Tjenare! Har lurkat och postat lite sporadiskt sedan i våras, så det kan ju vara på sin plats att presentera sig här också.
Klockintresset smög sig på under förra året med inköp av några roliga klockor från ett märke rotat i skateboardvärlden som drivs av bra människor. Sedan vändes blicken mot mekaniska klockor och en och annan Seiko 5 hittade hem. Till slut slog Covid19 till och under hemmasittandet upptäckte jag detta forum och allt som har med klockvärlden att göra. Våren spenderades med att supa in så mycket som möjligt, samt köpa på sig lite klockor i "affordable"-segmentet för att komma fram till vad man gillar. Började också modda de Seiko 5 jag har vilket har varit kul.
Det har varit väldigt intressant att komma fram till vad man gillar och varför man gillar det. Efter ett tag är blir det rätt klart vilka man favoriserar och vilka som får ligga kvar i lådan. Detta är "the staple of my collection" nu åtminstone:
Seiko SARG003 - perfekta field-klockan, imho
Seiko SARB033 - slås varje gång av de fina detaljerna och att den känns "dyrare" än den är
Autodromo Group B - är man en sucker för rally från 80-talet är denna given
Yema Navygraf - otroligt fin retrodykare i den storlek som jag föredrar
Semper & Adhuc L'Immédiate Classique - lite dyrare än ovanstående, men så fort jag läste om märket och tanken bakom ville jag ha en och jag ångrar mig inte
Vart kommer detta leda? Ingen aning, men jag tittar förstås på lite "finare" klockor där en Explorer är min Graal som den praktiskt lagda människa jag är.
Jag har grottat ner mig i många trådar och lärt mig mycket här på forat, men speciellt aktiv kommer jag nog aldrig bli. Jag är reggad på diverse forum som har med intressen att göra (cykling, skateboard, bilar), men det är samma sak där; jag föredrar att hålla mig på utsidan och titta in, så att säga.
Allt gott!