Öppnade igår, det står Miyota Japan eller nåt och "No Jewels", rätt värdelös klocka då?
Värdelös nej, den visar väl fortfarande tiden? Värdefull? Nej, inte det heller, inte i pengarvärde iallafall..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Öppnade igår, det står Miyota Japan eller nåt och "No Jewels", rätt värdelös klocka då?
Hej! Jag är också ny här. Fått ett litet klockintresse som blossat upp på senare tid och tycker mer och mer att det är roligare med olika klockor till olika utstyrslar. Att få allt att matcha alltså. Jag är definitivt ingen klocknörd men när intresse kommer så som nu, grottar jag gärna lätt ner mig i ämnet. Och detta forum verkar riktigt spännande att läsa om alla era fräna inköp osv. Något jag gillar är klockor som sticker ut i utseende. Och här kommer de senaste inköpen för min del. Det är som följer Casio G-Shock G-Squad GBD-200-9ER, Casio DBC-32D-1A Samt Pärlan Yema LED.
Hej forumet!
Har stalkat runt i trådarna sedan Maj, registrerade mig för några dagar sedan. 37åring med nyvunnet klockintresse.
Köpte min första klocka för över 10 år sedan, en Tissot T-Tempo automatare. Har använt den regelbundet men inte haft något större intresse för klockor förrän några månader sedan, då fick jag upp ögonen för denna fantastiska värld!
Har kompletterat samlingen med Tissot Le Locle Powermatic 80, Frederique Constant Classics Index, Longines Record och för närvarande suktar jag efter ett antal Longines, några ryska kandidater finns också på listan...
Kan inte förstå varför dykare/GMT är så omtyckta, föredrar länk framför armband och enbart mekaniska klockor är av intresse.
Absolut har jag så, den är en ständig källa till glädje i denna i övrigt deprimerande värld!Har du sett rysstråden?
Hej alla!Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Välkommen tillbakaNy gammal medlem får man väl säga…
Är galet fascinerad av fyrkantiga/rektangulära klockor. Jag gillar det kantiga och lite maskulina intrycket som jag tycker en fyrkantig klocka ger. Det kommer nog främst från mitt intresse och beundran av 20 å 30-talets Art Deco stil som i stor utsträckning påverkar designers än idag. Kantiga former, starkare färger och olika typer av nivå- och trappliknande inslag. Ni alla vet ju hur Empire State ser ut, där har ni Art Deco i sin finaste form, enligt mig.
Har de senaste 5-6 åren drivit det lilla micromärket SÖNER som är nischat på just kantiga klockor i Art Deco design.
Är här för att få gåtta mig i världens alla klockor och få lite vardagsinspiration men även att bidra med lite kunskap och inspiration.
Åhh, wow det var ett av mina första inlägg. Det hade jag glömt bort.Välkommen tillbaka
Frågor & Svar om klockmärket Söner by Sweden
För att inte överösa originalämnet: Presentera dig gärna här skapar vi ett separat ämne: Frågor & Svar om Söner by Sweden. Den som har frågor och funderingar, åsikter eller annat om klockmärket Söner by Sweden är varmt välkommen att delta i diskussionerna. Originaltråd LÄNK. Dock förväntas...klocksnack.se
Varmt välkommenTjenare!
Jag är en 25-åring jurist och har, under de senaste åren, blivit totalt biten av klockflugan. Intresset har egentligen funnits där under en längre tid, men alltid blivit bortprioriterat till förmån för annat (fram tills nu).
Stort tack för ett fantastiskt forum. Jag blev medlem för några år sedan, men har inte förrän nu insett vilken jäkla kunskapskälla det här faktiskt är.
Ha det bra ute i stugorna så hörs vi garanterat av i flertalet trådar framöver!
HejDetta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.