Rocky-handsome
Basic
Tack!Välkommen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Välkommen
Det var en fin samlingHej.
Blev medlem här på KS för ca. 18 månader sedan då för att kunna svara på annonser.
"Samlat" klockor sedan 2 år tillbaka nu, ingen imponerande samling mest billiga klockor då jag vill ha variation.
Tänkte att det nu var dags att bli mer aktiv här.
Får min inspiration på klockor främst från Youtube där jag kollar ofta på TGV, Long Island watch, just one more watch och the time teller.
Ovan ser ni en bild på min samling i dagsläget, har fler som jag inte använder så mycket som jag vill bli av med men inte orkat sälja än, svårt att ge bort en klocka till vänner eller familj då de flesta har olika smak i klockor.
Det var allt jag kunde komma på som passande i en presentation, ser fram emot att prata klockor med er och lära mig mer.
PS. Flera av klockorna är köpta via KS
Lite kluven vad nästa köp blir, finns så många jag vill ha men tänker mig någon av dessa:
Seiko willard
Yema navygraf
Squale 20 atmos
Marathon gpm
Får se när det blir av.
Tack RobinDet var en fin samling
God dag allihopa!Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Välkommen!Hej KS-gänget!
Har länge försökt stå emot detta begär men längre än såhär går bara inte. Min klockkarriär började för några år sedan med att jag plötsligt kände att jag ville ha något sofistikerat runt handleden. DealExtreme hade riktigt snygga lyxklockor för 20-30 $ (inkl frakt) så det blev ett givet köp. Tyvärr höll den inte så länge ( ) och snart var jag åter på jakt efter ny dyrgrip. Nu kände jag dock att det var dags att investera i en "riktig" klocka och sneglade mer och mer åt Daniel Wellington. Tyckte dom verkade vara av finfin kvalitet, "minimalistiska", snygga och smäckra. Sagt och gjort, en beställning gick iväg. (Valde quarts-varianten för er som undrar).
Happ, innan man blir bannad här efter första inlägget så fortsätter historien med att jag ganska snabbt kände att jag gjort bort mig. Klockan förpassades allt oftare till byrålådan och har blivit liggandes där sedan något år tillbaks. Längtan efter en fin klocka att njuta av har åter infunnit sig senaste halvåret och jag började för ett litet tag sedan googla mer och mer på instegsklockor från etablerade tillverkare. Insåg snabbt att jag VERKLIGEN gjort bort mig med tidigare köp och började nyfiket läsa om Seiko, Citizen, Certina, Tissot, Casio, m fl. En ny värld öppnades.
Så hur ligger vi till i dagsläget? Köpte hastigt en Citizen BM8476 med svart nylonband och fick lära mig den hårda vägen att man alltid bör prova en klocka innan man bestämmer sig och bar den väl i ca en dag innan jag kände att den inte alls passade mig. Så nu väntar den på att säljas, vem vet, kanske dyker upp här framöver.
Efter detta hastiga missöde gjorde jag en grundlig research, provade mängder av klockor i butiker, innan jag tillslut bestämde mig för att "min första riktiga riktiga klocka", alltså på riktigt, fick bli en Certina DS Ciamano Chronograph och jag är efter ett par veckor fortfarande helnöjd!
Väl mött!
Trevligt med en Colt.Ny på forumet i form av engagemang och konto men kollat en hel del genom åren både här och på TTT så klockintresset harallt funnits ett tag nu. Ägt tidigare en dressig Maurice Lacroix med månfas och har just nu en Breitling Colt GMT som jag stortrivs med. Utöver det finns en badklocka i form av en Orient Mako. Trodde att suget efter nya klockor skulle stilla sig efter köpet av Breitlingen men icke... en Omega Speedmaster lockar men så också flera modeller hos Breitling.
Välkommen in i värmen.Tjena allihop, tittat runt på forumet ett tag men inte varit aktiv. Ny på klockor också, så vänligen ha överseende med eventuella dumma frågor! Hoppas lära mig mycket här.
TackarTrevligt med en Colt.
Klockmagen blir aldrig full
Välkommen till forumet!
D e så här det börjar att gå utför... =PHej! Jag fick denna klocka i present och nu har intresset ökat! Fick denna sida som förslag av en kollega. Cartier Santos 100 tack för ett bra forum!