• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej KS.
Jag har läst här ett tag, och kände att idag är det dax... Registrering och presentation.
Jag är 34, egen företagare och klocknörd, heter Mikael oh bor i GBG

När jag var tolv år så såg jag en Rolex Daytona i helguld för första gången, mannen som bar den blev min idol och förebild direkt och han är det till viss del fortfarande. Så när Rolex släppte en daytona med Keramisk bezel (vad det nu kan tänkas heta på svenska) tömde jag sparkontot...

Är just nu j-ligt sugen på en IWC eller en Panerai för att utöka min samling. Jag är inte tillräckligt nördig för att rada upp modellnummer men den gröna IWC´n med tyg band eller en stål Panerai med datum utan förstoringsglas är det som lockar mest.
[URL=http://forumbilder.se/DC6KT/dsc-0327] [/URL]
 
Behåll din Seamaster om det är din första klocka. Många gör misstaget att flippa dem för att sedan ångra sig. :)
 
Tycker Donkii tar upp det mesta av intresse i ditt prisspann.

För egen del hade jag nog gått på en IWC. Inhouse eller inte spelar inte så stor roll ETA 2892 är ju inget pissverk direkt... är ju det som är baskalibern i 2500verket som sitter i din seamaster.
 
Din jlc är skitsnygg!! Omegan är det ju inge fel på men den är ju inte lika fantastisk som jlc:n så jag förstår dina flipptankar. Hade nog gått på Iwc-klockan om valet står mellan de föreslagna.

Välkommen o lycka till:)
 
Om du kan tänka dig att gå upp ca. 10k till så har du chansen att fylla på med en till JLC.. En Master Compressor GMT :) Jag hade en för ca. ett år sedan och fick lös den för strax under 40k. En fantastisk klocka!

588485d1325086714-my-master-compressor-diving-gmt-jlc.jpg


jlc_111.jpg


IMG_4899.jpg


Jaeger-LeCoultre+MC+Diving+GMT.jpg


JLC+MC+Diving+GMT+%28testing%29.jpg
 
Tack alla för dom fina komplimangerna om JCL:n.

Gjorde mycket research innan jag slog till på denna. En klassiker och JLC har ju en historik som få kan konkurrera med.

SMP:n köpte jag billigt av en kollega och känner att jag inte får samma känsla när jag bär den som JLC:n.
Det något som saknas helt enkelt.

Gillar compressor GMT:n men tror den har något för stora dimensioner. Letar efter något mellan 40-42 mm i dia. och inget tjockare än 13mm ( proportionerligt med mina handleder)

Har sneglat på JLC master compressor automatic och tycker den är snygg. Någon som har erfarenhet av den?
 
Hej klockälskare!

Jag heter Jonas och jobbar som polis. Ett yrke som lönemässigt inte passar så bra med med mitt intresse för klockor och espressomaskiner. Hursomhelst så har jag drömt och drömt ett tredjedels liv nu om att få äga lite fina klockor. Har just nu säkert 15 andra klockor med diverse olika armband till alla, men bara olika quartzur, bl.a. Tissot, Wenger osv.. Högst på önskelistan står just nu en Panerai. Sedan vill jag gärna ha en IWC Big Pilot, men nöjer mig med en Pilots Chrono 377701.

Jag mjukstartade med att köpa en Bulgari Carbongold. Visst en quartz och kanske inte det populäraste märket, en i mina ögon snygg som f-n. Det man inte ser är hur fint visarna och siffrorna glänser i vitt guld. Passar dessutom både mig och flickvännen.
CAM00180.jpg


Den här klockan var i alla fall en utlösande faktor till att en spärr lossnade i mitt huvud och allt mitt uppdämda behov kom över mig som en lavin. Så nu bara ett par månader senare förhandlar jag med en butik i Turin om en PAM 328, som jag givetvis ska köpa lite straps till när jag sålt mig själv för lite pengar. Butiken heter Virtuoso, jag vet inte om någon har erfarenhet av dem? Jag hittade till slut ett franskt forum där det lät som de var bra att handla med.

Så snart så kanske det kommer lite nya bilder och erfarenhetsberättelse om det. Och om intresse finns så kommer jag kanske sälja min Bulgari som är flawless inom kort.

Det var lite kort om mig. Ha det fint alla!

Välkommen och grattis till ditt köp!
 
Hej!
Arvin heter jag , Bor i Göteborg.
Nyligen fått upp klockintresse så är helt nybörjare inom detta område, endast gått efter klockor som tilltalar mig estetiskt, förutom klockor är bilar och sport mina andra intressen.

Trevligt forum och fanns hur mycket som helst att läsa om. Har lyckats handla en Mako XL hittills från detta forum. Utöver den har jag en tag heuer och en breitling i min "samling" någon CK samt casio klocka finns också.
Nästa tillskott hoppas jag på en Rolex submariner.

Tack för mig
 
Hej! Jag heter Andreas och har länge stått utanför och tittat in, kände nu att de var dags att komma in i värmen och säga hej.
Jag kan inte mycket om klockar och har inte heller många, men intresset växer för varje dag.
I skrivande stund har jag en Rolex submariner och en Rolex Day-Date som köptes i Lördags :) med de sagt kommer också en bild.



IMG_0818.JPG
 
Hej! Jag heter Andreas och har länge stått utanför och tittat in, kände nu att de var dags att komma in i värmen och säga hej.
Jag kan inte mycket om klockar och har inte heller många, men intresset växer för varje dag.
I skrivande stund har jag en Rolex submariner och en Rolex Day-Date som köptes i Lördags :) med de sagt kommer också en bild.



IMG_0818.JPG

Välkommen in i värmen. Och grattis till en sjukt snygg klocka! :)
 
Hej! Jag heter Andreas och har länge stått utanför och tittat in, kände nu att de var dags att komma in i värmen och säga hej.
Jag kan inte mycket om klockar och har inte heller många, men intresset växer för varje dag.
I skrivande stund har jag en Rolex submariner och en Rolex Day-Date som köptes i Lördags :) med de sagt kommer också en bild.



IMG_0818.JPG
Välkommen! Fin Day Date.
 
Hej! Jag heter Andreas och har länge stått utanför och tittat in, kände nu att de var dags att komma in i värmen och säga hej.
Jag kan inte mycket om klockar och har inte heller många, men intresset växer för varje dag.
I skrivande stund har jag en Rolex submariner och en Rolex Day-Date som köptes i Lördags :) med de sagt kommer också en bild.



IMG_0818.JPG
Riktigt fin! Varmt välkommen.
 
Hej,
Är ny medlem på forumet (duh) och tänkte presentera mig. Så, nu har jag gjort det :)

Annars så är jag lite av en klocknörd. Jag och min chef (som är aktiv här) sitter halva dagarna på kontoret och pratar klockor till alla andras förtret. Till och med kollegan tre meter bort som äger en fin Hublot BB har gett upp ;)

Gillar divers, tex Seiko, LV, Omega, Sinn, Breitling, PAM.
Senaste köp: Steinhart Ocean one Red

Kul att vara här :)


Härligt med en Solnabo välkommen!
 
Tillbaka
Topp