Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockhobbyn är farligt beroendeframkallande, borde komma med en varningstext: "Kan leda till sömnlöshet och platt plånbok"Tjenare! Ny på forumet och har en känsla av att min beroendepersonlighet kan spilla över på klockor Köpte precis en Seiko Diver SKX013 och väntar fortfarande på en Tudor Glamour Day+Date som jag beställde för 7 månader sedan :/ Om någon sitter på ett Jubilee-armband 20mm så är jag intresserad. Ser fram emot roliga diskussioner och klocktips framöver!
Klockhobbyn är farligt beroendeframkallande, borde komma med en varningstext: "Kan leda till sömnlöshet och platt plånbok"
Välkommen till fördärvetHej KS,
jag har ett nyblivet klockintresse som dessvärre börjat urarta en aning. Skaffade mitt första ur i november 2004, en Technomarine Sport men det var inte mer med det. Mitt andra minnesvärda ur fick jag av min kära far, en enligt honom "mycket högklassig kopia på Breitling, vem är dum och lägger $5000 på en klocka när man kan köpa denna som är så gott som identiskt med originalet för bara $500 i Dubai?" Ja, han hade inget intresse för klockor och till och med kronan satt lite snett på den "högklassiga" kopian
Men för ett år sedan så gick mitt första riktiga urverk sönder, en Oris som jag haft i drygt 17 år och i samband efter att hitta nytt så väcktes intresset på allvar. Har precis fått hem mitt senaste inköp, men det kommer presenteras i paketöppningstråden.
Riktigt fin!Hej! Jag heter Andreas och har länge stått utanför och tittat in, kände nu att de var dags att komma in i värmen och säga hej.
Jag kan inte mycket om klockar och har inte heller många, men intresset växer för varje dag.
I skrivande stund har jag en Rolex submariner och en Rolex Day-Date som köptes i Lördags med de sagt kommer också en bild.
Välkommen!Hej!
Jag är ny medlem här sen igår och helt ny vad gäller klockintresse, klocksamlande och klocksnack. Har kollat - svenska klockkanalen - på youtube och fastnat och fascinerats. Kom på att jag har en gammal klocka som jag rotat fram…en Eterna. Har försökt kolla upp den via ett nummer på baksidan…vet inte om det är ett serienummer ? men jag tror klockan är från 1940-50 talet. Den behöver en rejäl översyn, reparation och nytt armband. Någon som vet vem som reparerar och gör översyn av en gammal Eterna?
Har en Garmin som vardagsklocka.
/
Mårten
Close but no guitar , jag har lite mer koll på ENICAR än Eterna men Olofsfors Ur har koll på allt i klockvärlden!
Tack! Är nog läggdags snart tror jag…Close but no guitar , jag har lite mer koll på ENICAR än Eterna men Olofsfors Ur har koll på allt i klockvärlden!
Hej KS,
Mattias var namnet, ny men ändå inte, varit medlem ett längre tag (sedan 2013) men inte tagit modet att skriva eller varit så aktiv, men nu på sistone fått glöden tillbaka och kommer bli kalas kul att få bidra och diskutera. Ser fram emot mycket klockssnack, men även intresse för de goda i livet: vin, design, golf, cigarrer, träning m.m..
Håller med ovan, Klockedock, och vill även jag tacka för ett riktigt trevligt och kunskaps rikt forum/community.
Allt gott, trevlig söndag!