• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Rolex Submariner på Basel 2019

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Uret

Cartier
Tro vad ni vill, men pappan ville ha en stål rolex sub med svart tavla och dottern visste mycket väl vem hon jobbade för men man frågar inte bara om man har något hyffs. Hon letade först själv innan han frågade. Han hade absolut ingen som helst anledning att ljuga eller spela allanballan. Jag är helt 110% säker på att det kommer en ny rolex submariner stål med nya utverket som gmt fick. Pappan skulle självklart få hjälp av dotterns arbetsgivare men bad henne hälsa sin pappa att vänta till efter baselworld med att köpa en Rolex Submariner stål.

Ni får tro vad ni själv vill, men för mig är det glasklart.
Jag tror dig. Jag är trött på att folk måste alltid klanka ner när någon kommer med ett rykte eller annat dylikt. Och skulle det inte stämma så drabbar det ingen
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Gäller samma logik köparna?
Givet inte.

Däremot är det ju sjukt många opportunister som PM:ar när något är billigt, och med det i åtanke tycker jag att man ska kunna höja priset på sin klocka utan att köra auktion.

I grund och botten är vi väl här pga ett klockintresse, och inte för att blåsa varandra på pengar - varken som säljare eller köpare.
Trist att vissa har det som främsta syssla. :)
 

Bas

Patek
Senast ändrad:

Uret

Cartier
Hur kommer det sig att du är trött på att folk alltid ska klanka ner på andra medans du själv gör det direkt efter ditt inlägg?
Jag klanka Inte ner på hans inlägg? Jag taggade han då han fört denna diskussion ganska flitigt och jag skratta åt situationen. Jag har ingen aning om den hypen kommer finnas på Tudor.
Ursäkta om de uppfattas så.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har hört att nya subben kommer i 43mm. Ha! Vasaninudå!
Vad tror ni händer med priset på 11661X och 114060 med denna information som bakgrund? :D
Det är så dumt att hålla på och spekulera i vad som kommer att ske och hur det kommer att ske. En sak är att hoppas på vissa saker inför Baselworld men att basunera ut att "Såhär kommer det bli - 200% säkert!"... Hur ofta brukar dessa rykten stämma?
 

PepsiGuy

Omega
Jag har hört att nya subben kommer i 43mm. Ha! Vasaninudå!
Vad tror ni händer med priset på 11661X och 114060 med denna information som bakgrund? :D
Det är så dumt att hålla på och spekulera i vad som kommer att ske och hur det kommer att ske. En sak är att hoppas på vissa saker inför Baselworld men att basunera ut att "Såhär kommer det bli - 200% säkert!"... Hur ofta brukar dessa rykten stämma?
Skulle säga att detta är mer än ett ryckte, snarare en bekräftelse.
Fast 40mm kommer stå fast.
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Lär väl påverka begagnatmarknaden likadant som alla andra Rolex-släpp som blivit hypade.
Det blir väntetider, de nya modellerna sälja för 100-200% av listpriset. Äldre sämre generationer av samma modell som ingen tidigare varit intresserad av blir helt plötsligt också superpopulära och sticker iväg till helt orimliga priser de med.

Har väldigt svårt att tro tex nuvarande Sub skulle sjunka i värde pga en nyare bättre modell, verkar inte fungera så med Rolex.
Folk blir fartblinda och tror att de gör ett kap för att den utgående generationen helt plötsligt är 50% billigare än den nya även fast den kostar 100k. Så fortsätter cirkusen :)
 

PepsiGuy

Omega
Lär väl påverka begagnatmarknaden likadant som alla andra Rolex-släpp som blivit hypade.
Det blir väntetider, de nya modellerna sälja för 100-200% av listpriset. Äldre sämre generationer av samma modell som ingen tidigare varit intresserad av blir helt plötsligt också superpopulära och sticker iväg till helt orimliga priser de med.

Har väldigt svårt att tro tex nuvarande Sub skulle sjunka i värde pga en nyare bättre modell, verkar inte fungera så med Rolex.
Folk blir fartblinda och tror att de gör ett kap för att den utgående generationen helt plötsligt är 50% billigare än den nya även fast den kostar 100k. Så fortsätter cirkusen :)
Tror den senaste Rolex submariner kommer dyka rätt hårt, men den som lever får se. Kan gå åt båda hållen, men den finns i så ofantligt många av den ute bland folk, som kommer sälja för att byta upp sig och då kommer den dyka.
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Tror den senaste Rolex submariner kommer dyka rätt hårt, men den som lever får se. Kan gå åt båda hållen, men det finns så ofantligt många ute bland folk, som kommer sälja för att byta upp sig och då kommer den dyka.
Om det kommer en ny Sub som är riktigt bra, kommer vanligt folk inte få tag på den.
Folk kommer vilja ha en Sub eftersom det är de som kommer bli populärt för stunden och går det inte att få tag på den nya kommer folk köpa tidigare generationer!
 

PepsiGuy

Omega
Om det kommer en ny Sub som är riktigt bra, kommer vanligt folk inte få tag på den.
Folk kommer vilja ha en Sub eftersom det är de som kommer bli populärt för stunden och går det inte att få tag på den nya kommer folk köpa tidigare generationer!
Kommer finnas för många på begmarknaden så priset kommer sjunka, men det märker vi.
 

PepsiGuy

Omega
Har ju inte spelat någon roll på någon hypad Rolex modell. GMT, Daytona tex.
Inte samma sak, Rolex Submariner finns i mycket mycket större kvantiteter än Daytona och gmt. Submariner är deras mest sålda, sen får vi inte glömma att maxi dial var och är rätt illa omtyckt av många, de köpte den men lär sälja den om Rolex gjort rätt denns gång.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Inte samma sak, Rolex Submariner finns i mycket mycket större kvantiteter än Daytona och gmt. Submariner är deras mest sålda, sen får vi inte glömma att maxi dial var och är rätt illa omtyckt av många, de köpte den men lär sälja den om Rolex gjort rätt denns gång.
Maxicaset är nog mest bara illa omtyckt av klocknördar.
Sen tror jag DJ är deras mest sålda modell.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Maxicaset är nog mest bara illa omtyckt av klocknördar.
Sen tror jag DJ är deras mest sålda modell.

Från C24 vilket inte säger något om köp via AD så klart, men nog bör man kunna dra slutsatsen att SJ är nummer 1.

Screenshot_20190114_131938_com.chrono24.mobile.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Inte samma sak, Rolex Submariner finns i mycket mycket större kvantiteter än Daytona och gmt. Submariner är deras mest sålda, sen får vi inte glömma att maxi dial var och är rätt illa omtyckt av många, de köpte den men lär sälja den om Rolex gjort rätt denns gång.
Sea Dwellern då?
När den nya 43mm kom så steg ju priset på 116600 ganska drastiskt. Helt plötsligt var den ju premium eftersom den inte tillverkades längre :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp