Hej på er, blir en liten roman nedan för den som orkar läsa...
Tror jag kikade in här för ca 10 år sedan då ett litet klockintresse hade börjat. Köpte en G-shock inför värnplikten, en random kronograf från Ur&Penn och en GANT-dressare... intresset dog ut lite, kanske/förmodligen på grund av de klockorna jag valt.
Hade sedan klocka via jobbet i ca 7 år efter det, men nu har jag hittat tillbaka till hobbyn.
Är 30-årig tvåbarnsfar nu, och har lurkat här igen från mars i år och hunnit köpa 4 klockor för att fylla grundbehovet. Blev lite mycket impulsköp så de kommer nog få vandra vidare ganska snart dock.
En SEIKO 5 Sports 140års-jubileumsmodell och en Hamilton Flight Timer som daily, beroende på vad jag är sugen på.
En Dan Henry 1963 som lite mer ledig kronograf.
En Rotary Windsor som dressare.
Nöjd med samlingen än så länge, lyckades hitta hyfsade instegsmodeller tycker jag ändå!
Framtida köp som jag känner just nu är att byta ut några ovan mot en Sinn 104, SS UTC Skydiver och Nezumi Voiture (eller liknande, har ni några förslag? Sugen på en créme-vit panda).
Får se när budgeten tillåter, men Sinnen ska inhandlas ganska snart
. Tänkte mig den som GADA och använda den i huvudsak, resten när man blir sugen på lite omväxling.
Tack för ett bra forum!