• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Professor.K

Breitling
Hej,
heter Andreas och jobbar inom akademin för tillfället... gör även lite konsultarbete vid sidan av forskningen.

Hamnade på klocksnack.se av misstag för ca: 2år sedan när jag gjorde lite google-research om klockor i allmänhet. Sedan dess har jag varit en passivmedlem och mest observerat.

Har länge varit ett fan av klockor men har aldrig kommit till skott.. tills nyligen!
Besökte huvudstaden och affär blev det.

Sitter och funderar på om man ska göra en paketöppning av det?

Mvh / Andreas
 

Icaras

Rolex
Hej,
heter Andreas och jobbar inom akademin för tillfället... gör även lite konsultarbete vid sidan av forskningen.

Hamnade på klocksnack.se av misstag för ca: 2år sedan när jag gjorde lite google-research om klockor i allmänhet. Sedan dess har jag varit en passivmedlem och mest observerat.

Har länge varit ett fan av klockor men har aldrig kommit till skott.. tills nyligen!
Besökte huvudstaden och affär blev det.

Sitter och funderar på om man ska göra en paketöppning av det?

Mvh / Andreas
Klart du ska! Välkommen :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hej,
heter Andreas och jobbar inom akademin för tillfället... gör även lite konsultarbete vid sidan av forskningen.

Hamnade på klocksnack.se av misstag för ca: 2år sedan när jag gjorde lite google-research om klockor i allmänhet. Sedan dess har jag varit en passivmedlem och mest observerat.

Har länge varit ett fan av klockor men har aldrig kommit till skott.. tills nyligen!
Besökte huvudstaden och affär blev det.

Sitter och funderar på om man ska göra en paketöppning av det?

Mvh / Andreas
Åtminstone jag ser med ett barns förtjusning fram mot paketöppning, både andras och egna :)
 

Oslosvensken

Breitling
Hej!
Är ny här på klocksnack.se. Är en man på 38 år boende i Oslo sedan 14år. Tror jag blivit biten av klockbacillen. Kan inte så mycket än men det kommer väl med tiden.:D
Är även ny medlem på tidssonen.no med nick svensken.

Lägger upp några bilder på mina klockor värda att nämna.

Detta är min första kvalitetsklocka och är ett arv efter min morfar. Vet inte vilken modell det är men det är en Longines (uppenbart) guldklocka.


IMG_20131224_175140.jpg


Mitt första köp var en Rolex Deepsea

IMG_20130820_171406.jpg


Mitt senaste köp är en Panerai PAM 389

IMG_20131222_063533.jpg


Inte den bästa kvaliteten på bilderna lovar det blir bättre i framtiden. Macro objektiv är beställt. :)

Är rädd att detta bara är början. Det finns ju så mycket fint.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tack ska du ha.
Kan kanske kallas "radhustrippel"?! Hittade dock inga klara kriterier på vad som defineraren sådan i tråden. Får lägga upp bilderna där så får jag se vad responsen blir.

Det är väl lite med glimten i ögat en trippel som man sannolikt inte hittar i speciellt många radhus. Lite "Klocksnack-jargong" kanske man kan kalla det. Inget illa ment, det betyder att du har tre mycket fina klockor. Välkommen.
 

Grono

Breitling
Iwc front.JPG
Hej allihopa,

Mitt namn är Niclas och jag är ny på forumet och har precis blivit intresserad av klockor. Har precis inhandlat en IWC Portofino och jagar nu givetvis en klocka till sommaren som klarar lite mer odörsiktig hantering som bad osv. Alla tips är välkomna! Jag gillar lite mer diskreta klockor.
 

Glusch

Cartier
Nämen är det här man ska presentera sig? Ungdom som ärvt sin fars otroliga klockintresse men som däremot ej har samma ekonomiska möjligheter som honom till att införskaffa mig klockor.

Har än så länge en ganska blyg klocksamling med egentligen ingen klocka värd att nämna, men hoppas på att ha möjligheten till att ändra på detta i framtiden. Funderar för tillfället över ifall jag ska införskaffa en Seiko SNK 803/5/7/9 eller en Seiko SNZG11.
 

Glusch

Cartier
Tacktack, har iofs smugit omkring på forumet relativt länge utan att bli medlem så att säga. Så har ganska bra koll på galenskapen som händer här.
 

Nrobedal

Omega
Hej allihopa,

Mitt namn är Niclas och jag är ny på forumet och har precis blivit intresserad av klockor. Har precis inhandlat en IWC Portofino och jagar nu givetvis en klocka till sommaren som klarar lite mer odörsiktig hantering som bad osv. Alla tips är välkomna! Jag gillar lite mer diskreta klockor.[/quote]


Mycket fin klocka, välkommen :)
 

Nrobedal

Omega
Hej allihopa,

Mitt namn är Niclas och jag är ny på forumet och har precis blivit intresserad av klockor. Har precis inhandlat en IWC Portofino och jagar nu givetvis en klocka till sommaren som klarar lite mer odörsiktig hantering som bad osv. Alla tips är välkomna! Jag gillar lite mer diskreta klockor.


Mycket fin klocka, välkommen :)[/quote]

Det blev fel, ja ni förstår...
 

u99osni

Breitling
Hej!

Oskar heter jag, är klocko-holist och vet att jag kommit rätt när jag funnit andra med samma problem här. Gjorde min första vända med en Omega Seamaster chronometer ca 1999, ytterligare en veva i ett arv av morfars omega genevé i gulddoblé för ett par år sedan och därefter en Zenith Captain Dualtime i höstas. Känner mig inte på långt när botad utan ser en mycket stor risk för ytterligare återfall. Senast idag upplyste min fru i vårsolen att hon tyckte det var mer än lite fjantigt med klockor och framförallt dyra klockor. Tilläggas bör väl att jag satt med snoken i telefonen och spanade efter klockor :)
Postar lite bilder på min Zenith som jag trivs väldigt bra med. Valet stod mellan en JLC Master ultra thin och denna. Har även länge sneglat på IWC Portugese och Omega Speedmaster..Notera att det är tillverkarens bilder, får bli uppdateringar med egna bilder senare..
CAPTAIN-03_2130_682_02_C498.jpg
Zenith-Dual-Time-watch-4.jpg

Översta bilden från zenithwatches.com / Nedersta bilden från: http://www.ablogtowatch.com/zenith-captain-dual-time-watch-hands-on/
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Oskar heter jag, är klocko-holist och vet att jag kommit rätt när jag funnit andra med samma problem här. Gjorde min första vända med en Omega Seamaster chronometer ca 1999, ytterligare en veva i ett arv av morfars omega genevé i gulddoblé för ett par år sedan och därefter en Zenith Captain Dualtime i höstas. Känner mig inte på långt när botad utan ser en mycket stor risk för ytterligare återfall. Senast idag upplyste min fru i vårsolen att hon tyckte det var mer än lite fjantigt med klockor och framförallt dyra klockor. Tilläggas bör väl att jag satt med snoken i telefonen och spanade efter klockor :)
Postar lite bilder på min Zenith som jag trivs väldigt bra med. Valet stod mellan en JLC Master ultra thin och denna. Har även länge sneglat på IWC Portugese och Omega Speedmaster..Notera att det är tillverkarens bilder, får bli uppdateringar med egna bilder senare..
Välkommen. Väntar med spänning på fler bilder på skönheten. Och då gärna i Zenith-tråden.
 

Glusch

Cartier
Välkommen välkommen! Verkar som du har riktigt fina klockor i din arsenal, får hoppas på egentagna bilder snart så man får mer att sukta över.
 
Topp