Laddar...
Nymansur

Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

Diskussion i 'Diskussion' startad av KS Admin, 5 september 2012.

1. Trojan

Trojan Plast

Hej,
    Kul forum ni verkar ha här, boendes i södra Stockholm. Är väl egentligen ingen klockfantast, hade några swatch ur som liten. Ville ha en Gul men vi hade inte råd (idag äger jag tre). I ungdomen vart en det en del Martens kängor o när jag en dag i mitten av 90-talet vart i en sådan shop i Polen så köpte jag mitt första egna ur, Martens designad klocka ifrån Sekonda. Den har hängt med sen dess.
    Inte mycket för exklusiva klockor, är svag för vissa saker och kommer dessa i klockväg vill jag ha snarare än hur bra själva klockan är men de ska va original. Belgiska Citime har gjort några klockor med seriemotiv, diggar Gaston så ett par sådana har jag givetvis.
    Till vardags har jag några Mavericks ifrån Victorinox jag varvar med, mitt nästa köp lär förmodligen bli (you guessed it) ännu en Victorinox Maverick. Min avatar är Trojan Records, en klocka ifrån dem hade varit drömmen. Men sitter någon här på en Hammarby klocka är jag öppen för förslag. :)

2. Rebelzer0

Rebelzer0 Plast

Hej!
    Har alltid gillat fina klockor, vad som är fina klockor har varierat genom åren :)
    Fick precis en PAM104 i present och tänkte att nu var det dax att bli medlem.

3. Alfan

Alfan Plast

Bra present! Välkommen

Rebelzer0 gillar detta.
  4. phcage

phcage Plast

Hej,

väldigt klockintresserad kille boendes i Stockholm som är mycket tacksam för möjligheten att vara en del av ett forum som klocksnack. Gillar att läsa reportage, köp/sälj, se era bilder och se era byggprojekt. Inte varit superaktiv men hoppas kunna bidra till forumet så som ni alla gör.

5. samh

samh Plast

Hej allihopa

Sami heter jag 26år från Stockholm. Ny här på forumet och mitt klockintresse började växa fram för cirka ett år sedan och det som framförallt intresserar mig just nu är vintage datejust. Tacksam över att få vara en del utav forumet och hoppas på många fina år tillsammans.

Efter pengar över som egentligen skulle gått till semesterkassan så letar jag frekvent efter mitt nästa köp hoppas vi ses där ute :)

Allt gott!

/S

6. pangkarlsson

pangkarlsson Plast

Hej!

Albin heter jag, kommer från Sundsvall och är 30 år gammal.
    Jag skulle ljuga om jag sade att jag var särskilt kunnig i ämnet eller att jag under längre tid haft ett brinnande intresse. Kunskaperna är alltså ännu få och små och intresset är nyfunnet.
    Till vardags roterar jag mellan Omega Seamaster 30 från 1963(?) och en Revue Exclusive, gissningsvis från tidigt femtiotal. Jag hittade hit till forumet för att jag under en tid funderat på att skaffa mig en ”riktig” klocka men kände att jag kunde alldeles för lite i ämnet.

Just nu har jag fastnat för Breitling Superocean Heritage och tänkte snarast åka in till den lokala AD’n för att klämma och känna lite.

Fridens!

Mollstedt