sambos när de tycker det är helt onödigt?
Må väl !
/ Oscar